Toon posts:

Serv-U 5.0 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Serv-U van Rhinosoft om een ftp-server op te zetten waar men vrienden dan aan kunnen.

Het probleem is dat die pc in een netwerk zit.

Ik heb dus Telefoon, ADSL ---> PC1 ----in netwerk met---->PC2

En op PC2 moet de server komen, ik stel dat allemaal in, dan kan ik dus wel van PC1 surfen naar ftp://192.168.0.2 maar dat kan je dus niet vanbuiten.

en het ip-adres van ADSL geld dan alleen maar op PC1.

Kan ik dan niet op PC2 een server zetten??

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 14:30

Pogostokje

* twiet *

Als je geen router hebt en PC1 nu direkt aan je ADSL zit dan zit PC2 dat niet. Je zult dan van PC1 een router moeten maken, zodat het verkeer 'via' PC1 toch PC2 kan bereiken.

Handiger is denk ik om een router in je netwerk op te nemen en zo PC1 en PC2 direkt toegang te geven tot internet.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik van plan maar momenteel het geld daar niet voor.

ADSL komt nu toe op PC1, en dan crossed cable naar PC2 met internet enzo gedeeld.

Hoe kunnen ze vanbuitenaf dan aan PC2?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 14:30

Pogostokje

* twiet *

Hoe kunnen ze vanbuitenaf dan aan PC2?
Nou, precies zoals ik zeg: van PC1 een router maken die het verkeer uit kan wisselen tussen PC1 en PC2. Daar zijn gewoon programma's voor, al zal PC1 dan altijd aan moeten staan om PC2 te kunnen bereiken.

Verder zijn dit enorme basis-vragen, die meer thuis horen in NT en bovendien in de FAQ daarvan aan de orde komen. Misschien is het niet onverstandig je even te verdiepen in de basis van netwerken omdat je ook niet wilt dat je straks allemaal dingen doet die je niet zo bedoelde. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al gevonden.

Je moest op PC1 bij de eigenschappen van ADSL een poort forwarden

En dat dan ook instellen op de ftp software op PC2

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoals al gezegd is is dit redelijk eenvoudig te vinden door even op GoT te zoeken; de FAQ's in NT bieden hier een goed beginpunt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.