[McAfee] VirusScan Synchronization probleem bij opstarten *

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108953

Topicstarter
Ik heb al even gekeken in de search database, en kan wel wat onderwerpen vinden maar niet mijn oplossing van het probleem.

Ik heb MCaffee virusscanner en Operaring system win XP.
Tot op heden ging alles goed allleen sinds een aantal dagen moet ik bij het opstarten van mijn pc enkele minuten wachten en krijg dan de volgende melding:

"
VirusScan Synchronization Service encountered a problem and needed to close.

Please tell Microsoft about this problem.
"

Het heeft dus te maken met de avsynmgr.exe file....
Ik heb al gezocht op google, en mcafee gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd maar het mag allemaal niet baten...

Heb ik een virus ? wat moet ik doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 22:19

Godjira

To infinity and beyond!

Probeer een de pc te scannen met housecall en kijk of je virussen hebt.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Problemen met Software mogen in SA; dit is geen Windows OS probleem :)

VirusScan Synchronization probleem > [McAfee] VirusScan Synchronization probleem bij opstarten *
WOS > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60962

Heb je al naar de nieuwe scan engine geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108953

Topicstarter
Ik heb met housecall mijn pc gescaned, geen virussen.

Op dit moment heb ik mcafee eraf gehaald, wat kan ik nu het beste doen.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-03-2023

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Ik heb precies hetzelfde probleem als de topicstarter en ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat is op te lossen.

Ik heb hier een systeem met dualboot voor Windows 2000 en XP.
Op W2K draait de McAfee virusscanner goed.
Echter op XP krijg ik steeds dezelfde melding als de topicstarter.

Handmatig kun je wel de update voor de Scan Engine downloaden (middels instant updater) maar je krijgt hem niet geïnstalleerd, want al aan het begin van de installatie komt hij met die foutmelding.

Ik maak overigens gebruik van de McAfee virusscanner zoals deze door XS4ALL aan zijn abonnees te beschikking word gesteld.

Zowel de nederlandstalige versie (7.02) als de engelstalige versie (7.03) heb ik geprobeerd. Beide met hetzelfde resultaat. Ook heb ik beide versies al meerdere keren gedeïnstalleerd en wederom geïnstalleerd, ook zonder resultaat.

Weet de topicstarter inmiddels al de oplossing? Of iemand anders met goede ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 15:59
Ik kwam het probleem onlangs ook tegen... Bij iemand die last had van virussen.
Kijk voor alle zekerheid ff in c:\windows\system32\drivers\etc
Daar staat een bestandje "hosts", waarschijnlijk staan daar een hele boel extra meldingen in.
Normaal staat er maar 1.

Het virus, ik ben de naam kwijt, zorgt er namelijk voor dat je niet meer bij sites kunt komen. Met name sites als www.mcafee.com en www.symantec.com.

Dit wordt gedaan door die sites te verwijzen naar 127.0.0.1

Ik weet wel dat het verwijderen van het virus niet eenvoudig ging aangezien hij bleef terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-03-2023

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

In die host file staat inderdaad maar 1 melding: 127.0.0.1 localhost
daar is volgens mij niets mis mee.

Housecall heeft al naar virussen gezocht, maar niet gevonden.

Ook een deïnstallatie gevolgd door het opschonen van het register met Regcleaner, mocht niet baten.

Begin er een beetje tureluurs van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooremti
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07-2024

dooremti

Sempre Gilles!

Yabadab schreef op 27 augustus 2004 @ 13:18:
Ik heb hier een systeem met dualboot voor Windows 2000 en XP.
Op W2K draait de McAfee virusscanner goed.
Echter op XP krijg ik steeds dezelfde melding als de topicstarter.

Handmatig kun je wel de update voor de Scan Engine downloaden (middels instant updater) maar je krijgt hem niet geïnstalleerd, want al aan het begin van de installatie komt hij met die foutmelding.

Ik maak overigens gebruik van de McAfee virusscanner zoals deze door XS4ALL aan zijn abonnees te beschikking word gesteld.

Zowel de nederlandstalige versie (7.02) als de engelstalige versie (7.03) heb ik geprobeerd. Beide met hetzelfde resultaat. Ook heb ik beide versies al meerdere keren gedeïnstalleerd en wederom geïnstalleerd, ook zonder resultaat.
Heb exact hetzelfde probleem; Mcafee van XS4ALL werkt goed op Win2000, maar foutmelding op XP (Home) schone installatie. Zowel de NL als EN versies..... hosts bestand is correct op XP. Firewall van McAfee werkt overigens wel naar behoren.

Ook het uitschakelen van de XP firewall bood geen uitkomst :'( Dus als iemand enig idee heeft wat het kan zijn??!? _/-\o_

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tikje richting Beveiliging & Virussen

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dooremti schreef op 29 augustus 2004 @ 17:26:
[...]

