Toon posts:

[VB6 ODBC Access] Kan database niet openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een applicatie gemaakt die gebruik maakt via een ODBC connectie (Systeem DSN) met een Access database. Deze werkt op de eigen computer goed en is test aan het draaien op een systeem die van een klant terug kwam. Dit ging eerst ook goed, maar toen de printer getest moest worden zijn de netwerkgegevens gewijzigd en is de printer geïnstalleerd, waar de Win2000 cd voor nodig was. Na die tijd komt deze foutmelding tevoorschijn bij het openen van de verbinding:

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Driver's SQLSetConnectAttr failed

Dit zou verholpen kunnen worden door mdac te updaten. Na controle bleek dat op het werkende systeem mdac2.50 draait en op het niet meer werkende systeem mdac2.52. Hier zou het dus niet aan liggen lijkt mij. Iemand enig idee hoe deze fout zo ineens kan komen?

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Het lijkt me wel handig om even de connectiestring te kunnen zien die je gebruikt om de access database te openen.

Maar waarom gebruik je een ODBC-koppeling? Als een OLE DB Provider voor MS JET gebruikt dan hoeft je gebruiker alleen maar de locatie van z'n MDB op te geven. Het is onze ervaring dat dat over het algemeen minder problemen oplevert dan een ODBC-koppelingen. Ik durft alleen niet te zeggen of er via een ODBC-koppeling meer mogelijk is dan via MS JET.

Voorbeeld voor een MS JET connectiestring:
Visual Basic:
1
2
3
4
Call oConn.Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
           "Data Source=c:\somepath\myDb.mdb;" & _ 
           "User Id=admin;" & _
           "Password=")

[ Voor 26% gewijzigd door Lorn op 21-06-2004 14:09 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit lijkt me heel erg op configuratieproblemen c.q. softwareproblemen. :) Vooralsnog geen programmeerprobleem, dus naar Software Algemeen

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo