[Access] Wazig: 'rare' (Poolse) karakters importeren fout

Pagina: 1
Acties:

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-08 11:24
Ik heb het volgende probleem, we hebben hier getest op 3 PC's, allen met Windows XP en Office 2000.

Op 1 PC kan ik een .dbf importeren in Access en alles gaat goed, poolse tekens komen goed over. Op de andere twee PC's gaat dit fout. Nou dacht ik dat het misschien aan taalinstellingen kon liggen of zo, maar: als ik de .mdb file krijg waar (op de zgn, goede PC) de data is geimporteerd, ziet dit er op de andere PC's ook goed uit :?

Het ligt dus niet aan Windows, want dan zou het op de betreffende PC's NOOIT moeten werken. Het lijkt in de mdb of Access settings te zitten.

De vraag is nu: weet iemand WAAR dit zit???

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• Zorro
<schopmode>Niemand?</schopmode>

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Verwijderd

Vergelijk eens: Configuratiescherm>Landinstellingen
Alle tabs vergelijken, ook de Geavanceerd-tab.

• Zorro
Helaas, staat goed (=hetzelfde). Ik zou het ook vreemd vinden als dat niet zo was, want dan zou het bij geen enkel bestand goed moeten gaan, en het bestand is dus wel leesbaar als het al op de andere PC is geimporteerd :?

Verwijderd

Als je een txt-file gaat importeren, krijg je een eerste venster waarop een knop 'geavanceerd' staat. Je kan dan importspecificaties opgeven, waaronder ook de te kiezen codetabel. Misschien help dit je in de goede richting. Ik heb geen dbf file bij de hand om te kijken of het hierbij ook mogelijk is.