Toon posts:

[Portmapping] FTP Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weer 's een Portmapping topic ;)
Ik heb zo'n beetje alle relevante topics op GoT doorgelezen nu. Waaronder Het Grote Poortmappingsverhaal en die Windows 2000 mapping guide, maar zonder succes.

Specs
Server:
- Win XP Pro
- Direct internet
- 2e NIC & Internet sharing
- Serv-U FTP op port 21
Workstation:
- Win XP Pro
- Crosslink kabeltje naar server
- Serv-U FTP op port 40
- IP adres: 192.168.0.45

Probleem
Op m'n server draait dus al een FTP server (poort 21). Op m'n workstation wil ik graag 'n andere draaien onder bijv. poort 40. Ik heb daarvoor verschillende dingen geprobeerd.

1. Bij Internet sharing op de server een nieuwe service aanmaken. Ip 192.168.0.45, en als TCP poorten 40 ingevuld. Intern werkt het doorsturen nu, extern krijgt men een timeout.

2. Analog X portmapper. Zelfde verhaal, poort 40 (zowel TCP als UDP geprobeerd) laten doorsturen naar 192.168.0.45. Ook dan werkt intern de FTP, maar extern een timeout. De logfile geeft wel aan dat als iemand verbindt er netjes een verbinding wordt gemaakt met 192.168.0.45, op poort 40. Helaas zonder resultaat.

Als FTP instellingen op de Workstation heb ik bij Domain IP adress 192.168.0.45 ingesteld (anders wil het domain niet online). En als poort: 40.

WinRoute heeft de optie ook, alleen levert een installatie van dat programma meer problemen op dat oplossingen. Spontane reboots e.d. Maar het lijkt me ook gewoon te moeten werken met een van de bovenstaande oplossingen... :X Er zit verder ook geen firewall in de weg ofzo..

Edit: met die timeout bedoel ik dat ie maar blijft zoeken naar de inhoud van de FTP. In Serv-U zelf zie ik bij Activity wel gewoon de users staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah, na veel prutsen werkt 't nu redelijk. Had het in de passive/active hoek moeten zoeken..
Ik heb nu bij Domain Advanced Settings het externe Ip ingesteld. En bij Server Advanced Settings een beperkte range aan pasv poorten opgegeven. Die poorten heb ik op de server weer laten mappen naar de client.
Enige probleem nu is dat de mappen pas zichtbaar worden na een paar keer refreshen. En als ik connect via ftp.exe (van Windows zelf) dan krijg ik zelfs helemaal geen inhoud te zien *D