Ik heb aan de ene kant een directory met losse MP3-tjes, zeg een stuk of 1000. Aan de andere kant een directory met gecategoriseerde MP3's. Wat ik wil maken is een script dat voor elke MP3 in de ongesorteerde directory kijkt of er ook al een exemplaar voorkomt in de gesorteerde directory. Als dat het geval is moet het liedje uit de losse directory verwijderd. Om fuckups te voorkomen wil ik voorlopig even dat hij alleen die bestandsnaam echo't.
Op dit moment heb ik een stukje script dat de losse dir doorzoekt en de naam van het liedje als parameter $LIEDJE en die naam vervolgens echo't.
Probleem is nu dat $LIEDJE niet bestaat uit de volledige bestandsnaam, maar uit elk stukje bestandsnaam dat tussen spaties staat. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Op dit moment heb ik een stukje script dat de losse dir doorzoekt en de naam van het liedje als parameter $LIEDJE en die naam vervolgens echo't.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| CAT=/mnt/install/MP3/gecategoriseerd/
LOS=/mnt/usb/mp3/los/los
LIEDJE=
#Plan is als volgt:
#Voor alle MP3's in LOS kijken of ze ook in CAT voorkomen.
#Zo ja, dan verwijderen uit LOS
cd $LOS
for LIEDJE in `find *.mp3` ; do
echo $LIEDJE
done |
Probleem is nu dat $LIEDJE niet bestaat uit de volledige bestandsnaam, maar uit elk stukje bestandsnaam dat tussen spaties staat. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
ieeeepppppp :P