Toon posts:

Frecuency / Voltage Settings unlocken

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MS-6785 MOBO, met een SIS 648FX Northbridge (chipset)

De standaard bios heb ik geflashed naar een nieuwere versie van Medion, maar nog steeds staan de volgende 2 opties niet in de bios:
PC Health Status
Frequency/Voltage Settings.

Ik heb een programma gedownload (modbin6) zodat je een BIOS kan veranderen,
ik heb dus men bios in het dos programma gehaald, en ik kon heeeeel veel settings unlocken, er is alleen 1 ding, hij gaf gewoon aan dat de Pc Health Status en de Frequency / Voltage settings al enabled waren, er viel dus niks meer te enablen, ik opgeslagen en weer geflashed, maar de 2 opties zijn er nog steeds niet,
heeft iemand ervaring hoe ik die 2 opties te voorschijn kan halen? Zodat ik men Processor kan overclocken?
Alvast bedankt...

Verwijderd

Medion staat bekend om de gelockte opties. De bios kan ze misschien wel unlocken, maar de hardware moet dat wel ondersteunen. Als dat door Medion hardwarematig gelockt is, zul je moeten modden, als dat al mogelijk is

Verwijderd

Topicstarter
ja thanks, tenminste 1 reactie.. ik dacht dus ook dat het iets in me hardware is,
zal het men MOEDERBORD zijn,
of men Processor?
want een nieuw moederbord is maar 50 eurootjes ofzo... (ook duurder, maar een redelijke heb je al voor dat geld)

een 3,06ghz processor kost al 300 euro ofzo...

dus is het men Moederbord die gelockt is? of kan ik dat met Jumpers veranderen?
Ik heb namelijk maar 1 plaats waar een jumper zit op men MOBO,
vlaknaast de CMOS battery,
ik heb die al een keer op standje 2 geklikt maar toen startte men pc niet op,
en toen ik de jumper erafhaald een opstarte, was men Bios Time weer oud,
dus ik denk eerlijk gezegt dat het de CMOS clear Jumper was..? :)

wat zoal bedoel je met MOdden van je Hardware? een paar contactpuntjes aan elkaar solderen op het mOBO ofzo?

Verwijderd

het ligt aan het mobo.. met de rest van de hardware is helemaal niks mis.. koop een GOED mobotje voor een euro of 70/80 en overclocken maar :)

Verwijderd

Topicstarter
ahhh... maar men vader vind het onzin als ik nieuw mobo koop,
maar ik denk dat ik hem kapot ga maken, zodat ik een nieuwe kast koop (deze is bagger) en een nieuw MOBO.. maja.. moet nog maar ff kijken :)

Verwijderd

*lijkt mij geen goed plan :P
je kan beter ffkes goed met je vader gaan praten... anders brengt hij hem toch naar garantie ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmz ja dat is waar,
maar als ik zeg:

Papa, ik wil een nieuwe MOBO en een nieuwe KAST kopen, omdat ik over wil clocken (dat is je Processor sneller laten draaien en als je dat te veel doet dan gaat hij kapot en kost dat nog 300 euro)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Overclocken moet je doen met hardware die daarvoor geschikt is. Medion-hardware is dat gewoon niet. Modden is een optie, maar als je nu al denkt dat je pa daar niet blij van wordt, of van het kopen van een nieuw mobo, dan moet je niet gaan oc'en, zo simpel is het. Hier valt verder niks over te zeggen, dus deze gaat dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.