Hai daar, een vriend van mij wil een nieuwe computer gaan kopen. Hij zit te twijfelen tussen een dual celeron of een pentium/athlon. Wat zouden jullie doen. Heb je wat aan een dual celeron. En als je 2 cpu's in je comp hebt van 500mhz heb je dan 1000mhz? Kan je dat dus bij elkaar optellen of werkt dat zo niet? Dus: wat is het voordeel van een dual?
je hebt niet veel aan een dualproc systeem als je gewoon win98 draait, wel als je win2000 of NT hebt. Hoe het met andere OSén zit weet ik niet.Verder zou ik het laten afhangen van de hoeveelheid financieele middelen ( intel=duur).
aAarGhh
Dual Athlon is (nog) niet mogelijk.
Een dual systeem heeft niet 2x proc. snelheid.
Ongeveer 70% snelheidsverbetering bij proggies die het ondersteunen.
Inderdaad moet je ook een OS gebruiken die dual proc. ondersteund: Linux, WinNT, Win 2000, BeOS, etc.
Een dual systeem heeft niet 2x proc. snelheid.
Ongeveer 70% snelheidsverbetering bij proggies die het ondersteunen.
Inderdaad moet je ook een OS gebruiken die dual proc. ondersteund: Linux, WinNT, Win 2000, BeOS, etc.
Een dual CPU machine heeft alleen zin als de rekenintensieve applicaties die je gebruikt, ook gebruik kunnen maken van twee processoren (multithreaded zijn).
Programma's die hier niet speciaal voor ontworpen zijn, gebruiken maar een processor.
Wat ook kan, is twee (of meer) programma's tegelijk draaien. De rekenlast wordt dan netjes verdeeld over de CPU's, mits je OS het ondersteunt (winnt, win2k, linux, etc.).
PcDealer, ik weet niet waar je die 70% vandaan haalt, maar het is een nogal willekeurig getal. De distributed.net client bijvoorbeeld draait 1.99 keer zo snel op twee CPU's, terwijl sommige simulatieprogramma's vrijwel geen enkele snelheidsverbetering tonen. Het hangt er maar net vanaf hoe goed de load kan worden verdeeld over twee threads en hoeveel de threads met elkaar moeten communiceren.
Programma's die hier niet speciaal voor ontworpen zijn, gebruiken maar een processor.
Wat ook kan, is twee (of meer) programma's tegelijk draaien. De rekenlast wordt dan netjes verdeeld over de CPU's, mits je OS het ondersteunt (winnt, win2k, linux, etc.).
PcDealer, ik weet niet waar je die 70% vandaan haalt, maar het is een nogal willekeurig getal. De distributed.net client bijvoorbeeld draait 1.99 keer zo snel op twee CPU's, terwijl sommige simulatieprogramma's vrijwel geen enkele snelheidsverbetering tonen. Het hangt er maar net vanaf hoe goed de load kan worden verdeeld over twee threads en hoeveel de threads met elkaar moeten communiceren.
"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"