[showcase] trainspotting

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Vanmiddag ben ik tussen 1 en 4 uur net voorbij station Mariahoeve (Den Haag) foto's gaan maken met een vriend. Hieronder staan de foto's die ik zelf het beste gelukt vind. Klik voor grotere plaatjes :) :

1. Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4R20T44Z286A/128/p.jpeg Deze vind ik zelf het beste gelukt

2. Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5HZ192778028/128/p.jpeg Jammer van de struik

3. Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/DE5H2D0W99F4/128/p.jpeg groter

4. Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/EN42W32D07W3/128/p.jpeg

5. Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/R655Q6GHE1QV/128/p.jpeg

6. Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/241U7W6G6I0K/128/p.jpeg Jammer dat de neus een klein beetje overbelicht is

7. Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/WDM7XW2W0LQU/128/p.jpeg

8. Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/SH5176IG2M6D/128/p.jpeg Jammer dat de plant een beetje in de weg zit

9. Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/EN12409H9QCV/128/p.jpeg Dit is eigenlijk geen trein ( 8)7 ), maar komt wel uit dezelfde serie

De meeste foto's zijn niet bewerkt, maar wel verkleind. C&C Please :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Falskdansker op 22-06-2004 21:40 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die hoogspanningsmast nog het mooist vind.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:46

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Wat voor cam heb je gebruikt?

om eerlijk te zijn vind ik alleen foto 3 de moeite waard.....en als ze niet bewerkt zijn...vind ik de kleuren wel erg vreemd (trust?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

Je had kunnen proberen om met de trein mee te "pannen" (zie pannen-topic), zodat er wat snelheid inzat.
Nu lijkt et net of de trein stilstond.

[ Voor 20% gewijzigd door Type-R op 21-06-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:23

Acid_Burn

uhuh

Vette vignettering in die foto's. (donkere hoeken)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

de treinen komen niet echt uit je foto kwa diepte, als ik er langer naar kijk wordt het allemaal een beetje wazig zeg maar...

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/Foto/Trein2.jpg

Toevallig ook een foto die trein related is die ik laatst gemaakt hebt :) Heb ietsje met de kleuren lopen spelen. Klik voor groter formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
Arjan A schreef op 21 juni 2004 @ 21:12:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die hoogspanningsmast nog het mooist vind.
Dat vind ik eigenlijk ook de mooiste foto uit deze serie, maar het ging hier om de treinen, daarvan vindt ik 1. de mooiste :)
CV_SmileY schreef op 21 juni 2004 @ 21:12:
Wat voor cam heb je gebruikt?

[...]

(trust?)
Fototoestel is een Trust ja, Trust Powerc@m 715 LCD om precies te zijn. Niet een erg goed camera, maar ik moet het er voorlopig mee doen :/
Ammie schreef op 21 juni 2004 @ 21:42:
Je had kunnen proberen om met de trein mee te "pannen" (zie pannen-topic), zodat er wat snelheid inzat.
Nu lijkt et net of de trein stilstond.
Heb ik ook gedaan, maar de meeste treinen reden daar sowieso wat langzamer, doordat het station vrij dichtbij zat. Het resultaat bij de meeste foto's was niet zo mooi met pannen (door de camera). Voorbeeld

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johannesmvp2 schreef op 22 juni 2004 @ 00:17:
Heb ik ook gedaan, maar de meeste treinen reden daar sowieso wat langzamer, doordat het station vrij dichtbij zat. Het resultaat bij de meeste foto's was niet zo mooi met pannen (door de camera). Voorbeeld
rare palen op die voorbeeldfoto.

he J0YR1D3R dat was zeker bijHoofddorp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ja was bij Hoofddorp ja :) Treinen fotografeer ik eigenlijk zelden, heb meer foto's van vliegtuigen en gewoon van alles wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 00:50:
[...]

rare palen op die voorbeeldfoto.
Dat is dus precies het effect dat ik dan krijg :(

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je dan niet wat verder van het station af kunnen staan waar de treinen al een beetje op snelheid waren en dan eens proberen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 13:10:
Had je dan niet wat verder van het station af kunnen staan waar de treinen al een beetje op snelheid waren en dan eens proberen..?
We hebben het verderop ook geprobeerd, maar dan kwam je uiteindelijk uit op een straat. Daar kon je niet zo dicht bij het spoor komen als nu, daar staan ook seinen, en dan rijden treinen ook al niet zo hard :/

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Snelheid/panning is wat mij betreft geen must bij treinen; je kan ook op andere manieren mooie platen met dit onderwerp schieten. Je zou bijvoorbeeld dichterbij kunnen proberen te komen (eventueel met een telelens, maar dan is het perspectief wat minder spannend) en dan een foto maken zodat je schuin tegen de voorkant van de trein kijkt. Je krijgt dan veel diepte in de foto (grote voorkant, de rest van de trein zie je 'weglopen' naar achteren); de trein lijkt dan op je af te komen. En zo zijn er nog veel meer manieren om een wat spannendere foto te maken van een trein. Jouw beelden vind ik betrekkelijk 'plat' en saai en de vignettering is redelijk storend.
Let wel: het zijn geen überslechte foto's hoor, maar als je hier iets post kun je kritiek verwachten ;)

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
koraks schreef op 22 juni 2004 @ 15:54:
Let wel: het zijn geen überslechte foto's hoor, maar als je hier iets post kun je kritiek verwachten ;)
Dat weet ik, en ik zal de tips ook zeker gebruiken voor de volgende keer dat ik weer foto's ga maken :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij is nr. 6 een Plan-T ;)

Maarehm. Hoe zit dat met die hoeken? Is dat een eigenschap van je cam of heb je er iets voorgehouden, of..?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 07:05

Just_I

What did you just say?

Waardoor komt eigenlijk de donkere waas bij de randen van de foto? Komt dit door de camera ofzow of heb je toch stiekem gesoept ;) . Foto 3 is overigens ook volgens mij het beste. Kan je daar toevallig nog een grotere van posten ?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Just_I schreef op 22 juni 2004 @ 18:36:
Waardoor komt eigenlijk de donkere waas bij de randen van de foto? Komt dit door de camera ofzow of heb je toch stiekem gesoept ;) .
Dát is nou vignettering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die schuine palen komen volgens mij door de manier waarop de camera zn beeldsensor uitleest

wat er op neer komt dat trust nog slechtere camera's maakt als ik dacht...
(sorry trouwens... niet persoonlijk bedoeld)
maar je ziet dus dat de software bovenaan begint met uitlezen. Er is dus geen sprake van sluitertijden of iets dergelijks.... want er is geen sluiter. Het licht valt gewoon op de CCD en op een of andere manier slaat de software van de camera NA elkaar de informatie per pixel op. Dus niet zoals bij een normale camera waarbij je de sluiter een tijd open kan laten staan en er de totaal ingevallen lichthoeveelheid wordt gemeten.

trouwens... op de rest van de fotos is die niet echt heel erg terug te vinden... want dit zou dus ook tot gevolg moeten hebben dat bijvoorbeeld de thalys op de eerste foto 'spitser' zou moeten lijken als in het echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Mijn eerste post in het Fotografie forum :)

Hieronder een foto die ik ooit maakte. Het idee was destijds om een foto te maken van de seinen aldaar, dat de IC langskwam was een mooie bijkomstigheid. Helaas is de foto een beetje wazig, maar dat geeft ook een leuk "snelheids effect" vind ik. Desalniettemin had ik 'm toch wat scherper gewild :/

Afbeeldingslocatie: http://michiel.flytava.com/IC.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door JaFFoG op 22-06-2004 20:10 ]