Heb exact hetzelfde probleem; Mcafee van XS4ALL werkt goed op Win2000, maar foutmelding op XP (Home) schone installatie.
Welke versie van McAfee heb je? Tegenwoordig bied XS4ALL 7.x aan, die zou prima moeten werken onder XP. Vroeger boden ze echter 4.51 aan, en die werkt niet zomaar onder XP (moet je eerst SP1 installeren van McAfee, dan werkt het wel).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57130

Hier heb ik een PC met hetzelfde probleem...
Allereerst: de genoemde software is volledig legaal.

Heel Win XP was een puinhoop. Mij werd gevraagd om Win XP opnieuw te installeren. Was ik er maar nooit aan begonnen!!

Standaard procedure gedaan: Windows CD erin, de boel met fdisk ingedeeld, volledig geformateerd en Windows erop gezet. Vervolgens de driver van de netwerkkaart geinstalleerd en bij XS4All Mcafee V7.02 gedownload. Geinstalleerd en laten scannen. Vervolgens de dat files laten updaten en mcafee is niet meer op te starten. Panda Antivirus detecteerd een aantal virussen en Adaware een groot aantal andere troep.

Bovenstaande is al een keer of 5 uitgevoerd, andere combinaties, spanning er compleet af, W98 opstartdiskette gebruikt om fdisk/mbr uit te voeren...
Niets maar dan ook niets helpt. Ik vermoed dus een bios virus of een boot record virus. Ik weet niet meer wat te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 21:28

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

had je de pc direct aan het internet hangen toen je opnieuw ging installeren? In dat geval grote kans dat je direct na install al weer opnieuw geinfecteerd bent geraakt door een virus. Probeer op een andere schone pc het netwerkinstall bestand van sp1 of sp2 te zetten, gooi de netwerkkabel los en install alles weer opnieuw zonder netwerkverbinding. Eerst servicepack erop, dan een antivirus programma (liefst ook updaten voordat je het netwerk weer aankoppeld) en dan moet het waarschijnlijk wel goed gaan.

Hier laatst ook gehad bij een klant, die had al tig keer geprobeerd, maar de complete range van zonnet heeft klaarblijkelijk een erg hoge hoeveelheid geinfecteerde pc's die continu blijven aanvallen op bestaande exploits. Klote maar eerst updaten dus of achter een goeie hardwarematige firewall gooien.

[edit] dat virus waar ik het over heb is er een uit de groep die spybot genoemd wordt, misschien dat je daar nog iets aan hebt. Niet te verwarren met Spybot Search & Destroy overigens!

[ Voor 13% gewijzigd door hufkes op 29-08-2004 19:48 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zit met hetzelfde probleem hier. McAfee start niet helemaal op. Na updaten (wat wel voltooit word) begint eerste scan (direct na installatie), maar blijft hangen bij Opstartsector. Nou ben ik heel bang dat ik nu het zelfde heb als vorige week.. een pc die een week oud is, terug moeten brengen naar MyCom omdat de hardeschijf niet meer te lezen was :? (Recovery-gedeelte dus ook niet) Help me! (Us)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 20:36
Dit komt me bekend voor.. even een rare vraag misschien: hoe ziet het takenoverzicht van windows er uit (CRTL-ALT-DEL).. Zijn er processen te zien, zoals normaal het geval is?

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik inmiddels ook al 1 keer gehad. Ik zie in het taakoverzicht dat er verschillende svchosts.exe actief zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
dat er verschillende svchost.exe draaien klopt volgens mij wel, en heeft niets met dit probleem te maken of wel? :? Verder zie ik geen rare processen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad. Op mijn normale (goedwerkende) PC staan ook verschillende svchost processen te draaien, en staat dus los van het mcafee probleem.

@McRubz: als jij zegt dat toen de harddisk niet meer te lezen was begin ik meer en meer te denken aan een virus in de bootsector van de harddisk.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 57130 op 30-08-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooremti
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07-2024

dooremti

Sempre Gilles!

wildhagen schreef op 29 augustus 2004 @ 17:41:
[...]

Welke versie van McAfee heb je? Tegenwoordig bied XS4ALL 7.x aan, die zou prima moeten werken onder XP. Vroeger boden ze echter 4.51 aan, en die werkt niet zomaar onder XP (moet je eerst SP1 installeren van McAfee, dan werkt het wel).
Ik heb versie 7.x afgelopen donderdag gedownload bij XS4ALL, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me.

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 20:36
McRubz schreef op 30 augustus 2004 @ 11:23:
dat er verschillende svchost.exe draaien klopt volgens mij wel, en heeft niets met dit probleem te maken of wel? :? Verder zie ik geen rare processen draaien.
Ja, dat is inderdaad normaal. Ik bedoelde te vragen of de TS in het taakoverzicht uberhaupt processen ziet.. Ik ken dezelfde symptomen namelijk in combinatie het een leeg taakoverzicht.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

jullie hebben de VS van XS4all, daar zit de 4260 Engine in gestreamd..... Die geeft idd fouten met de nieuwe dat files...
Oplossing Superdat downloaden en die uitvoeren met schakeloptie /f
http://a64.g.akamai.net/7...nglish/intel/sdat4389.exe

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Anoniem: 123162

Ik ben bang dat ik hier ook tegen aan ben gelopen :(...

