[cron] Cron's werken niet (meer).

Pagina: 1
Acties:

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 16:37
Dit gaat over cron-tabs via het cPanel webadmin interface... Geen idee of dit het juiste forum daar voor is...

Probleempje als volgt: ik gebruikte altijd vrolijk het volgende commando (ingegeven in de "unix-style" cron-opties van m'n cPanel host):
code:
1
get http://www.domein.com/path1/create.php > /dev/null

Maar dit werkt nou niet meer.... :( (ben van host geswitched)
Als ik mezelf de e-mail output laat sturen krijg ik alleen:
code:
1
get: not found

En dit gaat NIET over de url/path naar het script, maar simpelweg over het "get" commando...: hij kent 'm niet.

Ik draai cPanel 9.20 op FreeBSD.

Hier nog een kopietje van m'n hele crontab voor de volledigheid:
code:
1
2
3
4
5
6
# DO NOT EDIT THIS FILE - edit the master and reinstall.
# (/usr/home/ccom/.crontab installed on Thu Jun 10 21:34:36 2004)
# (Cron version -- $FreeBSD: src/usr.sbin/cron/crontab/crontab.c,v 1.12.2.4 200$
MAILTO="cronoutput@domein.com"
*/10 * * * * get http://www.domein.com/path1/create.php > /dev/null
*/15 * * * * get http://www.domein.com/path2/create.php > /dev/null

Mijn vraag: wat doe ik fout? Overal waar ik kijk zie ik dat je het zo moet gebruiken (voor het simpelweg draaien van php-scripts op je server). Is er misschien een alternatieve manier om dit te doen?

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Errm... er is gewoon geen get commando :? Bedoel je niet gewoon het commando wget :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon even aan je hoster vragen of ze get geinstalleerd hebben, of hoe je php-cli moet draaien of dat ze lynx hebben geinstalleerd???

Zo moeilijk is het toch niet als het bij hoster a wel werkt, bij hoster b niet dat betekent gewoon hoster b vraag stellen

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zorgen dat je get op je systeem krijgt? Kijken of wget of iets aanverwants er wel is en dat gebruiken?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Spider.007 schreef op 21 juni 2004 @ 22:17:
Errm... er is gewoon geen get commando :? Bedoel je niet gewoon het commando wget :?
GET bestaat over het algemeen wel, is gewoon een perl scriptje. wat een webpagina ophaalt, dus een soort wget / lynx -dump etc.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Get bestaat in dit geval dus niet, of staat niet in het path van de server. Oplossing: neem contact op met je hoster

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 16:37
|:(

wget is het dus....

Stom. Zou toch zweren dat ik overal 'gewoon' get heb zien staan...

Nou ja.. probleem is weer opgelost (zit er al 2 weken tegenaan te hikken) nog geen 10 min na het posten op t.net. Hoe je zoiets simpels over het hoofd kan zien :(

Thanks!

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Pagina: 1