Toon posts:

Wireless voorrang...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik heb hier een beetje een vaag probleem met mijn wireless routermodem...

Na dagenlang gesjoemel met instellingen en antennes heb ik eindelijk ons draadloze netwerk (netwerknaam: Wireless) aan de praat gekregen. Helaas was dit succes van korte duur, want als ik in mijn lijstje met beschikbare netwerken kijk is er nóg een netwerk in de lucht (netwerknaam: Sitecom). Dit netwerk is waarschijnlijk van iemand uit de straat ofzo...
Nu is het probleem: na zo'n drie minuten wordt ineens de verbinding met Wireless verbroken en wordt er verbonden met Sitecom. En of je nou Wireless als voorkeursnetwerk instelt of wat dan ook, er blijft maar verbonden worden met het Sitecom netwerk!

Is er een manier om ervoor te zorgen dat er dus geen verbinding meer wordt gemaakt met Sitecom?

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 11:32
Wat voor apparatuur, wat voor OS??

Even wat meer info en dat is wel makkelijk.

Misschien eens kijken dat je buurman ofzo eens wat aan beveiliging doet als je weet wie het is.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 12:32

FastBunny

Give it the Works !

Je kunt in Windows XP een bepaald netwerk als voorkeursnetwerk opgeven en bij de andere aangeven dat je geen verbinding wilt :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Ik heb een soort gelijk probleem. Ik heb alles ingesteld op channel 9 en af en toe pakt hij channel 7, dat is een wireless netwerk van een van onze buren.
Dit gebeurd alleen bij het opstarten en na hem weer te hebben laten zoeken is het weer goed maar hoe kan ik hem vast op channel 9 zetten?

Ik heb er geen gebruiks aanwijzing bij en kon het hier via de search ook niet vinden.

Verwijderd

pseudo oplossing voor als het standaard windows-voorkeurslijstje niet werkt:

meld je aan op dat onbeveiligde netwerk, en surf naar het ip van de gateway.
9 vd 10 keer tref je een onbeveiligde huis/tuin/keuken router aan, ga naar de MAC-lijst en zet je eigen MAC-adres in het deny-lijstje.

werkt prima, en tegen de tijd dat je buren erachter zijn dat ze 'gehackt' zijn, zullen ze ook de handleiding wel pakken om dat ding fatsoenlijk te beveiligen. probleem opgelost :P