Heb zelf een klein XP/2000 Lan draaien (2000 Server + 2 XP Clients) bijde XP clients met SP2 en bijde met McAfee Virus Scanner 7.x met AutoUpdate laten draaien (Geheel legale versies, Geen XS4ALL versie, maar via Mediamarkt aangeschaft)..

Maar op 1 van de XP clients crashde McAfee na de laaste update, en heb ondertussen de gehele PC al gereformatted, repartioneerd, Bios gechecked, via andere "schone" PC's de defecte client op virusses gechecked en alles, maar zodra ik de updater start, of laat started bij opstarted "crashed" deze in een time-out..

vshield zelf kan daarna niet meer gestart worden, en crashed gewoon met de bekende XP report verzenden screen :S

Heb onderstussen wel de SuperDat kunnen updaten, en McAfee vshield werkende kunnen krijgen zonder updates aan de engine zelf, en handmatig de SDat geinstalleerd, maar zodra ik dit via de auto installer doe, lijkt heel McAfee's vshield en updater corrupt..

Heb zelfs na de install McAfee van de werkende XP client overgezet naar de "defecte" client, maar vreemd genoeg geeft de "foutloze" McAfee ineens dezelfde problemen, terwijl als ik de versie van de defecte McAfee op de goede client draai, deze gewoon werkt..

Wat mij iedergeval doet vermoeden dat het probleem PC gerelateerd is.
Maar na een foutloze schone herinstall van XP, moet McAfee eigenlijk zonder enige moeite geinstalleerd kunnen worden, maar helaas, na 2 dagen klooien, moet ik mijn hoofd buigen, krijg het niet werkende meer :(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 123162 op 11-09-2004 03:42 ]

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:29
ik heb het zelfde probleem hier.
Ik heb nu in de laatste week 3 verschillende machines geinstalleerd met WinXP Pro. Daarna de scansoftware en firewallsoftware van Xs4all (McAfee dus) erop gezet. Dat ging alledrie de keren goed.

Nu ben ik de pc van beneden opnieuw aan installen. Schone install van WinXp pro & Office '03. Daarna alle updates van Microsoft.
Daarna de firewall van McAfee, dat ging ook goed. Daarna de scansoftware, en hetzelfde probleem als de mensen hierboven. :X

[edit]
Ik heb de oplossing gevonden na een paar minuutjes Googlen en de helpdeskpagina's van Xs4all: ;)

http://forums.mcafeehelp.com/viewtopic.php?p=164778
http://www.xs4all.nl/help...g/virus/virus_faq.html#14

Wat je moet doen is dit bestand downloaden. Deze SuperDat file geeft waarschijnlijjk aan dat je huidige scanner al geupdate is, en vervolgens als je de scanner start crasht ie weer.
Je moet dan dit bestand uitvoeren met de " -f " parameter. Dan zal ie het doen.. :Y)

[ Voor 48% gewijzigd door Savages op 22-09-2004 20:27 . Reden: Oplossing gevonden ]

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Zie ook mijn reactie ;)

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 20:10

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Thx voor de heads-up! Had precies hetzelfde probleem maar kon op mcafeehelp.com niks vinden en ging ervan uit dat xs4all er ook niks over te zeggen had.
Na het downloaden van het sdat bestandje (sdat4400 inmiddels) en het runnen werkt de virus scanner wel. Ik hoefde trouwens niet iets met een "-f" parameter te doen.

Ik heb wel een ander issue. Mijn WindowsXP Pro (sp2) doet er nu ruim 3 keer langer (van +/- 10 sec naar +/- 40 sec) over om af te sluiten. Ik weet 100% zeker dat dat komt door de virusscanner, maar waarom...? Met Norton Antivirus had ik dat probleem niet.

Uit de eventviewer blijkt wel dat er al bijna 15 seconden zit tussen het stoppen van de eerste service en het Mcshield service...en daartussen niks. Is hier wat aan te doen? Ik heb virusscan logging al uitgezet.

[EDIT]:

N.a.v. mcafee forumtopic http://forums.mcafeehelp.com/viewtopic.php?t=22522 heb ik de WaitToKillServiceTimeout ind e registry terug geschroeft en dat scheelt inderdaad een hoop. Volgens de Eventviewer is die Mcshield service netjes gesloten dus blijkbaar is er nog iets wat de boel ophoud en 20seconden (default WaitToKillServiceTimeout ) op zich laat wachten. Echter, die "Network Associates TaskManager" service, waar in die post over gesproken wordt, heb ik niet in mijn services lijstje staan.
To be contineoud....

[ Voor 28% gewijzigd door Ray-zor op 24-10-2004 15:16 ]

Pagina: 1