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou voor een 'eerste post op het fotoforum' zou je een stuk slechter uit kunnen zijn. Ik vind het erg grappig effect dat je aandacht, samen met de trein, die overdekte brug (of wat het ook is) wordt ingezogen. Doordat de trein aan het einde kopstuk onscherp is, wordt je aandacht precies op de brug gevestigd. Jammer alleen dat de trein de brug juist af komt, in tegenstellig tot wat het snelheideffect suggereert. Het lijkt namelijk net of de trein van ons vandaan rijdt. Misschien de koplampen rood maken ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
Just_I schreef op 22 juni 2004 @ 18:36:
Waardoor komt eigenlijk de donkere waas bij de randen van de foto? Komt dit door de camera ofzow of heb je toch stiekem gesoept ;) . Foto 3 is overigens ook volgens mij het beste. Kan je daar toevallig nog een grotere van posten ?
klik
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 19:11:

wat er op neer komt dat trust nog slechtere camera's maakt als ik dacht...
(sorry trouwens... niet persoonlijk bedoeld)
maar je ziet dus dat de software bovenaan begint met uitlezen. Er is dus geen sprake van sluitertijden of iets dergelijks.... want
Geeft niet, vind het zelf ook een :r -camera, maar ik moet het er voorlopig mee doen :/
Mooie foto :)
CyBeR schreef op 22 juni 2004 @ 18:27:

Maarehm. Hoe zit dat met die hoeken? Is dat een eigenschap van je cam of heb je er iets voorgehouden, of..?
Dan is het een Plan-T, zoveel verschillen ze niet ;)

Die hoeken zijn denk ik een eigenschap van m'n camera, ik heb er namelijk niets voorgehouden.

[ Voor 17% gewijzigd door Falskdansker op 22-06-2004 21:37 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:10
JaFFoG schreef op 22 juni 2004 @ 20:10:

Hieronder een foto die ik ooit maakte. Het idee was destijds om een foto te maken van de seinen aldaar, dat de IC langskwam was een mooie bijkomstigheid. Helaas is de foto een beetje wazig, maar dat geeft ook een leuk "snelheids effect" vind ik. Desalniettemin had ik 'm toch wat scherper gewild :/

[afbeelding]
Dat is wel jammer ja dat ie niet wat scherper is.. Want aan de rechterkant is hij opzich goed scherp.. alleen links is het niet echt mooi..

MAar de foto zelf vind ik wel weer erug leuk gedaan.. :P
Maar misschien wat oefenen op het meetrekken.. (was ook een topic hierover ergens.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaFFoG schreef op 22 juni 2004 @ 20:10:

[afbeelding]
dat is in Weesp :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
1. Leer nabewerken met Adobe PS dmv Levels en Curves (gewoon experimenteren, de foto's zit een rare waas over namelijk die makkelijk met Auto Levels is weg te werken)
2. Ik vind de foto's zelf niet mooi ook mede door de lokatie :( jammer want je kan heel leuke foto's van treinen krijgen. Probeer een interessante voorgrond mee te nemen.
3. zoals al gezegd werd; probeer mee te pannen (meetrekken)
't is even oefenen maar na een tijdje krijg je daar ook hele mooie plaatje mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook maar een bescheiden bijdage dan...

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/Resize%20of%20IMG_4694.JPG
Mooi bewolkt hoeft niet lelijk te zijn :)

(geheel onbewerkt overigens)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

ns viert 50 jaar ... wat?
gave trein wel!

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kinderboekenweek, NS tijd voor lezen campagne en aldus sponsort NS de boekenweek en kinderboekenweek.

Deze is wellicht iets duidelijker, maar niet zo'n mooie omgeving en van de verkeerde hoek.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
CyberArt schreef op 24 juni 2004 @ 23:15:
ns viert 50 jaar ... wat?
gave trein wel!
Kinderboekenweek :)

[/te laat]

[ Voor 5% gewijzigd door Jasper op 24-06-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt

CyberArt

løde

zelf ook wat gepande railtenders/regiorunners:
(allen klikbaar)

#1: voorkant rt/rr
Afbeeldingslocatie: http://cyberart.hml.nl/got/voorkant.jpg

#2: gaaf die lange witte strepen
Afbeeldingslocatie: http://cyberart.hml.nl/got/doorzichtig.jpg

#3: heeft voor mij een soort 'spook' achtige indruk
Afbeeldingslocatie: http://cyberart.hml.nl/got/spook.jpg

#4: wel grappig, zou prima gebruikt kunnen worden voor het ns logo :)
Afbeeldingslocatie: http://cyberart.hml.nl/got/nslogo.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door CyberArt op 25-06-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

CyberArt schreef op 25 juni 2004 @ 23:18:
Leuke foto's, maar dit heeft niks met pannen te maken ;) Pannen is als je de camera meebeweegt met het onderwerp, zodat het onderwerp scherp op de foto komt maar de omgeving/achtergrond niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt

CyberArt

løde

koraks schreef op 25 juni 2004 @ 23:40:
[...]

