[Zon ADSL Gratis] starten/stoppen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Topicstarter
De brakke software van E-tech en Zon ten spijt krijg ik op de meeste machines (desktop en laptop) de Gratis-drivers maar niet onder 98SE of XP aan de praat.

Dus met 't icoontje stop/start van verbinding moet regelen.
Wel krijg ik de reguliere E-tech-drivers aan de praat maar dan staat vanaf 't installeren (en daarna bij opstarten) je lijn automatisch open.

Ik dacht nog: netwerkomgeving, adapter selecteren en Uitschakelen -> maar je kunt usb-modems niet uitschakelen in XP! :( Kabel eruittrekken is 'n optie, maar niet zo'n nette.

Heeft iemand hier ervaring mee, of ideeen hoe je zelf dit kunt instellen/regelen? Ik vertrouw 't tooltje van Zonnet gezien allerlei meldingen (niet gecertificeerde drivers, en dat wel 3x achterelkaar...) niet helemaal.

Drastische oplossingen als firewall open/dicht helpen niet [denk ik], want hoe zou Zon meten wanneer je connectie begint/eindigt... Timeouts? Zonhelpdesk geprobeerd, maar die zweren alleen bij hun eigen software...... >:(

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:26
Dat gecertificeerd hoef je je niets van aan te trekken, is geneuzel van microsoft. Je hebt geen keus, je zult drivers van Zonnet moeten gebruiken. Anders gewoon "normaal" abbo, van 15 eurie nemen, ben je van het geneuzel af.