[Ervaringen] Direct Adsl

Pagina: 1
Acties:

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 21:42
Lezers,

Wie van u heeft direct Adsl van KPN en hoe bevalt het.
Ik denk erover om hierheen over te stappen maar baal wel van de fup.
Graag wil ik horen over problemen en juist goede zaken.
Hoeveel data gebruiken jullie en heb je hierover wel eens een brief/email gehad?

Direct ADSL info: http://www.kpn.com/kpn/show/id=328616/sc=6ea62a

Abonnementen Snelheden (kbit/s)** Prijs p/m incl. BTW *
Go 416/160 van € 21,95 voor € 19,95
Lite 1120/352 van € 29,95 voor € 19,95
Basic 2240/416 van € 49,95 voor € 44,95
eenmalige aansluitkosten van € 74,95 voor € 0,-

* deze actieprijzen zijn geldig tot 01-11-2004. Verder geldt voor Direct ADSL Go, Lite en Basic een datalimiet van respectievelijk 1,5 GB, 8 GB en 20 GB per maand. Gaat u over deze datalimiet heen, dan brengt KPN dit vooralsnog niet in rekening. Als KPN besluit om het wél in rekening te brengen, dan laat zij u dit twee maanden van te voren schriftelijk weten.

Zullen zij ooit de extra data in rekening brengen?
Nergens kan ik vinden of die 19,95 voor Lite ooit verhoogd wordt naar 29,95!!

edit:

Direct adsl is adsl zonder emailadres en webspace, daarom is het goedkoper. Het heeft dus niks met inbellen oid te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door tatata op 21-06-2004 19:51 ]

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

beetje offtopic, maar ik vraag me altijd af wat nu eigenlijk het voordeel is van direct adsl en/of direct internet (inbellen) ?

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 17:44
Geen tussenkomst van een andere Provider, alles doe je bij KPN en krijg je van KPN.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Als je effe op hun site leest dan is dataverkeer niet echt veel je moet nog 1 euro per 200MB betalen. Volgens mij is dan Demon betere uitkomst! Niet dat ie heel erg goed is hoor!

Lucky Goldstar

Verwijderd

Sorry dat ik de thread kick, maar is het iemand opgevallen dat
* deze actieprijzen zijn geldig tot 01-11-2004.
weg is? Ik word sinds juli (ben sinds mei lid) de volle prijs gerekend, mag dit wel?

Ik vind dit zwaar storend....

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb de brief al een poosje binnen dat ze bij mij de datalimiet toe gaan passen :(

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
o0-Bianca-0o schreef op 31 juli 2004 @ 12:47:
Ik heb de brief al een poosje binnen dat ze bij mij de datalimiet toe gaan passen :(
Vast een beetje bont gemaakt ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

bjck schreef op 31 juli 2004 @ 13:17:
Daar ben ik heel benieuwd naar - meer mensen die die brief hebben gehad? En hoe bont is bont? 5G? 25G?

Ik moet nog steeds iemand helpen aansluiten die geen Demon kan krijgen, en als de datalimiet van Go hard wordt gehanteerd schiet dat niet op.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• bjck
Rataplan schreef op 31 juli 2004 @ 13:22:
[...]
Daar ben ik heel benieuwd naar - meer mensen die die brief hebben gehad? En hoe bont is bont? 5G? 25G?

Ik moet nog steeds iemand helpen aansluiten die geen Demon kan krijgen, en als de datalimiet van Go hard wordt gehanteerd schiet dat niet op.
Hoezo schiet dat niet op? Dan heb je een veel hoger gebruik/verbruik van de verbinding dan bij het gekozen abonnement van toepassing is.

Overstappen naar een beter passend/aansluitend abbonnement is dan toch een perfecte oplossing?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

bjck schreef op 31 juli 2004 @ 13:45:
Hoezo schiet dat niet op? Dan heb je een veel hoger gebruik/verbruik van de verbinding dan bij het gekozen abonnement van toepassing is.
Veel hoger? Dat is de vraag nou juist, goochem :)

Ik wil niemand een abo in de maag splitsen waarbij met een paar honderd meg per maand te veel al rekeningen in de bus vallen. Dat gaat imo namelijk helemaal nergens over - zeker niet als je ziet dat Demon voor twee tientjes (goedkoper dan KPN dus!) een FUP aanbiedt.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• bjck
Rataplan schreef op 31 juli 2004 @ 14:29:
[...]

Veel hoger? Dat is de vraag nou juist, goochem :)

Ik wil niemand een abo in de maag splitsen waarbij met een paar honderd meg per maand te veel al rekeningen in de bus vallen. Dat gaat imo namelijk helemaal nergens over - zeker niet als je ziet dat Demon voor twee tientjes (goedkoper dan KPN dus!) een FUP aanbiedt.
Nafactureren kan de voorkeur hebben boven een andere methode natuurlijk.