Leuke foto's, maar dit heeft niks met pannen te maken ;) Pannen is als je de camera meebeweegt met het onderwerp, zodat het onderwerp scherp op de foto komt maar de omgeving/achtergrond niet.
dus dit zijn shift-pannen? (tegenovergestelde van pannen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

CyberArt schreef op 26 juni 2004 @ 00:12:
[...]

dus dit zijn shift-pannen? (tegenovergestelde van pannen?)
Eh, ja, of !pannen ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Ach ja, je doet je best he (en hebt soms geluk :9) ;)
Rexcore schreef op 24 juni 2004 @ 15:22:
Dat is wel jammer ja dat ie niet wat scherper is.. Want aan de rechterkant is hij opzich goed scherp.. alleen links is het niet echt mooi..

MAar de foto zelf vind ik wel weer erug leuk gedaan.. :P
Maar misschien wat oefenen op het meetrekken.. (was ook een topic hierover ergens.. )
Bedoel je pannen?
Correct! :) Kom er bijna elke dag langs alleen heb mijn camera haast nooit meer bij me. Maar daar gaat verandering in komen! Straks vakantie dus dan kunnen we ons weer volop storten op het foto's maken. :7
CyberArt schreef op 25 juni 2004 @ 23:18:
(allen klikbaar)

#1: voorkant rt/rr
[afbeelding]

#2: gaaf die lange witte strepen
[afbeelding]

#3: heeft voor mij een soort 'spook' achtige indruk
[afbeelding]

#4: wel grappig, zou prima gebruikt kunnen worden voor het ns logo :)
[afbeelding]
Pannen of niet pannen, ik vind ze wel wat hebben :)
koraks schreef op 26 juni 2004 @ 00:14:
Eh, ja, of !pannen ofzo :P
lol 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door JaFFoG op 26-06-2004 00:42 ]

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor TS:

je hebt bijna al je treinen precies met de voorkant in het midden van je foto staan. Zo'n onderwerp wordt vaak interessanter om naar te kijken als je zo'n punt (voorkant trein) uit het midden van je foto houdt.

Althans.. dat vind ik. En ik ben absoluut geen fotograaf of kenner, dus er zal ongetwijfeld commentaar op komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit heet 'lange sluitertijd' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Beetje het zelfde thema

Afbeeldingslocatie: http://ivo.zelluf.com/zooi/images/s4i/fiveoclock.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ivo.zelluf.com/zooi/images/s4i/cloudytracks.jpg

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

CyBeR schreef op 22 juni 2004 @ 18:27:
of een plan v ;)

ik had zelf pas ook een trein op de foto staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.fireworkfreaks.com/erik_private/1854_01_resize.jpg

Deze kwam op volle snelheid langs, en ik hem em gewoon op de auto stand van de casio exilim ex-z40 genomen. ben eigenlijk best wel tevreden over het resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Neuh. Plan V is wat er in de foto geschreven staat. Maar het is een Plan T ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

oh, ok , dacht dat je het verschil alleen kon zien aan het aantal stukjes
plan-V 2 delen
plan-T 4 delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt 't ook zien aan de zwarte band om de voorruiten heen. een plan V heeft die niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 22:23

Luke!

