Dusty en curry: let it go. Jullie zijn imo wel erg druk bezig jullie eigen gelijk te halen en willen persé aantonen dat TS geen verstand heeft van databases. De vraag 'hoeveel normaalvormen zijn er?' wordt alleen gesteld om aan te tonen dat TS er geen verstand van heeft, een bewijs waar niemand wat aan heeft.
Dan voor TS: Je zit hier niet met domme nitwits te praten. Je geeft zelf aan dat je aan het optimaliseren bent, en dat je in de fase van 'de kleine druppels' beland bent.
Als je dan hier komt vragen om advies vind ik het wel zo netjes om dat advies op z'n minst eens een kans te geven, of er op z'n minst geen uitspraken over te doen.
Je beweert dat jouw oplossing sneller is, zonder de geadviseerde oplossing zelfs maar getest te hebben, nogal logisch dat je daar opmerkingen over krijgt. 'Ja maar ik heb gebenched'; dat heb je dus niet. Althans niet de door DRM voorgestelde oplossing.
Zeg dan gewoon 'die oplossing wil ik niet, en daar heb ik geen goede redenen voor, basta'.
Needles to say dat de oplossing die je nu hebt meer is dan een hack; hij is gewoon extreem smerig, zo ongeveer het schoolvoorbeeld van 'meest foute actie om uit te halen'. Kan zo de boekjes in, nofi. Het ophalen van afzonderlijke kolommen is langzaam, weet je wat: we pleuren alles in 1 kolom.
Hoe gaat MySQL om met zulke brede velden? Wat voor datatype hangt hij daaraan, hoe leest hij dat in? Het zou me niets verbazen als het uitlezen van 1 kolom met 10000 tekens een stuk langzamer is dan 10 kolommmen met 1000 tekens, enz.
Maar dat weet je niet, want dat heb je niet getest.
//edit
als antwoord op de vraag:
waarom zou dat sneller zijn? zou ik willen geven: 'omdat er hier mensen zijn die er
echt verstand van hebben, en die zeggen dat'.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 21-06-2004 17:56
]