Toon posts:

[w2k] problemen inloggen terminal server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb gisteren windows 2000 advanced server op mijn server geinstalleerd. Hierbij heb ik ook de terminal server geinstalleerd. Bij de client diskette creator heb ik 2 diskette's gemaakt, en deze op mijn eigen XP machine de setup af laten draaien. Ik kan inloggen op de terminal server, maar telkens geeft hij aan dat ik geen toegang heb tot de sessie. Ik heb al een user aangemaakt op de 2000 machine. Ik denk dat ik iets over het hoofd zie, wie kan mij helpen?

Verwijderd

Is je server ook een domain controller?
Zo ja, heb je de user "logon locally" rechten gegeven?

Verwijderd

Topicstarter
nee, de pc is geen domain controller, gewoon een netwerk server.

Verwijderd

Heb je al in het profiel van de user gekeken, of de toegang tot een TS sessie geactiveerd is? (zei het al local of domain user)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 21:10:
Bij de client diskette creator heb ik 2 diskette's gemaakt, en deze op mijn eigen XP machine de setup af laten draaien.
Waarom in godsnaam een ouwe 5.0 client gebruiken als XP al standaard een TS client app heeft (5.1, Remote desktop connection, die ja)?

Voor de rest:
windows 2000 kent alleen TS in admin mode (2 connections, alleen administrators) of TS application mode.

Hoe heb je je server configged?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost, ik was dus vergeten bij de RDP een user aan te maken. Iedereen ontzettend bedankt voor jullie hulp, hij doet het nu perfect. Alleen nog een klein vraagje: Ik wil windows 2000 server op een amd XP 2000 gaan installeren. Op deze wil ik ook bpm studio gaan installeren. Is het mogelijk dat ik via de terminal enCitrix dit kan gaan regelen via mijn laptop, zonder schokkerig beeld ofzo?
Pagina: 1