#Treinbaas
Binnen de spoorwegfotografie-wereld zouden je foto's waarschijnlijk regelrecht de prullenbak ingaan ;). Daar gaat het om de trein in een omgeving en vaak niet om een trein in actie, dus wat dat betreft niet vergelijkbaar met de hier getoonde. Ik doel op de foto's in de startpost en enkele andere opnames waar de trein ergens te vinden is tussen de struiken, palen en dergelijke, zoals die van AthlonXP1800 (o.i.d.).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peulen/temp/GoT/01.jpg
(3000*2000)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peulen/temp/GoT/02.jpg
(3000*2000)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peulen/temp/GoT/03.jpg
(3000*2000)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peulen/temp/GoT/04.jpg
(3000*2000)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peulen/temp/GoT/05.jpg
(3000*2000)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peulen/temp/GoT/06.jpg
(3000*2000)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peulen/temp/GoT/07.jpg
(3000*2000)

[ Voor 13% gewijzigd door Luke! op 26-06-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Mooie foto's Luc, qua compositie. Maar op de grotere formaten vind ik de kwaliteit eerlijkgezegd drie keer niks, dus zouden ze bij mij toch weer de prullenbak ingaan ;)
Zijn die platen gescand van afdrukken ofzo? Zelfs met mijn (relatief goedkope) diascanner haal ik VEEL betere resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mj.oke
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-10-2019
hier mijn beginde fotootjes

Buffel vlak bij klarenbeek

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mjaka/tweakers/buffelklarenbeekklein.jpg

Koploper dwars door het veluwe massief :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mjaka/tweakers/koplopperveluwemasiefklein.jpg

klik foto voor voledige versie, ongeveer 2200x1700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
koraks schreef op 27 juni 2004 @ 00:45:
Mooie foto's Luc, qua compositie. Maar op de grotere formaten vind ik de kwaliteit eerlijkgezegd drie keer niks, dus zouden ze bij mij toch weer de prullenbak ingaan ;)
Het zijn dia's en het blijven dia's. De digitale versies bewaar ik alleen voor het geval dat een lieve drukker een dia beschadigd teruglevert.
Zijn die platen gescand van afdrukken ofzo? Zelfs met mijn (relatief goedkope) diascanner haal ik VEEL betere resultaten...
Diascan met HP Photosmart S20, 2400 dpi geloof ik, verder niet nabewerkt ;). Ik heb nog geen diascanner gezien die de kwaliteit van de dia evenaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
mj.oke schreef op 27 juni 2004 @ 01:17:
hier mijn beginde fotootjes

Buffel vlak bij klarenbeek

[afbeelding]
Sta je hier op dat pad langs het spoor? Zo ja, s.v.p. *niet* meer doen. Door dit gedrag (zwaar illegaal en bovendien hoogst onprettig voor de machinist) zorg je ervoor dat de houding ten opzichte van spoorfotografen steeds anders wordt, in negatieve zin helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt

CyberArt

løde

Lucske schreef op 27 juni 2004 @ 14:30:
[...]

Sta je hier op dat pad langs het spoor? Zo ja, s.v.p. *niet* meer doen. Door dit gedrag (zwaar illegaal en bovendien hoogst onprettig voor de machinist) zorg je ervoor dat de houding ten opzichte van spoorfotografen steeds anders wordt, in negatieve zin helaas....
wat ik wel zie is dat mensen vaak gele (of andere van die goed reflecterende) hesjes aanhebben. dan kan het meestal wel.
dan weten de machinisten iig dat je serieuzer bezig bent (je doet moeite, niet alleen voor de foto) en je valt goed genoeg op, dat ze je niet op t laatste moment zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
CyberArt schreef op 27 juni 2004 @ 23:32:
[...]

wat ik wel zie is dat mensen vaak gele (of andere van die goed reflecterende) hesjes aanhebben. dan kan het meestal wel.
dan weten de machinisten iig dat je serieuzer bezig bent (je doet moeite, niet alleen voor de foto) en je valt goed genoeg op, dat ze je niet op t laatste moment zien.
Néé! Ben je niet bevoegd om in het spoor te lopen, dan heb je er NIETS te zoeken. Een geel vest is géén vrijbrief om dat wel te mogen. Gelukkig gelukkig komt het maar zelden voor dat iemand toch meent dat hij daar wel mag staan en hopelijk blijft dat ook zo. Het enige dat je ermee bereikt is dat de fotografen die zich wel aan de regels houden, steeds meer tegenwerking ondervinden. Daarnaast heeft nog niet eens nut: je staat zo dicht op het spoor dat de zijkant van de trein helemaal wegvalt en bedenk dat we meer willen zien dan alleen de neus van een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mj.oke
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-10-2019
Lucske schreef op 27 juni 2004 @ 14:30:
[...]

