Toon posts:

[NT4] Maximum aantal TCP verbindingen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit hier met een NT4 server pc, waarbij ik een probleempje heb m.b.t. het TCP/IP-protocol.

Er draait vanalles aan software op die pc, en dat neemt samen zoveel TCP-verbindingen in beslag dat ik soms meldingen krijg in de trend van "Maximum TCP-connections reached".

Nu weet ik dat NT4 net als bv. 98 een niet al te hoog maximum aantal TCP-verbindingen heeft. Weet iemand of ik dit kan veranderen (iets veranderen in de registry, een alternatief TCP/IP-protocol of wat dan ook)?

Verwijderd

volgens mij heeft tcp een max van 64k en jij kan dat niet verhogen. maar ik zou maar es kijken wat er allemaal op draait en ook op moet draaien, want het lijkt me niet in orde...

Verwijderd

Topicstarter
Uhm...volgensmij bedoel je het aantal poorten. Dat zijn er bij het TCP/IP-protocol inderdaad veel (65536 om precies te zijn ;)).

Het punt is alleen dat NT4 gewoon niet zoveel verbindingen tegelijk kan hebben. Althans, niet als je NT4 gewoon installeert. 98 Heeft dat probleem bijvoorbeeld ook. Het is net zoiets als vroeger "FILES=xx" in je config.sys. Je kunt immers je hele harddisk volduwen met files, maar DOS kon er maar een xx aantal tegelijk open hebben.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

[google=TCPNumConnections] en [google=MaxUserPort] (iirc is die laatste interessanter dan de 1e wbt tuning) moet je al ergens mee laten beginnen :)