[zone alarm] vraagje mbt geblokkeerde access attempts

Pagina: 1
Acties:

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
Hi allen,

ik heb nu sinds gister de gratis versie van Zone Alarm op mn pc geinstalleerd, mede omdat ik nu eindelijk een compleet schone pc heb draaien (voor mijn gevoel), en ook omdat die spyware/adware troep steeds maar agressiever wordt, wilde ik geen risico meer lopen.

Nou is mijn vraag de volgende;

het programma draait nou 2 dagen en hij heeft nou al 384 access attempts (waarvan 52 high rated) gestopt. Nou weet ik niet precies wat ik daar van moet denken, want verdere info van Zone Alarm zegt er niet veel over.

Maar ik zie wel dat er steeds wordt geprobeerd om via verschillende TCP poorten pakketjes te sturen naar mijn ip adres.

Is dit nou normaal of draait er nog steeds iets vreemds op mijn pc? :?

(er staat wel dat er van buiten naar binnen wordt gestuurd, dus ik denk zelf dat mn pc niet de 'boosdoener' is?)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ja dat is normaal. Een deel is gewoon normaal verkeer, de rest is net zo normaal als dat je fiets wordt gejat in Amsterdam :P

Dergelijke Personal Firewalls zijn dan ook niet aan te raden voor n00bs, veel te schreeuwerig doen om niets. Gewoon die popups uitzetten en "normale" troep negeren, tot je iets opmerkelijks ziet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
F_J_K schreef op 21 juni 2004 @ 19:56:
Ja dat is normaal. Een deel is gewoon normaal verkeer, de rest is net zo normaal als dat je fiets wordt gejat in Amsterdam :P

Dergelijke Personal Firewalls zijn dan ook niet aan te raden voor n00bs, veel te schreeuwerig doen om niets. Gewoon die popups uitzetten en "normale" troep negeren, tot je iets opmerkelijks ziet.
owkee dat is goed om te horen, dan ligt het dus iig niet aan mijn pc.

Ik heb die waarschuwingen ook meteen uitgeklikt, om de aantal minuten zo'n popupje op mn scherm zit ik ook niet op te wachten.

ohja, en ik zie bij sommige van die attempts een source dns staan van mn eigen provider, moet ik dat dan zien als een service check ofzo van mn provider?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Pendaco schreef op 21 juni 2004 @ 20:05:
ohja, en ik zie bij sommige van die attempts een source dns staan van mn eigen provider, moet ik dat dan zien als een service check ofzo van mn provider?
Waarschijnlijker is dat ZA z'n werk niet goed doet (afhankelijk van de gebruikte poorten en of jijzelf x ms. ervoor een aanvraag hebt gedaan).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)