zoals op de foto te zien idd naast het spoor
heb er nog wel effe aangedacht,
en zal het advies opvolgen van je
ik dacht zover na dat dit dicht bij het station is en de snelheid dus laag
hmmmm :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Lucske schreef op 27 juni 2004 @ 13:51:
Diascan met HP Photosmart S20, 2400 dpi geloof ik, verder niet nabewerkt ;). Ik heb nog geen diascanner gezien die de kwaliteit van de dia evenaart.
offtopic:
Ah, ok, ik gebruik een Minolta SDIV @ 3200dpi. En nee, een scanner die de kwaliteit van de dia evenaart kan natuurlijk niet bestaan, maar jouw scans leken wel scans van negatieven of zelfs afdrukken, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt

CyberArt

løde

ik weet het, het is een beetje oud (deze topic), maar dit is nieuw!

ik was op vakantie in overijssel, en ging natuurlijk met de trein langs zwolle. daar was ik net op tijd, net op dat moment reed een meneertje van prorail ofzo net de allernieuwste koploper uit de hangar :)
en aangezien de ns de olympische spelen sponsort, zag ie er zo uit:

[img=600, 450 , 1][/img]

volgens de mensen van prorail die met hun mobieltjes foto's aan t maken waren was ie echt net nieuw. ben trouwens wel benieuwd wanneer die gaat rijden...

[edit, plaatje even verwijderd, op zoek naar goede host]

[ Voor 11% gewijzigd door CyberArt op 13-08-2004 18:37 . Reden: plaatje even verwijderd, op zoek naar goede host ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt

CyberArt

løde

sorry, ik heb inmidels andere host gevonden.
deze lijkt me goed:

Afbeeldingslocatie: http://img53.exs.cx/img53/6425/noc-nsf.jpg

inmiddels heb ik m ook al een keer ene gewoon traject zien rijden (zwolle groningen ofzo), nog nergens ierts gelezen erover, en of ie nog iets speciaals qua tracject gaat rijden...

[ Voor 41% gewijzigd door CyberArt op 13-08-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt

CyberArt

løde

de ns schrijft er zelf over:
Gouden Medaillewinnaars sieren Olympische trein

De Olympische trein, die vandaag door NS in gebruik is genomen, wordt in de toekomst bij elke gouden medaille die Nederland op de Olympische en Paralympische Spelen wint, uitgebreid met een persoonlijke noot op de trein. De Olympische trein rijdt de komende vier jaar in de reguliere dienstregeling dwars door Nederland. De trein symboliseert het feit dat NS Partner in Sport wordt van NOC*NSF (Nederlands Olympisch Comité/Nederlandse Sportfederatie).

De trein werd vandaag officieel in gebruik genomen door Erica Terpstra (voorzitter NOC*NSF) en Aad Veenman (president directeur NS). Op station Amersfoort plaatsten zij als eersten hun handtekening op de Olympische trein. Veenman: ”Namens alle 25.000 NS medewerkers wens ik het Nederlandse Olympisch Team veel succes in Athene”.
Bij de plechtigheid waren ondermeer ook judo toptalent Bryan van Dijk en ruim 40 kinderen, als sporters van de toekomst, aanwezig. De kinderen versierden de trein met attributen van hun eigen sport, floten daarna de trein uit en maakte de eerste rit met de olympische trein mee.

NS wil met de sponsoring binnen en buiten NS de positieve beeldvorming verbeteren en uiteindelijk extra omzet genereren. De samenwerking start op 1 januari 2005 en duurt vier jaar, tot en met de zomerspelen van Beijing. NOC*NSF vertegenwoordigt 90 aaneengesloten landelijke sportorganisaties met in totaal ruim 4,7 miljoen sporters.
bron: http://ns.nl/servlet/Sate...Artikel&lang=nl&c=Artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dattie niet helemaal scherp is Lode, foto zelf vind ik ook niet bijster mooi ofzo, maar t is idd wel een leuke trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

Deze foto's heb ik ooit vanuit een (vrij hard rijdende) trein genomen. Redelijk vroeg in de ochtend.

