Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding repareren, 1 condensator te weinig

Pagina: 1
Acties:

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 15:05

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Haloa,

Ik heb hier een xerox fax, waarvan ik de voeding gemold heb. Het is een 110 volt fax die ik op de 220 heb aangesloten. Dom, jajaja ik weet het maar dat ding heeft geen schakelaartje en er stond ook niets bij de aansluiting.

Nou heb ik al de zekering vervangen, alleen ik kan de condensator niet vervangen, die hebben ze hier niet.

Het gaat om een (keramische) condensator, die direct over de + en - staat... Is dit alleeen een stukkie beveiliging of moet ik deze echt vervangen?

Bedankt!

Verwijderd

+ en - klinkt als na de gelijkrichter.... Of bedoel je over wissel dan is het fase en nul...

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Ja sorry, gelijk voor de gelijkrichter, hij staat dus eigenlijk over "het net" net na de zekering.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Die condensator dient voor de ontstoring, die moet als het goed is nog gewoon werken, zonder die condensator werkt de voeding ook wel alleen heb je dan minder ontstoring, dat kan vaak geen kwaad.

Heb je niet ergens een oud apparaat waar je nog een condensator uit kunt slopen?

[ Voor 18% gewijzigd door bobo1on1 op 21-06-2004 17:02 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Nee ik heb hier net even niets wat stuk is. Maar m`n fax doet het weer :D

Bedankt voor de info!

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 22:30

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Rempage0611 schreef op 21 juni 2004 @ 18:14:
Nee ik heb hier net even niets wat stuk is. Maar m`n fax doet het weer :D

Bedankt voor de info!
Enne....wil je ons vertellen wat het defect nu was.... ???

Nokia verzamelaar....

Verwijderd

De zekering en de condesator dus,die heeft hij waarschijnlijk gewoon doorgebonden :)
/edit/ alleen de condensator natuurlijk :+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 17:40 ]

Verwijderd

Is (was) het geen VDR tegen overspanning ?

Lijkt me sterk dat er een C over de netspanning zat die niet tegen 230 V kon.. meestal zijn dat soort ontstoor-C's wel wat ruimer gedimensioneerd.
Pagina: 1