Toon posts:

[XP] Transparante Window Achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er programma's die de achtergrond van Windows-applicaties half transparant kunnen maken? Dus niet het complete venster, maar alleen de achtergrondkleur die je kan kiezen bij Configuratiescherm > Beeldscherm > Geavanceerd (dat witte vlak met "Venstertekst" erin).

Een regsitryhack kan ik niet vinden. Het enige programma dat in de buurt komt is het Shareware pakket Actual Transparent Windows, maar dat maakt alles in het venster transparant, inclusief borders etc (ook wel cool trouwens hoor).

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

Zat in powertoys voor XP niet zo iets?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, alleen ik kan het NERGENS in TweakUI vinden. Ervan uit gaande dat ik in TweakUI moet wezen?

Sterker nog, het zit er ook niet in :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 17:09 ]

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 21:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

WindowFX van Stardock kan dat zeker.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Verwijderd

Topicstarter
Dank u, ik ga kijken!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het is altijd handig om je Windows versie in je topictitel neer te zetten. Ik zou nu moeten gaan gokken wel windows versie je hebt. Dus doe volgende keer dit [XP] of [2K]in je topictitel.

Verder is het eigenlijk een zoekvraag windows achtergrond transparant

Dan kon je o.a. dit vinden:
Desktop Architect
transtext

ik neem dus aan dat je dit bedoeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.realityrift.com/applications/transtext/shots/thumbs/1.gif en dan later Afbeeldingslocatie: http://www.realityrift.com/applications/transtext/shots/thumbs/2.gif

[ Voor 28% gewijzigd door Outerspace op 22-06-2004 09:35 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks het feit dat mijn Windows versie er niet bij staat, is de vraag toch duidelijk gesteld. Achtergrond van applicatie-windows, en niet van de Iconen. Voor de iconen gebruikte ik al SeeThru, maar onder XP is dat niet echt meer nodig. Toch bedankt voor de adviezen!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 09:39:
Ondanks het feit dat mijn Windows versie er niet bij staat, is de vraag toch duidelijk gesteld.
Tis maar wat je duidelijk vindt.. Ik snapte geen drol van wat je bedoeld.

Na een aantal keer nauwkeurig lezen viel het kwartje..

[ Voor 46% gewijzigd door Bart© op 22-06-2004 09:50 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 09:39:
Ondanks het feit dat mijn Windows versie er niet bij staat, is de vraag toch duidelijk gesteld.
Jah,nu wel alleen applicatie-windows snapte ik niet helemaal :) Ik zit te denken aan applicaties van windows, maar jij bedoeld blijkbaar Vensters
vensters transparant

http://www.chime.tv/products/glass2k.shtml
Glass2k is a small little program that allows Windows 2000/XP users to make any window transparent. Right-click on any window or press the keyboard shortcuts (Control + Shift + [0-9]) to make any window transparent. It's that simple.
The new stable beta version remembers each window's transparency settings, makes taskbar transparency possible, allows you to keep any window on top, loads on Windows startup etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 22-06-2004 09:51 ]

Wauw, een sig!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS er in staat - en doe dit voortaan inderdaad zelf even :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik wist niet hoe ik de titel kon editen, ik kon alleen de body bijwerken.

Wat betreft die programma's om vensters transparant te maken: Het ging mij alleen om de ACHTERGROND van vensters, niet het hele venster. Zoals geschreven, gebruik ik daar nu al "Actual Transparent Windows" voor. Als ik wist hoe ik een plaatje kon invoegen zou ik het uittekenen.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na experimenteren blijkt OOK WindowFX niet te doen wat ik zocht. Het gaat NIET om de HELE vensters, maar alleen om de achtergrond ervan. Dezelfde achtergrond als waar je de kleur van kan instellen bij een standaard Windows-installatie (dit kon in Windows 95 al, daarom noemde ik ook geen Windows versie).

Als de hele vensters transparant zijn, is het zinloos want dan is de tekst die erin staat ook slecht leesbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 12:03 ]

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 22:04

Acheron

updatepack.nl

Nieuwe longhorn-functie :9

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 10:31:
Als ik wist hoe ik een plaatje kon invoegen zou ik het uittekenen.
Als je de FAQ had gelezen had je dat geweten :)

Ik wist gelijk wat je bedoelde toen ik je post las, maar ik ken geen programma die het transparant kan maken. Wel denk ik dat het mogelijk moet zijn, want Winamp heeft ook een mogelijkheid om een bepaalde kleur op je scherm te vervangen door een visualization.
Pagina: 1