[P4PE-X] WD 800JB HD word niet gezien

Pagina: 1
Acties:

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-03 17:59
Een huisgenoot van mij heeft een Asus P4PE-X moederbord in zijn computer, met een cd-lezer/brander op het 2e ide-kanaal als master en slave. Op het 1e ide-kanaal staat een WD Caviar® WD800JB als master. Geluid is onboard. Daar waren problemen mee, want winxp zag die gewoon net als hardware. De audiocontroller enablen in het bios leek niet te helpen.

Ik heb toen bios 1007 geflash ipv 1004. Toen starte windows op, en herkende een audio-controller. Toen liep hij vast, reageerde niet meer op toetsenbord en muis en dus resette ik hem.

Toen begon de ellende, na het bios kwam er het bericht dat windows <windows-hoofdmap>\system32\hal.dll niet kon vinden. En na het in dos opstarten kon hij geen c: vinden. Ik bedenk me nu dat dat mss komt doordat c:\ waarschijnlijk ntfs is... Ik heb met de winxp-install-cd geboot, en zowel de automated repair (F2) als gewoon starten werken niet... :'(

Wat moet ik nu doen? De hd start trouwens in udma5-mode. En de rest van de parameters van de hd heb ik handmatig ingesteld, op auto zetten dan bedacht hij niet de juiste.

Verwijderd

Klinkt als een heftige verandering tussen de 1007 bios en de 1004 bios.
Je kunt terugflashen naar de oude 1004 bios en handmatig de onboard audio installeren...of met de 1007 bios de default settings laden...of een fresh install van WinXp doen met de 1007 bios.
Btw tis ook wel een goeie gewoonte om na een bios flash je cmos te clearen...

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-03 17:59
Oja, vergeten te zeggen: na de flash heb ik default-settings geladen (=zelfde als cmos clearen?) Na de vastloper heb ik 1004 weer teruggezet, en default-settings geladen.