(klikbaar)
Trein:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io9709063/img/tweakers/trein_thumb.jpg

Hoogspanningsmasten:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io9709063/img/tweakers/hsmast_thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door E-Rick op 13-08-2004 19:03 ]

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
offtopic:
Had de olympische trein afgelopen zondag al gezien, op de remise van amersfoort.
Toen ik in de intercity zat van Schiphol naar Amersfoort. Best wel bijzonder ja.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt

CyberArt

løde

E-Rick schreef op 13 augustus 2004 @ 19:03:
Deze foto's heb ik ooit vanuit een (vrij hard rijdende) trein genomen. Redelijk vroeg in de ochtend.

(klikbaar)
Trein:
[afbeelding]
die is mooi :). je (ik althans) kunt goed de snelheid van de trein zien, mooi lang ook.

offtopic:
Ik heb m zaterdag bij t station van zwolle gezien, kwam ie de remise (ohja, zo noem je dat bij treinen :)) uit rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Rick schreef op 13 augustus 2004 @ 19:03:

(klikbaar)
Trein:
[afbeelding]

Hoogspanningsmasten:
[afbeelding]
Is die genomen bij Lage Zwaluwe? (Vlak voor Moerdijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 12:09
Afbeeldingslocatie: http://www.dennissoft.com/members/dennis/zooi/fotoos/got/11augustus/20040811_ddirm_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dennissoft.com/members/dennis/zooi/fotoos/got/31juli/20040724_72500_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.railfaneurope.net/pix/be/electric/emu/AM75/red/20030225_mp75_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 10:11:
[...]

Is die genomen bij Lage Zwaluwe? (Vlak voor Moerdijk)
Ja dat zou heel goed kunnen. Ik was onderweg van Delft naar maastricht. Ik weet niet meer precies waar ik die foto heb genomen, ik zat in een lege 6pers. coupe, en ik heb de hele tijd foto's uit het raam lopen maken. Maar het was in ieder geval wel in de buurt van Lage Zwaluwe.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlnt
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 12:04
Mooie foto. Erg scherp ook. Welk toestel heb je gebruikt?

"It's not that I'm lazy. It's that I just don't care."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Een paar foto's van mn vakantie in Indonesië. Uiteraard hebben we ons daar ook een aantal keer met de trein verplaatst, wat een hoop leuke momenten heeft opgeleverd :P

Hier een paar platen van wat treinen en dingen er omheen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39219/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39220/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39221/full.jpg

Seinpalen en wissels worden nog gewoon met de hand bediend, met stalen kabels, zoals dat in Nederland ja-ren geleden gebeurde :D

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39222/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39223/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39224/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39225/full.jpg

Ja, je ziet het goed, dit is inderdaad gewoon een olielampje _O_

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39226/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39227/full.jpg

Last van klemmende wissels hebben ze daar trouwens niet, per wissel is er iemand ingehuurd om hem ieder uur even te smeren met een oliekannetje :Y)
Rechts zie je nogmaals het olielampje, wat de stand van de wissel aangeeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39228/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39229/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39230/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39231/full.jpg

Heerlijk ouderwets O+

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39232/full.jpg

Jammer dat hij niet scherp is op de neus van de loc, maar ergens op het midden. Ik had geen tijd meer om aan knopjes te gaan draaien, want hij reed nogal hard :P

Gemaakt met Nikon D70 trouwens, volgens mij allemaal met 18-70mm lens :)

[ Voor 9% gewijzigd door Zoefff op 16-08-2004 13:16 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet ik maken voor transpotting???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Foto's van treinen? :P

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terw-dan/treintje.jpg
clickable

Valt dit ook onder treintjes? :P
heb er verder niet echt veel gezien in mijn vakantie (nog een paar saaie wagons en ergens in de verte een trein die door de woestijn reed).

Overigens gemaakt met een Canon A75 met standaard lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Xlnt schreef op 16 augustus 2004 @ 12:12:
Mooie foto. Erg scherp ook. Welk toestel heb je gebruikt?
Fuji Finepix 6900zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op vakantie geweest in de Ardenne en ben met de trein naar Luxemburg geweest. Zie hier wat foto's.

