Ik ben mij aan het orienteren op debian (draai nu RedHat 9), en loop tegen een paar typische dingen aan.
Ik wil Midnight Commander installeren (compileren), maar het ./configure commando geeft een fout op glib:
Het betreft een verse install van Debian 3.0 release 2 (Woody).
Wat moet ik doen om glib erop te krijgen.
En reageer aub niet met alleen: gebruik apt-get, want ik kijk voor het eerst naar debian, en weet nog niet echt hoe apt-get werkt. Als je mij kan vertellen hoe ik het goede package kan krijgen met apt-get, please let me know.
Ik wil Midnight Commander installeren (compileren), maar het ./configure commando geeft een fout op glib:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ... checking for glib-config... no checking for glib12-config... no checking for glib-config... no checking for GLIB - version >= 1.2.6... no *** The glib-config script installed by GLIB could not be found *** If GLIB was installed in PREFIX, make sure PREFIX/bin is in *** your path, or set the GLIB_CONFIG environment variable to the *** full path to glib-config. configure: error: Test for glib failed. GNU Midnight Commander requires glib 1.2.6 or above. |
Het betreft een verse install van Debian 3.0 release 2 (Woody).
Wat moet ik doen om glib erop te krijgen.
En reageer aub niet met alleen: gebruik apt-get, want ik kijk voor het eerst naar debian, en weet nog niet echt hoe apt-get werkt. Als je mij kan vertellen hoe ik het goede package kan krijgen met apt-get, please let me know.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier