Toon posts:

[linux] xorg.conf wijzigen via live-linux-cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een fout gemaakt in mijn xorg.conf. en nu kan ik niet meer opstarten (ik heb een option voor mijn Videokaart bij mijn monitor neer gezet. 8)7 ). nadat ik Fedora core 2 opstart word het scherm zwart en loopt mijn bak vast.
Nu probeer ik via knoppix mijn xorg.conf weer recht te trekken maar heb ik geen schrijf rechten. is het mogenlijk om weer volledige rechten te krijgen op mijn schijf.
gewoon Super user worden en dan een text editor starten werkt dus niet.

Verwijderd

Je kunt zonder X-server prima een config bestand bewerken. Doe CTRL-ALT-F1, log in op een textpromt, en wijzig de config file naar hoe deze was met een programma als vi.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt
Het is gelukt. alleen niet met knoppix maar met Slax.
Knoppix laat het Xwindow-system automagiesch en ik kreeg het niet een twee drie uitgeschakeld. bij slax word je eerst naar een text promt gestuurd vanwaar je zelf het Xwindow-system kan starten.
:)

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 14:37
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 18:56:
Bedankt
Het is gelukt. alleen niet met knoppix maar met Slax.
Knoppix laat het Xwindow-system automagiesch en ik kreeg het niet een twee drie uitgeschakeld. bij slax word je eerst naar een text promt gestuurd vanwaar je zelf het Xwindow-system kan starten.
:)
Wat Max_Kool bedoelde is dat je dit ook op kan lossen zonder cd. Zodra je niet meer in X komt druk je CTRL+ALT+F1 en je komt gewoon in een shell terecht waar je in kan loggen en je bestanden kan veranderen. :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
Of opstarten met 'linux 1' (start op in runlevel 1, maintenance mode).