Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Live] Vodafone activeert Live zonder mededeling en abbo

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Het viel me op dat ineens op mijn telefoon vanaf gisteren een 'nieuw' icoontje zichtbaar was. Het blijkt een GPRS verbindingsstatus icoontje te zijn. Dit is apart want ik heb het simpelste abbo van vodafone zonder Live oid. Na wat zoekwerk in de telefoon (T68i) blijk je ook inderdaad zo maar te kunnen internetten etc. Ik vroeg me dus af hoe dat kan zonder abbo.

Bellen met de helpdesk levert het volgende op: ze hebben elke klant toegang gegeven tot het GPRS netwerk vorige week. Als je hiervan gebruik maakt zonder expliciet Live abbo, doe je dat voor de maximale prijs: € 15,- / Mb!!

Op een aantal telefoons is het niet zomaar mogelijk, en moet je instellingen downloaden om het te activeren, maar het gevaar zit hem dus in de telefoons die die instellingen al wel kennen: de live gebruikstoetsen heb je erg snel geactiveert en soms al door alleen maar het menu te opnenen. Je moet het dan ook zelf deactiveren om hoge kosten te voorkomen.

Ligt het aan mij, dat ik dit niet vind kunnen? Ze hadden toch heel simpel een SMS met deze wijziging kunnen sturen om je te waarschuwen?

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Zeur niet man. Voorheen kon je gewoon voor zero acces kiezen. Die stond vroeger std uit. Zero acces hebben ze nu dus gewoon std enabled.

Anders sloop je toch gewoon je settings eruit? Klaaarrr....

Verwijderd

Wat maak je je druk joh,

je kan ook smsen met je telefoon, dat kan ook standaard.. als je op een paar knopjes drukt en een smsje verstuurd kost dit ook geld..

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

Ik snap niet waar je je drukt om maakt, want niet gebruiken kan altijd nog, het hebben is geen verplichting om het te gebruiken.

Mocht je er echt perse vanaf willen dan zou je het gewoon handmatig kunnen verwijderen (maar je hebt een kans dat ze het dan weer gewoon automatisch terug zetten), of gewoon handmatig kapot maken door even wat dingen aan te passen, dan kom je er ook niet meer op.

Ceci n'est pas une signature!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vind het wel vaag en niet klantvriendelijk omdat zo maar zonder toestemming van de klant in te schakelen om er geld aan te verdienen.

*edit;
oow het gaat niet om wap maar om gprs/live dat doen ze juist wel uit klantvriendelijkheid (ik slik me woorden van daarnet in). Vroeger moest je het eerst activeren via 1200, dat kon al een tijdje niet meer. Maar laatst deed gprs het bij mij ineens niet meer en ik kon het toen niet dus via 1200 inschakelen en vodafone deed het toen niet automatisch voor me dus.

Voor mensen met bijv de panasonic live! gsm die live niet geactiveerd hadden is het wel vervelend aangezien je 'n live!-button hebt waar je constant per ongeluk op kan drukken. K heb zelf een live!Motorola V525 maarja die heb k geflasht dus k ben van die live! knop af, k kon hem wel blokkeren die toets overigens.

[ Voor 72% gewijzigd door robert-630 op 21-06-2004 14:52 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
Vreemd ik heb ook Vodafone maar ik kom met geen mogelijkheid het internet op. Zelfs via WAP niet. Heb al tig keer de instellingen laten sturen via SMS, maar niks hoor. Heb een SE T610.

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wannapuf schreef op 21 juni 2004 @ 14:49:
Vreemd ik heb ook Vodafone maar ik kom met geen mogelijkheid het internet op. Zelfs via WAP niet. Heb al tig keer de instellingen laten sturen via SMS, maar niks hoor. Heb een SE T610.
ondersteunen ze die voor live! ??

het kan alleen via een webprofiel=> browserbericht ingeschakeld worden overigens via een bericht en niet via sms

[ Voor 16% gewijzigd door robert-630 op 21-06-2004 14:54 ]

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:13

TMC

De SE T610 wordt ondersteund door Live.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19
Het was mij idd ook al opgevallen dat mn GPRS icoontje opeens aanstond (ook een T68m), maar ik heb een Debitel abbo via Vodafone..

nou ja, ach, het zal me niet boeien, ik maak er toch nooit gebruik van..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Pagina: 1