[IE5.x & IE6] vreemd verschil met table

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 01:33
Zie onderstaande code. In IE6 ziet deze er perfect uit, in IE5.5 valt de onderste table (die 50 px hoog is) een stukje meer naar rechts, heb al van alles geprobeerd maar niks lukt.
HTML:
1
Code verwijdert

[ Voor 98% gewijzigd door Urk op 21-06-2004 16:06 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom ga je in hemelsnaam:

1. Je tabellen zo nesten
2. Geen CSS gebruiken voor dit soort layouts

?

Kan het helaas niet voor je uittesten, aangezien ik geen images hebt. Heb je dit ergens online?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Urk
BtM909 schreef op 21 juni 2004 @ 15:35:
Waarom ga je in hemelsnaam:

1. Je tabellen zo nesten
2. Geen CSS gebruiken voor dit soort layouts

?

Kan het helaas niet voor je uittesten, aangezien ik geen images hebt. Heb je dit ergens online?
Je kan hem hier bekijken, en als je dus bekijkt met bijv. IE 5.5 gaat het mis

[linkje verwijdert]

[ Voor 6% gewijzigd door Urk op 21-06-2004 16:06 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Haal die DTD er eens uit. Geen ideale oplossing, maar je hele HTML valideert toch niet ;)

• Urk
Bosmonster schreef op 21 juni 2004 @ 15:58:
Haal die DTD er eens uit. Geen ideale oplossing, maar je hele HTML valideert toch niet ;)
Nee klopt, die stond er al in vanaf het design bureau, waarom ze dat zo gedaan hebben weet ik ook niet. Heb al veel zitten klooien met die DTD, hij is er nu uit...
En het probleem is nu opgelost, vreemd, want volgens mij had ik dat al geprobeerd...

Ik heb de menu tabel breedte op 136 gezet (want dat was hij werkelijk) en nu ziet het er zowel met IE6 als IE5.5 goed uit!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

De DTD zorgde ervoor dat IE6 het juiste Boxmodel gebruikte. IE 5.x doet dit echter niet. Juist door de DTD kwamen de verschillen dus juist naar voren.

Verwijderd

Urk schreef op 21 juni 2004 @ 16:03:
[...]

Nee klopt, die stond er al in vanaf het design bureau, waarom ze dat zo gedaan hebben weet ik ook niet. Heb al veel zitten klooien met die DTD, hij is er nu uit...
En het probleem is nu opgelost, vreemd, want volgens mij had ik dat al geprobeerd...

Ik heb de menu tabel breedte op 136 gezet (want dat was hij werkelijk) en nu ziet het er zowel met IE6 als IE5.5 goed uit!
waarschijnlijk omdat zij wel wisten waar ze mee bezig waren :X

een dtd is er voor om je browser te vertellen wat ie voor html kan verwachten. Aangezien jouw html toch aan alle kanten rammelt kan je hem er net zo goed uitslopen ja.

over dtd's kan je lezen op www.w3schools.com, als je even zoekt vind je wel een hoop artikelen over boxmodel en render mode verschillen, en dan kom je ook wel het een en ander tegen over het correct gebruik van (x)html en css

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 16:12 ]

Verwijderd

mwaj, dreamweaver heeft tegenwoordig ook al een standaard dtd.
Pagina: 1