Toon posts:

[video] camera aangesloten, maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn camera (JVC DV 700) aangesloten op mijn PC via Firewire. Mijn PC (met windows XP) herkend het direct, en biedt gelijk opties aan om er iets mee te doen.

Probleem is echter dat ik nooit beeld van de camera op mijn pc krijg. Zowel opgenomen beeld wat op de camera staat, als wel beeld wat de camera nu ziet en wat evt. opgenomen zou kunnen worden.

Wat doe ik fout?

Verwijderd

Software van de camera al eens opnieuw geinstalleerd?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:45

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Welke software gebruik je? Ik neem aan dat je begrijpt dat het beeld niet zomaar op je PC zal verschijnen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 21 juni 2004 @ 17:48:
Welke software gebruik je? Ik neem aan dat je begrijpt dat het beeld niet zomaar op je PC zal verschijnen.
Ik gebruik Sonic MyDVD. Maar ook als ik via Verkenner naar de camera ga, zie ik een grijs scherm (volgens mij moet ik daar normaal zien wat de camera op dat moment ook 'ziet').

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus het idee dat het eerder aan de instelling van de camera ligt, dan aan de software...

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Bij bepaalde typen camera's kun je idd in het menu je video-out aanzetten. Heb je dat wel aanstaan?
Verder zou ik ook wel je software nog ff nakijken.

Verwijderd

Lenskap eraf gehaald? :+
Je hebt verder niks aan je firewire hangen? Bij mij werkt het wel, als ik in explorer kijk zie ik het beeld dat de camera op dat moment opvangt. Gooi je firewiredriver eens weg en laat windows hem opnieuw vinden. Installeer een software zoals Adobe Premiere of Avid en check of die wel beeld krijgen. ;)

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07 14:24
Probeer het eens met het programmaatje van XP zelf, movieviewer ofzoiets? Als het goed is lukt het daar wel realtime mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde. Kan via de software wel mijn camera bedienen (spoelen, stoppen,spelen, etc), maar zie geen beeld.

Verwijderd

Probeer eens de software die je bij de camera zelf hebt gekregen en anders via nero vision2
pinnacle ofzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 13:32:
Allemaal geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde. Kan via de software wel mijn camera bedienen (spoelen, stoppen,spelen, etc), maar zie geen beeld.
Heeft je firewirekaart/aansluiting geen irq-conflict. Er is dus wel degelijk contact met de camera. Het makkelijkste zou zijn als je hem op een andere pc kan aansluiten en het daar eens testen. Doetie het wel dan ligt het aan jouw pc. Doetie het niet dan moet je je camera eens onder de loep nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 13:37:
[...]

Heeft je firewirekaart/aansluiting geen irq-conflict. Er is dus wel degelijk contact met de camera. Het makkelijkste zou zijn als je hem op een andere pc kan aansluiten en het daar eens testen. Doetie het wel dan ligt het aan jouw pc. Doetie het niet dan moet je je camera eens onder de loep nemen.
Nee, firewirekaart heeft geen conflict. Apparaatbeheer geeft aan dat het correct werkt.

Ik weet dat het een maand geleden nog deed op een andere computer, ook met Windows XP. Daarom lijkt het me dat het aan de PC moet liggen.

Verwijderd

Topicstarter
[misschien mogelijk om topic te verplaatsen naar AV???]
Pagina: 1