Dilemma T630 of 6230

Pagina: 1
Acties:

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik sta voor een moelijke keus (luxe probleem). Ik ga binnekort een nieuwe telefoon aan schaffen maar twijfel erg welke ik moet nemen. Ik heb twee kanidaten in mijn hoofd de nokia 6230 en de sony ericsson t 630.

T 630

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ftilman/T630/2xT630_eps_525_soep.jpg

+ Strakker desgin
+ Goedkoper (maakt niet zoveel uit bij mijn abbonement beide gratis)
+ Niet iedereen heeft hem (je ziet hem minder op straat)

- Geen geheugen kaart slot

6230

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/spnews/6230_bothcolors.jpg

+ Wisselbare frontjes (niet echt nodig)
+ Geheugen slot

- Frontje kan stof achter komen en gaan naar mijn ervaring sneller kapot.
- Meer mensen hebben deze telefoon

Maybe dat jullie een goede reden hebben om voor de Nokia of de Sony ericsson te gaan.

Poll:

Poll: Welke telefoon zal ik nemen?
De SE T630 (Wit)
De SE T630 (Zwart)
De Nokia 6230 (Zilver)
De Nokia 6230 (Grijs)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=11109&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Eisen:

- Moet lange accuduur hebben
- Bluetooth
- Degelijk
- Tri band
- Camera

[ Voor 33% gewijzigd door Bartjeee op 21-06-2004 22:09 . Reden: Poll toegevoegd :) + eisen :) ]

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Doe t dan gelijk goed en koop de K700i van SE :)

Lijkt mij nog een klasse beter dan die T630

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:46
Ik stond voor min of meer dezelfde keuze. Maar ik had een T610 en dan is een T630 niets minder dan een geupgrade versie. Dus als je twijfelt kun je beter voor de 6230 gaan. Waarschijnlijk meer functies (betere cam etc.).

Maar ik ben zelf voor de E600 gegaan van Samsung. Het leuke van dat toestel is, is dat ie heel klein en licht is. En toch een cam en allerlei functies die ook op deze twee toestellen zitten (alleen geen bluetooth - foei Samsung). En die schermpjes van Samsung zijn zoveel mooier dan die twee en relatief veilig vanwege clamshell design. Maar ja, veel succes.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Bartjeee
  • Niet online
Die is ook zeer vet je maakt het nog moeilijker :P. Het is wel een leuke keuze dus.

• Bartjeee
  • Niet online
w-k-pieters schreef op 21 juni 2004 @ 22:04:
Ik stond voor min of meer dezelfde keuze. Maar ik had een T610 en dan is een T630 niets minder dan een geupgrade versie. Dus als je twijfelt kun je beter voor de 6230 gaan. Waarschijnlijk meer functies (betere cam etc.).

Maar ik ben zelf voor de E600 gegaan van Samsung. Het leuke van dat toestel is, is dat ie heel klein en licht is. En toch een cam en allerlei functies die ook op deze twee toestellen zitten (alleen geen bluetooth - foei Samsung). En die schermpjes van Samsung zijn zoveel mooier dan die twee en relatief veilig vanwege clamshell design. Maar ja, veel succes.
Bluetooth is een must ;)

/edit dit had in een post gekunt :X

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjeee op 21-06-2004 22:05 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:46
Bartjeee schreef op 21 juni 2004 @ 22:04:
Die is ook zeer vet je maakt het nog moeilijker :P. Het is wel een leuke keuze dus.
Maar welke functies vind je belangrijk. Dat heb ik op een rijtje gezet en toen kwam ik erachter dat ik liever klein en licht wilde, dan groot en ietsje meer functies. Voordeel van de nokia is bijvoorbeeld een MP3 speler en FM radio. Maar ik heb al een iPod dus ik zou dat toch niet gebruiken, maar voor andere mensen is dat juist de reden die te kopen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik heb zelf de T630 sinds een paar dagen en ik moet zeggen dat het echt een topmobieltje is, alles wat je maar wil wensen zit erop: van bluetooth tot en met GPRS, een zeer fatsoenlijke WAP browser, organizer functies, you name it ;)

Daarnaast is hij ook ontzettend licht (zeker in vergelijking met mijn 'oude' nokia 7110) en is hij ook lekker klein ;)

Tenzij je echt verwend wil worden met een wat groter uitgevallen scherm, onboard flitser of andere (wat mij betreft ietwat onzinnige) meuk is dit echt een heel fijn mobieltje ;)

Overigens heb je geluk als je de zwarte versie kunt krijgen die is er namelijk maar in een zeer gelimiteerde oplage.

