Probleem met FireWire kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 12:18

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik heb een firewire kaart gekocht en deze in het benodigde pci slot gedaan terwijl windows xp opgestart was. Dit stond ze aangegeven in de handleiding.
Toen ik de kaart erin heb gestopt blokkeerde het hele systeem. Niets deed meer, toen heb ik ten einde raad op reset gedrukt. Bij het opstarten blijft de pc de hele tijd hangen op windows laden scherm. Als ik de kaart eruit haal blijft dit hetzelfde. Veilig modus helpt ook niet, iemand een id?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt dus terwijl je bak aanstond een pci kaart erin gedaan? Geen wonder dat je systeem van vast loopt (pci is NIET hot swappable).

Ik denk dat door dit geintje je windows install best wel corrupt is geworden, dus installeer hem eens opnieuw. (en als je niet weeet hoe een pc te bouwen is het misschien verstandiger om het eens door iemand te laten doen zodat je leert hoe het moet voordat je straks echt dingen gaat slopen).

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Kon je weleens gelijk in hebben maar in de handleiding stond dat hij hem zo automatisch zou herkennen. Maar is het mogelijk dat nu de firewire kaart ook stuk is?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik geloof nooit dat er in de handleiding van je FireWire kaart gestaan heeft dat je terwijl je systeem aanstaat de kaart erin moest doen. Het is behalve gevaarlijk ook slecht voor je hardware, zeker als je je computer niet op een geaard stopcontact hebt zitten.

Als je systeem ook in veilige modus blijft hangen kan je enkel hopen dat er niets kapot is een de Windows cd erin doen en op "r" drukken en proberen je installatie te repareren. Misschien ten overvloede:

Ga nooit hardware hotswappen als het daar niet expliciet voor bedoeld is!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Januszjes schreef op 21 juni 2004 @ 14:06:
Ik heb een firewire kaart gekocht en deze in het benodigde pci slot gedaan terwijl windows xp opgestart was. Dit stond ze aangegeven in de handleiding.
Toen ik de kaart erin heb gestopt blokkeerde het hele systeem. Niets deed meer, toen heb ik ten einde raad op reset gedrukt. Bij het opstarten blijft de pc de hele tijd hangen op windows laden scherm. Als ik de kaart eruit haal blijft dit hetzelfde. Veilig modus helpt ook niet, iemand een id?
met een beetje pech kan je je moederbord weg kingelen.

idd pci is niet hot swappable.. kijk even verder in de faq wat je kan doen als je pc niet goed opstart.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Januszjes schreef op 21 juni 2004 @ 14:11:
Kon je weleens gelijk in hebben maar in de handleiding stond dat hij hem zo automatisch zou herkennen. Maar is het mogelijk dat nu de firewire kaart ook stuk is?
Die kaart zou goed kapot kunnen zijn. Net als dat pci slot waar je hem ingevrot hebt (hoewel pci sloten best wat kunnen hebben, heb er ooit eens dubbetljes ingevrot en toen geboot, dat werkte ook nog).

maar die handleiding heb je of niet goed gelezen, of is vertaald door een Chinees van Roemeense afkomst die denkt dat Zweeds genoeg lijkt op Nederlands en maar even een vertaling ervan maakt (niets discriminerends, maar die handleidingen zijn vaak erbarmelijk vertaald).

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
In de handleiding stond dat als je het kaartje erin doet en vervolgens je computer start, dat Windows 'm dan automatisch herkent ja. En na deze mishandeling heb je een goede kans dat je kaartje of andere hardware stuk is.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
automatisch herkennen wel ja.. maar niet met stroom erop in doen. :x

Verwijderd

Je kunt wel de firewire KABEL hotswappen, dat is geen probleem.

succes verder

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Dit klinkt allemaal niet zo goed. Ik denk dat deze 'noob' dan maar eens gaat proberen het spul weer aan te praat te krijgen. En anders 8)7 8)7 8)7

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 20:11
ik ben idd ook een beetje bang voor je dat je mobo+kaart helemaar naar hun gaartje zijn, suc6 ermee..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Moge duidelijk zijn. Ik sluit dit topic niet eens zozeer omdat het een basic vraag betreft, maar omdat de replies al te snel richting HK-niveau zullen afzakken als ik het niet doe...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.