Ben bezig met een opdracht waar een aantal standaard functies binnen een database gemaakt moeten worden. Ik loop alleen vast op een aantal functies (zoals een export naar Excel.) Een collega heeft een database gevonden waarin dit wel werkt. Ik wil dus even kijken wat in deze database ingesteld staat en de macro's e.d. vergelijken om te kijken of we zo verder komen. Helaas kan ik deze database niet echt goed editten; kan de tabellen e.d. wel zien, de queries verder bekijken, maar right mouse button op bijvoorbeeld de formulieren werkt niet, ook zijn queries bijvoorbeeld niet in SQL te zien. Als ik b.v. een query in de ontwerpweergave open kan ik niet de SQL weergave bekijken omdat de button mist en de optie Query in de balk bovenin mist eveneens. De taakbalk binnen Access mist ook een aantal opties e.d. Normaliter staat hier bijvoorbeeld Beeld, Extra enzo. Hoe krijg ik dit allemaal weer op het scherm? Thanks!
Beeld -> werkbalken?
Heb je hem trouwens zelf gemaakt?
Heb je hem trouwens zelf gemaakt?
FF kijken, dbaseje gevonden door collega. Source is moeilijk / niet standaard in te kijken. Klinkt alsof iemand een "heel erg beperkte" beveiliging probeert te breken???
Via beeld -> werkbalken werkt het dus niet, ik mis dus gewoon de optie beeld al. Zou inderdaad een beveiliging o.i.d. kunnen zijn. Is wel vreemd dat ik wel een hoop dingen kan wijzigen in de formulieren maar bijvoorbeeld niet de SQL statements. Weet dus ook niet zeker of ik dit in beveiliging moet zoeken ofzo. (Kan dat uberhaubt in Access?) Ik dacht zelf meer aan een versie verschil ofzo..?
Beveiliging: extra -> beveiliging -> wachtwoord (etc).
Lullig, maar ik ga je topic sluiten
Dit wegens omzeilen van beveiligingen, ook is er heel wat op en buiten het forum te vinden over het achterhalen van dit wachtwoord.
Voor specifiek exporteren naar Excel: [google=vba access export "to excel"] geeft veel tips, zoals http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/pid/705/qid/854510
Ook helpen we graag met specifieke vragen waar geen antwoord op is te krijgen maar het omzeilen van de beveiliging lijkt me niet de bedoeling: vraag het aan de eigenaar van het document
Lullig, maar ik ga je topic sluiten
Dit wegens omzeilen van beveiligingen, ook is er heel wat op en buiten het forum te vinden over het achterhalen van dit wachtwoord.
Voor specifiek exporteren naar Excel: [google=vba access export "to excel"] geeft veel tips, zoals http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/pid/705/qid/854510
Ook helpen we graag met specifieke vragen waar geen antwoord op is te krijgen maar het omzeilen van de beveiliging lijkt me niet de bedoeling: vraag het aan de eigenaar van het document
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit topic is gesloten.
![]()