[ Voor 8% gewijzigd door mindcrash op 21-06-2004 22:12 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Bartjeee
  • Niet online
mindcrash schreef op 21 juni 2004 @ 22:10:
Ik heb zelf de T630 sinds een paar dagen en ik moet zeggen dat het echt een topmobieltje is, alles wat je maar wil wensen zit erop: van bluetooth tot en met GPRS, een zeer fatsoenlijke WAP browser, organizer functies, you name it ;)

Daarnaast is hij ook ontzettend licht (zeker in vergelijking met mijn 'oude' nokia 7110) en is hij ook lekker klein ;)

Tenzij je echt verwend wil worden met een wat groter uitgevallen scherm, onboard flitser of andere (wat mij betreft ietwat onzinnige) meuk is dit echt een heel fijn mobieltje ;)

Overigens heb je geluk als je de zwarte versie kunt krijgen die is er namelijk maar in een zeer gelimiteerde oplage.
Ik heb op een persoonlijke voorkeur voor SE >:) weet niet waarom. Ik vind het ook intressant om te wachten op de K700 volgens mij wordt dat weer net zo'n topper als de T68. :9

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Bartjeee schreef op 21 juni 2004 @ 22:14:
[...]
Ik heb op een persoonlijke voorkeur voor SE >:) weet niet waarom. Ik vind het ook intressant om te wachten op de K700 volgens mij wordt dat weer net zo'n topper als de T68. :9
Tja... maar sommige mensen hebben niet echt de behoefte aan een ingebouwde FM radio (om maar iets nuttigloos van de K700 te noemen) ;)

Als we dan echt naar interessante features gaan kijken dan lijkt de (aangekondigde) S700 mij een stuk leuker: Triband, Connectivity m.b.v. Bluetooth, USB/RS232, GPRS en IR, Fors beeldscherm, MP3/MPEG4 support, Memory Stick support, 1.3MP camera en noem maar op. Lijkt wel alsof (sterker nog, volgens mij is het zelfs zo) SE dit model specifiek heeft ontworpen om het gat tussen de T630 en de P900 op te vullen.

Alleen is de S700 voorlopig nog niet te krijgen in Europa.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Bartjeee
  • Niet online
mindcrash schreef op 21 juni 2004 @ 22:27:
[...]

Tja... maar sommige mensen hebben niet echt de behoefte aan een ingebouwde FM radio (om maar iets nuttigloos van de K700 te noemen) ;)

Als we dan echt naar interessante features gaan kijken dan lijkt de (aangekondigde) S700 mij een stuk leuker: Triband, Connectivity m.b.v. Bluetooth, USB/RS232, GPRS en IR, Fors beeldscherm, MP3/MPEG4 support, Memory Stick support, 1.3MP camera en noem maar op. Lijkt wel alsof (sterker nog, volgens mij is het zelfs zo) SE dit model specifiek heeft ontworpen om het gat tussen de T630 en de P900 op te vullen.

Alleen is de S700 voorlopig nog niet te krijgen in Europa.
Ik vind het desgin van de S700 niet zo mooi als dat van de T630 of de K700.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Ik hebzelf een witte T630, ben er zeer tevreden mee. wel lees ik dat jij de camera belangrijk vind, die is helaas bagger op de T630

maandje later kwam die nokia uit, is ook erg fijn toestel hoor, waarschijnlijk had ik die genomen als ze tegelijk verkrijgbaar waren (voornamelijk voor MP3, gewoon bam een mp3 als ringtone, geen gezeur met lelijke nagespeelde poly ringtones). geen idee hoe goed de camera is.

succes met je keuze

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, de nokia ziet er teveel als een speeltje uit.... en zal waarschijnlijk ook een speeltje zijn. Ik zou voor de ericson gaan.. betrouwbaarder in mijn ogen!