Om een FUP te handhaven kan er ook gekozen worden om de dienstverlenging op te schorten tot het einde van de lopende (maand) periode natuurlijk.

't Is maar wat je prettiger vindt.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

bjck schreef op 31 juli 2004 @ 14:50:
[...]

Nafactureren kan de voorkeur hebben boven een andere methode natuurlijk.

Om een FUP te handhaven kan er ook gekozen worden om de dienstverlenging op te schorten tot het einde van de lopende (maand) periode natuurlijk.

't Is maar wat je prettiger vindt.
Ik vind het prettig om te weten hoe bont je het bij de KPN moet maken voordat ze aan nafactureren beginnen, zodat ik een gefundeerde keuze kan maken.

Kijk nog 'ns naar de topictitel.

• Bianca
  • Niet online
bjck schreef op 31 juli 2004 @ 13:17:
[...]

Helemaal niet, ik heb 1x in het begin een film gedownload van 700 MB en daarna af en toe een stuk of 10 mp3tjes. Ik ben wel vaak online maar zoveel dataverbruik kan ik nooit hebben. Het rare is dat je bij mijn weten ook nog nergens je dataverbruik kan inzien want ik ben dus zelf ook wel benieuwd of ik boven die datalimiet uitkom (ja die eerste maand iig wel).

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

o0-Bianca-0o schreef op 31 juli 2004 @ 16:53:
Helemaal niet, (...) ook nog nergens je dataverbruik kan inzien (...)
Kijk - dat is mij te strikt en te onhandig. Thanks for sharing :)

• Bianca
  • Niet online
Ik heb de brief er nog eens bijgepakt en er staat dat ik vanaf begin augustus zelf mijn dataverbruik kan inzien voordat kpn overgaat tot het in rekening brengen van data boven de limiet, zodat ik mijn dataverbruik tenminste 2 maanden kan inzien.

Dat tenminste maakt het vaag want dan zou het dus ook nog langer kunnen duren. Er staat bij dat ik nader geinformeerd zal worden. 8)7 Nu weet ik het ook niet meer wat ze van plan zijn :/

• bjck
o0-Bianca-0o schreef op 31 juli 2004 @ 17:13:
Ik heb de brief er nog eens bijgepakt en er staat dat ik vanaf begin augustus zelf mijn dataverbruik kan inzien voordat kpn overgaat tot het in rekening brengen van data boven de limiet, zodat ik mijn dataverbruik tenminste 2 maanden kan inzien.

Dat tenminste maakt het vaag want dan zou het dus ook nog langer kunnen duren. Er staat bij dat ik nader geinformeerd zal worden. 8)7 Nu weet ik het ook niet meer wat ze van plan zijn :/
Als dataverbruik niet inzichtelijk is of wordt gemaakt kan je iemand er mijn inziens er ook niet aan houden. Maar opzich ben je zelf verandwoordelijk voor elk bitje dat je uitstuurt of aanvraagt.... Dus de verantwoording om te weten hoeveel & wanneer kan ook bij de consument worden gelegd.

Maar 't lijkt mij dat als ze bij KPN zelf de informatie hebben over het dataverbruik dat ze het wel toegankelijk maken voor hun abonnees. Ik zou niet inzien waarom niet in ieder geval.

't Kan ook marketing zijn dat ze aangeven op de site dat er nog niet wordt nagefactureerd en ze dat 2 maanden van te voren aankondigen als ze dat wel gaan doen. Wekt een beetje de indruk dat het ze niet zo uitmaakt. Maar die brief kan automatisch gewoon naar iedere nieuwe abonnee worden verzonden bijvoorbeeld standaard 2 of 4 weken na aansluiting bijvoorbeeld.

• Bianca
  • Niet online
Ja precies, ik had het idee dat het niet zoveel uitmaakte omdat ik elke brief stond dat ze voorlopig nog geen datalimiet hadden en als ze die wel toe gingen passen dat je dan minimaal 2 maanden van tevoren bericht zou krijgen. Ik dacht dat zeggen ze alleen om de grootverbruikers tegen te houden aangezien andere providers in dezelfde prijsklasse grotere datalimieten hebben

[ Voor 25% gewijzigd door Bianca op 31-07-2004 18:19 ]

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 12:49
Nu direct-adsl geen data limiet meer heeft ben ik opnieuw aan het kijken of dit wat voormij is. Ik ben nu al meer dan 4 jaar een tevreden gebruiker bij xs4all. Ook adsl van de kpn dus denk ik het zal wel goed zijn maar is dit ook zo? Is de verbinding snel en stabiel? Ik heb nu xs4all Lite en ik zit er aan te denken ook de Lite versie te nemen bij kpn-direct het scheelt in ieder geval weer 10 € per maand.

Ik zie hier in het topic alleen een discussie over de datalimiet en verder op het Internet vooral posten van een jaar of ouder.
Pagina: 1