Toon posts:

Applicaties voor mijn TerraTec Cinergy 400

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 1 week ben ik de eigenaar geworden van een TerraTec Cinergy 400 tv kaart.
De kaart beschikt over een Philips saa7134 chip en wordt geleverd met een fijne afstandsbediening.

Wat ik het belangrijkste vind is de software. In deze week heb ik een heleboel software pakketten uitgetest maar ik ben nog steeds niet de ideale tegen gekomen.

De punten die ik belangrijk vind voor de software zijn:
Beeldkwaliteit: dit is natuurlijk heel belangrijk, ik kan me heel erg storen aan een slecht beeld.
Opname mogelijkheden: loopt alles gladjes, kan ik kiezen uit verschillende codecs, time-shifting?
EPG: Electronic Program Guide, deze optie lijkt mij zeer intressant en wil ik dus graag hebben.
Stabiliteit: spreekt voor zich.
Interface: is alles duidelijk en hoe ziet het eruit?
Extra's: ?
Rapprtcijfer: tja...

De tv-kaart wordt geleverd met de TerraTec software (Cinergy TV) en een versie van WinDVR. Dit zijn mijn bevindingen:

TERRATEC CINERGY TV:
- Beeldkwaliteit: redelijk/goed.
- Opname mogelijkheden: Veel vrije keuze tussen verschillende codecs. Sommige codecs werken niet goed met de software. GEEN TIMESHIFTING.
- EPG: Geen. Wel een knopje wat je kan programmeren zodat dit knopje een bepaald inet adres gaat openen naar bv een online tv-gids.
- Stabiliteit: SLECHT! loopt regelmatig vast, vooral bij het opnemen.
- Interface: eigen stijl, duidelijk, mooi!
- Extra's: een aparte applicatie waarmee handmatig een timer kan worden geactiveerd om programma's mee op te nemen. Start automatisch met windows in de taakbalk.
- Rapportcijfer: 4

INTERVIDEO WINDVR:
- Beeldkwaliteit: goed.
- Opname mogelijkheden: alleen MPEG2.Tmeshifting werkt perfect. Problemen met het geluid zodra er wordt opgenomen, ik krijg dan een harde ruis en hij gaat daarna niet meer weg.
- EPG: alleen als je in America woont, ik heb geen plug-in kunnen vinden om dit op te lossen.
- Stabiliteit: Goed.
- Interface: Perfect, lijkt een beetje op PowerDVD.
- Extra's: niks bijzonders.
- Rapportcijfer: 6

SHOWSHIFTER van Home Media Networks
- Beeldkwaliteit: redelijk.
- Opnamemogelijkheden: Keuze tussen een aantal codecs, is mij nog een beetje onduidelijk. Het opnemen en time-shiften gaat allemaal soepel.
- EPG: is mogelijk met bijvoorbeeld Digiguide, een klein programmatje waarmee je EPG informatie van Nederlandse zenders kan toevoegen, ShowShifter stelt Digiguide zo in dat je met je rechtermuis een gewenst programma kan bekijken of opnemen, SUPER!
- Stabiliteit: redelijk goed.
- Interface: lelijk als je het mij vraagt, veel te veel kleuren en veel te grote letters en knoppen, lijkt wel gamaakt door iemand die net Flash heeft geleerd. De menu's zijn ononverzichtelijk en het instellen van de applicatie is onduidelijk.
- Extra's: met deze applicatie kan je ook je hele foto, film en muziek collectie bekijken/beluisteren. Wat ik erg handig vind is dat als je op je rechter muis klikt, dat de tv in de fullscreen modus springt.
Rapportcijfer: 7

BEYOND TV 3 van Snapstream Media
- Beeldkwaliteit: ronduit slecht.
- Opnamemogelijkheden: Onduidelijk, ik kan niet eens ergens de zenders instellen.
- EPG: er zijn mogelijkheden om met een tool informatie vanuit XMLTV te importeren naar Beyond TV. Erg omslachtig allemaal.
- Stabiliteit: Redelijk goed.
- Interface: Lijkt sterk op die van ShowShifter maar dan wel wat gelikter. Tevens is het erg lastig om de applicatie te configureren.
- Extra's: Ook hiermee kan je je hele media collectie gebruiken, daarnaast beschikt Beyond TV over een webserver. Hiermee kan je online op je werk tv-programma's opnemen en zelfs bekijken!?! Zeer interessante functie.

FLY 2000 TV
- Beeldkwaliteit: goed.
- Opnamemogelijkheden: keuze uit alle codecs, vooral de MPEG opname's zien er erg goed uit, veel instelmogelijkheden. Geen time-shifting.
- EPG: geen.
- Stabiliteit: redelijk.
- Interface: Duidelijk, mooi.
- Extra's: geen.

DSCALER:
- Beeldkwaliteit: geweldig!
- Opnamemogelijkheden: zeer beperkt, time-shifting is nog in ontwikkeling.
- EPG: geen.
- Stabiliteit: goed.
- Interface: heel simpel.
- Extra's: heel veel opties om het beeld mee te "bewerken".

WINVODIO van www.vodio.com:
- Beeldkwaliteit: slecht.
- Opnamemogelijkheden: keuze uit alle codecs, geen time-shifting.
- EPG: ja, mbv internet explorer via www.vodio.com. ziet er goed uit!
- Stabiliteit: super slecht.
- Interface: simpel en overzichtelijk.
- Extra's: via de website kan je aanklikken welke programma's je wilt opnemen, Je kan ook een WAP-account aanmaken zodat je dit ook met je GSM kan doen.
- Rapportcijfer: 4

Verder dan dit ben ik niet gekomen. De ideale applicatie ben ik dus nog niet tegengekomen, dus een applicatie die stabiel is, beschikt over EPG en time-shifting, met een goede gebruikersinterface enz..... Of komt dat omdat ik de juiste gewoon nog niet ben tegengekomen?

Graag reacties en ervaringen met andere applicaties.

Verwijderd

Topicstarter
Weinig reacties

• labeelen
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-02 15:43
Net als jij was ik op zoek naar PVR product met goede opname/weergave kwaliteit en een in NL bruikbare EPG.

Aangezien zo'n produkt niet bestaat heb ik een combinatie gezocht en gevonden !

Fly 2000 TV + WebShifte + XMLTV = de utlieme PVR oplossing

De auteur van WebShifter werkt momenteel aan de arfonding van z'n Fly 2000 TV ondersteuning.

http://www.iwg.nl/webshifter/

mvrgr,

Louis

• labeelen
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-02 15:43
Het wachten is voorbij...

Voor eenieder die de beeld-kwaliteit van Fly 2000 TV wil combineren met een functionele EPG oplossing biedt WebShifter voortaan DE oplossing.

Per vandaag is versie 2.0 vrijgegeven die volledige ondersteuning biedt voor Fly2000TV:
http://www.webshifter.net/changelog.php

Ik gebruik 'm icm een Terratec Cinergy 600 (SAA7134) en ik kan nu eindelijk die waardeloze Terratec software voorgoed van m'n PC verwijderen.

gr,

Louis