There is no place like ::1

Verwijderd

Als ik jou was zou ik een klein weekje wachten en inplaats van 6230 of de t630 voor de K700i gaan van SE

• Bartjeee
  • Niet online
Terryb47 schreef op 22 juni 2004 @ 02:55:
Ik hebzelf een witte T630, ben er zeer tevreden mee. wel lees ik dat jij de camera belangrijk vind, die is helaas bagger op de T630

maandje later kwam die nokia uit, is ook erg fijn toestel hoor, waarschijnlijk had ik die genomen als ze tegelijk verkrijgbaar waren (voornamelijk voor MP3, gewoon bam een mp3 als ringtone, geen gezeur met lelijke nagespeelde poly ringtones). geen idee hoe goed de camera is.

succes met je keuze
De camera hoeft niet super te zijn maar hij moet er wel opzitten voor echte foto's heb ik wel een digicam :).

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:31
Ik zou zeker gaan voor de SE, vooral omdat ik de menustructuur van SE erg duidelijk en eenvoudig vind, een stuk beter dan die van Nokia.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een T610 en kan hem iedereen aanraden, de T630 is nog beter omdat hij nog wat sneller is en een mooier display heeft. Maarja van de andere kant heeft de 6230 wel weer een MP3 speler (maar een slechter scherm). Het ligt er een beetje aan wat je wilt. Ik zou toch voor de T630 gaan.

Verwijderd

Ik ben sinds september 2003 gebruiker van de S-E T610. Hier ben ik tot nu toe altijd uiterst tevreden over geweest. De S-E T630 verschilt er niet zoveel van. Deze heeft alleen een beter (tft) scherm en er zal softwarematig ook wel wat verbeterd zijn. Verder ben ik nooit Nokia-fan geweest vanwege de matige software, displays en gebruiksvriendelijkheid.

Ook ik heb dezelfde keuze. Ik krijg binnenkort een sim+6230 van m'n werkgever en vraag me af welk toestel ik zal gaan gebruiken.

De T-610 heeft een groot voordeel t.o.v. de Nokia's.
* Je kan logo's, thema's, beltonen, wallpapers etc. zonder problemen naar sharen met andere T610/30 gebruikers. Dat is iets wat bij Nokia tot op heden altijd lastig is gebleven. Als je verfent gebruiker bent van diverse "populaire" ringtones zul je er bij Nokia voor moeten betalen via de dure sms-diensten. Bij een S-E toestel kun je ze zonder meer gratis downloaden bij o.a. www.myt610.net.

Ik ben het eerste halfjaar extreem tevreden geweest met de accu van de S-E. Zonder problemen 5/6 dagen standby en zo'n 15 minuten per dag kunnen bellen.

Toch zal ik kiezen voor de 6230. En wel om de volgende redenen:
*Camera is stukken beter en kan ik nu ook echt voor fun gebruiken. De camera van de T610 is echt teleurstellend slecht.
*De 6230 heeft een MMC-slot. T630 niet. Met 512 MB aan geheugen (wat ik binnenkort zal aanschaffen) kan ik een eind aan de slag. Foto's, MP3's kan ik erin opslaan. Verder kan ik (wanneer de S-E S700 uitkomt) de mmc kaart gebruiken voor mijn volgende toestel (de S700 :D ).
*De 6230 kan MP3 en AAC afspelen. De T630 niet.
*De 6230 heeft een radio. De T630 niet.
*De "marktwaarde" van Nokia toestellen blijft het eerste jaar goed hoog. Oftewel: als je hem later 2e hands verkoopt zul je er nog goed goed geld voor kunnen krijgen. Bij de S-E (en ook Siemens) toestellen niet (en ik spreek uit ervaring met 1xS-E610, 3xT68(i), 1xSL55)

Ik ben heel erg Sony-Ericsson-fan en wacht dan ook met SMART op de S700, maar voorlopig zal ik het moeten doen met de 6230 (oh oh wat erg :+ ). Als ik jou was, zou ik ook wachten met aanschaf tot er meer zekerheid is over de releasedatum van de S700. Verwachte datum variëert van juli 2004 tot najaar 2004.

