Toon posts:

[Sony CDP-195] CD nummers slaan over

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien we een DVD-speler beneden hadden aangeschaft, moch ik de versterker en CD-speler hebben, met de CD speler is al heel lang een raar probleem:

Als je cd's afspeeld (Zowel orgineel als gebrand) lijkt het na een tijdje of de CD-speler een soort tik krijgt, hij speeld het nummer wat je aan heb staat helemaal opnieuw af! Of hij gaat direct door naar het volgende nummer, waar vervolgens hetzelfde mee gebeurd.

Je zou denken dat er misschien een vuiltje op de lens zit o.i.d., maar als ik er een cd indoe, en ik kies voor de modus: shuffle, dan speelt hij de CD vrijwel zonder problemen af, hij draaid ineens de nummers waarbij hij hakkelt als je shuffle uit hebt staan.

Ik heb al meerdere keren zo'n CD-lens cleaner ingedaan, het helpt echter helemaal niks. Het ding is al een paar jaar oud, maar heeft dit al vanaf het begin gedaan, hij is ook in de garantieperiode naar de reparateur gegaan, die zei er iets aan te hebben veranderd.

Heeft iemand wel eens zo'n soortgelijk probleem gehad? (Shuffle modus pakt hij alles) .. verder is het een oud ding, niks meer waard .. maar ja, kan het altijd proberen!

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

het kan zijn dat de (ik noem het maar even) rails waar de lens-unit overheen glijt, een beetje versleten is, of niet vet genoeg is. als je de cd van voor naar achter afspeelt (zonder shuffle dus) komt hij misschien over zo'n versleten of niet ingevette plek, en is hij een beetje niet meer helemaal precies op de locatie waar hij zou moeten zijn. als je shuffle gebruikt, kan het zijn dat de laser vanaf de andere kant naar dat nummer komt (bijv. eerst speelt hij nr12 en vervolgens gaat hij terug naar nr6, waar hij normaal op stottert) en hem wel goed speelt.

wat je zou kunnen testen: als je direct naar het nummer doorzapt waar hij normaal op stottert, werkt hij dan goed?

oplossing voor het niet goed gesmeerd zijn van de rails: haal vaseline bij de drogist (met neutrale ph waarde!!!) en smeer een klein beetje met een wattenstaafje op de rails.

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, en het werkt weer perfect allemaal, bedankt. Probleem opgelost :-).