[handig script] Outlook compatibility met iCal

Pagina: 1
Acties:

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zoals sommigen van jullie misschien wel door hebben gehad werkt het versturen van een event in iCal naar iemand met Outlook (in ieder geval de 2004 versie) niet geheel vlekkeloos: de attachment kan niet goed door Outlook worden geopend en deze komt dan ook met een error terug.

Na een beetje zoeken op internet kwam ik erachter dat dit komt omdat Outlook geen VTIMEZONE support heeft. Deze sectie deleten zorgt voor een werkend kaartje, maar de tijd loopt dan fout. De oplossing is om deze to corrigeren naar GMT.

Op internet waren wel wat andere oplossingen te vinden, maar deze hielden geen rekening met het tijdsverschil of zorgden ervoor dat de event als plaintext word verstuurd, waardoor hij minder makkelijk te openen is in iCal.

Niet tevreden met deze opties besloot ik om zelf wat te maken. Het perl-script dat ik heb geschreven corrigeert de tijd naar GMT waardoor hij goed geimporteerd kan worden in Outlook en blijft het versturen als attachment wat wel net zo netjes is.

Om het script te gebruiken moet je het eerst hier downloaden en vervolgens ergens neerzetten. Vervolgens even executable maken (chmod +x icoc.pl in de shell of via het "get info" gedeelte in Finder) en daarna moet je nog even een scriptje in je iCal.app editten.

De makkelijkste manier om dit te doen is om in een Terminal te openen en daar "open /Applications/iCal.app/Contents/Resources/Mail.scpt" in te tiepen. Als alternatief voor de mensen die niet van bash houden kun je er ook heen browsen via de Finder (ctrl-klikken op Mail in de Applications folder en daar op Show Package Contents klikken, daarna verder browsen zoals hierboven).

Daarna moet je even in de Script Editor die nu wordt geopend naar beneden scrollen totdat je de regel "on send_mail_sbp(subjectLine, messageText, invitationPath)" tegenkomt, en daar het volgende onder zetten:
code:
1
do shell script "/Users/frim/scripts/icoc.pl " & invitationPath

Waarbij je /Users/frim/scripts/icoc.pl vervangt door de locatie van waar jij het script hebt neergezet. Vergeet de spatie voor de " niet.

Als je vervolgens ctrl-klikt op een event in iCal en klikt op "Mail event" zal deze automatisch worden aangepast zodat hij ook te openen is in Outlook!

Natuurlijk staat al deze informatie ook in het bestandje zelf maar voor de mensen die te lui zijn om daarin te kijken of geen zin hebben om nederlands te lezen staat het stukje ook hierboven ;)

[ Voor 7% gewijzigd door frim op 21-06-2004 21:03 ]

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 01:18
Hulde !

This space intentionally left blank.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
frim _/-\o_

Zullen denk ik veel mensen wel wat aan hebben. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sage op 22-06-2004 16:37 ]

kleurbleur.nl

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 01:18
Gezien de weinige replies lijkt me dit meer iets voor de pro users ;) Thuis verstuur je blijkbaar niet veel event cals ..

This space intentionally left blank.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Frim, je wist het al, maar: _o_ !

Zeer bedankt, komt goed van pas!