Echter. Als je de keuze tussen de T630 en de 6230 laat hangen -> kies dan voor 6230.

Hopelijk kun je je keuze maken. Succes!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 08:34:

...

*De 6230 heeft een MMC-slot. T630 niet. Met 512 MB aan geheugen (wat ik binnenkort zal aanschaffen) kan ik een eind aan de slag. Foto's, MP3's kan ik erin opslaan. Verder kan ik (wanneer de S-E S700 uitkomt) de mmc kaart gebruiken voor mijn volgende toestel (de S700 :D ).
Ik denk dat je dan toch wat van je MMC moet afknippen! De S700 maakt gebruik van Memorystick Duo. Dat is ook logisch, want het is Sony's eigen geheugenkaart.

Maar als het je lukt, wil het graag horen. Ik heb namelijk naast de 6230 ook nog een P900 en die gebruikt ook de Memorystick Duo. Kan ik de MMC tenminste in allebei de foons gebruiken! :)

Maar nu even serieus...
Ik had eerst de T630 en heb deze snel weer verkocht en daarna een 6230 gekocht. Is echt wel een veel beter toestel.
Het enige minpuntje is dat de huidige Nokia's allemaal een beetje fragiel aanvoelen t.o.v. Sony-Ericsson's. Dat komt vooral doordat je bij de Nokia's de frontjes kunt verwisselen. Overigens zijn Nokia's ondanks dat het anders aanvoelt toch degelijk genoeg hoor.

Ik zou zeer zeker de 6230 kopen!

Verwijderd

Heb je al is een de Sharp GX30 gedacht? 1mpix camera, leuke functies, mooi design, alleen beetje groot. Weet overigens niet zeker of deze ook buiten Vodafone om te verkrijgen is, anders zeker een aanrader...

• Bartjeee
  • Niet online
Ik wacht nog een a twee weken en als de K700 dan goed te krijgen is wordt het de K 700 en als die niet leverbaar de T 630 in het wit :).

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:03

netblade

Sunrise

Bartjeee schreef op 22 juni 2004 @ 20:33:
Ik wacht nog een a twee weken en als de K700 dan goed te krijgen is wordt het de K 700 en als die niet leverbaar de T 630 in het wit :).
goedzo :) nokia is namelijk nogal bagger met al die bugs
De enige telefoon die geen sms bug had was mijn lieve 6150 :)
daarna kwam er massa productie en ging het helemaal de soep in
Maarja mensen houden blijkbaar van achterlopende techniek á nokia.
Mp3 in een tel zat er namelijk al een aantal jaren terug, in een siemens geloof ik.
Toestel werkte perfect. Toen kwam nokia met een 5110 erg lompt toestel wat gewoonweg een opgevoerde 3310 was. Niemand wou deze. En nu weer een 6230. Met een camera waar je van gaat huilen. Wat een beroerde kwaleit zeg

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Verwijderd

Ik weet niet hoe het met de andere toestellen zit, maar wil je er wel voor waarschuwen dat de 6230 relatief nog barst van de bugs. Hier kun je nooit last van hebben (zijn genoeg mensen die het toestel probleemloos gebruiken) maar het kan ook strontvervelend zijn. Ik heb zelf een 6230 en kan voor de 2e keer m'n toestel laten flashen in een servicepunt vanwege een bug in de software.

De accuduur van de 6230 is niet geweldig, mede door alle features. Sure, als je de telefoon alleen gebruikt om te bellen en er voor de rest niets mee doet, zal hij het prima doen. Speel je echter ~3-4 mp-3 tjes per dag af, klooi je wat via bluetooth en speel je een half uur eens pelletje, dan doe je max 2 dagen met de accu.

Het 'gammel aanvoelen' is imo een onzinverhaal. Het toestel voelt prima aan, niet steviger of zwakker dan vergelijkbare toestellen. Ik heb bv. nog een 3310 en die voelt niets steviger aan (alleen zwaarder). Dat dat een duurzaam toestel is, hoeft niet meer bewezen te worden.

Voor de rest.. design is een persoonlijk iets. Ik vind de 6230 met afstand mooier dan je alternatief qua uiterlijk. De mediaspeler (MP3) is brilliant, als je niet al een MP3-speler oid hebt. De radio is grappig, maar zou ik niet als argument laten gelden aangezien er voor elke telefoon wel een headset met ingebouwde radio te krijgen/maken is.

Ik weet niet of je van plan bent de MP3-functie te gebruiken (heeft die sony dat ook?) maar dan is een verwisselbaar geheugenkaartje imo echt een must. Op de 32 Mb welke standaard bij de 6230 zit kun je ca. 6~10 mp3-tjes kwijt, echt te weinig om er wat aan te hebben. Met een 256Mb apacher geheugenkaartje (kosten ca EUR 60) kun je er al een stuk of 60~80 nummers op kwijt, wat een leuke hoeveelheid is.

Maar nogmaals: hou er wel rekening mee dat de 6230 allesbehalve bugvrij is, en dat dat lastig zou kunnen zijn.

Ik zou zonder meer voor de 6230 gaan. Is gewoon een mooier toestel om te zien, en alle functies die je maar wil. Voor de bugs komen vanzelf fixxes..

• Bartjeee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 20:49:
Ik weet niet hoe het met de andere toestellen zit, maar wil je er wel voor waarschuwen dat de 6230 relatief nog barst van de bugs. Hier kun je nooit last van hebben (zijn genoeg mensen die het toestel probleemloos gebruiken) maar het kan ook strontvervelend zijn. Ik heb zelf een 6230 en kan voor de 2e keer m'n toestel laten flashen in een servicepunt vanwege een bug in de software.

De accuduur van de 6230 is niet geweldig, mede door alle features. Sure, als je de telefoon alleen gebruikt om te bellen en er voor de rest niets mee doet, zal hij het prima doen. Speel je echter ~3-4 mp-3 tjes per dag af, klooi je wat via bluetooth en speel je een half uur eens pelletje, dan doe je max 2 dagen met de accu.

Het 'gammel aanvoelen' is imo een onzinverhaal. Het toestel voelt prima aan, niet steviger of zwakker dan vergelijkbare toestellen. Ik heb bv. nog een 3310 en die voelt niets steviger aan (alleen zwaarder). Dat dat een duurzaam toestel is, hoeft niet meer bewezen te worden.

Voor de rest.. design is een persoonlijk iets. Ik vind de 6230 met afstand mooier dan je alternatief qua uiterlijk. De mediaspeler (MP3) is brilliant, als je niet al een MP3-speler oid hebt. De radio is grappig, maar zou ik niet als argument laten gelden aangezien er voor elke telefoon wel een headset met ingebouwde radio te krijgen/maken is.

Ik weet niet of je van plan bent de MP3-functie te gebruiken (heeft die sony dat ook?) maar dan is een verwisselbaar geheugenkaartje imo echt een must. Op de 32 Mb welke standaard bij de 6230 zit kun je ca. 6~10 mp3-tjes kwijt, echt te weinig om er wat aan te hebben. Met een 256Mb apacher geheugenkaartje (kosten ca EUR 60) kun je er al een stuk of 60~80 nummers op kwijt, wat een leuke hoeveelheid is.

Maar nogmaals: hou er wel rekening mee dat de 6230 allesbehalve bugvrij is, en dat dat lastig zou kunnen zijn.

Ik zou zonder meer voor de 6230 gaan. Is gewoon een mooier toestel om te zien, en alle functies die je maar wil. Voor de bugs komen vanzelf fixxes..
Een lange accuduur is wel fijn maar ik heb mijn keuze toch al gemaakt :). Ik heb wel een mp3speler als muziek wil luisteren 8) .
Pagina: 1