Afbeeldingslocatie: http://www.pkarels.nl/station.jpg
Hier was het nog vroeg in de ochtend dus het station was in nevel gehuld en het was lekker stil waardoor ik zonder op mij afkomende conducteurs een foto kon shooten vanaf de rails. >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.pkarels.nl/trein.jpg
Een krokodil.

Afbeeldingslocatie: http://www.pkarels.nl/blauw.jpg
Een blauwe trein met sneeuwschuiver.

Afbeeldingslocatie: http://www.pkarels.nl/inside.jpg
Van de aardige bestuurder van deze trein mocht ik wat foto's in de locomotief maken! :)

foto's zijn aanklikbaar en gemaakt met Canon Powershot A80

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 20:14:
[afbeelding]
Hier was het nog vroeg in de ochtend dus het station was in nevel gehuld en het was lekker stil waardoor ik zonder op mij afkomende conducteurs een foto kon shooten vanaf de rails. >:)
Wist je dat in België de treinen links rijden? :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Zoefff schreef op 16 augustus 2004 @ 13:15:
Een paar foto's van mn vakantie in Indonesië. Uiteraard hebben we ons daar ook een aantal keer met de trein verplaatst, wat een hoop leuke momenten heeft opgeleverd :P

Hier een paar platen van wat treinen en dingen er omheen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Seinpalen en wissels worden nog gewoon met de hand bediend, met stalen kabels, zoals dat in Nederland ja-ren geleden gebeurde :D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ja, je ziet het goed, dit is inderdaad gewoon een olielampje _O_

[afbeelding]

[afbeelding]

Last van klemmende wissels hebben ze daar trouwens niet, per wissel is er iemand ingehuurd om hem ieder uur even te smeren met een oliekannetje :Y)
Rechts zie je nogmaals het olielampje, wat de stand van de wissel aangeeft.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heerlijk ouderwets O+

[afbeelding]

Jammer dat hij niet scherp is op de neus van de loc, maar ergens op het midden. Ik had geen tijd meer om aan knopjes te gaan draaien, want hij reed nogal hard :P

Gemaakt met Nikon D70 trouwens, volgens mij allemaal met 18-70mm lens :)
Mooie foto's, maar ik zie op alle foto's een dust spot terug keren.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Karlok[JY-616] schreef op 16 augustus 2004 @ 23:21:
[...]

Mooie foto's, maar ik zie op alle foto's een dust spot terug keren.
;(

Ik weet het ja. Er zat een vuiltje achter de spiegel, op mn chip. Had wel zo'n blaasding geval bij me, maar verder geen andere schoonmaakspullen, dus kon het niet weghalen. Heel vervelend, helaas.

En probeer dan maar eens goede schoonmaakspullen te vinden in een fotozaak in Indonesië. De meesten hebben volgens mij nog nooit gehoord van een spiegelreflex camera, laat staan een digitale...

[ Voor 22% gewijzigd door Zoefff op 16-08-2004 23:42 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHoltman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05-2022
Vandaag reden ze niet wegens de nationale staking:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/979AWI16RE2U/picserver.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Donderdag bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHoltman
Ja, toen is de foto gemaakt, ben een beetje laat met uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

HHoltman schreef op 16 oktober 2004 @ 17:09:
Vandaag reden ze niet wegens de nationale staking:

[afbeelding]
Emmen :)

...And the world goes on racing, like the world always will...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:37

Copyman

Dode muis

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHoltman
Klopt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 11:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Terw_Dan schreef op 16 augustus 2004 @ 16:08:
[afbeelding]
clickable

Valt dit ook onder treintjes? :P
heb er verder niet echt veel gezien in mijn vakantie (nog een paar saaie wagons en ergens in de verte een trein die door de woestijn reed).

Overigens gemaakt met een Canon A75 met standaard lens.
Van mij mag-ie bij de treintjes. Ik heb San Francisco juweeltjes van trams gezien (niet de cable-cars dus, dat zijn weer andere trams :)).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Pagina: 1