[ASP.net] Sessie-Timeout *

Pagina: 1
Acties:

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
In een webapplicatie die ik geschreven heb, maak ik gebruik ook gebruik van sessie-variabelen.
De sessie-timeout is ingesteld op 60 minuten. Omdat de applicatie vaak uren achtereen openstaat en dan dus de sessie verlopen zijn, zorgt dit soms voor foutmeldingen. Nu zou ik bij elke handeling op elke pagina kunnen kijken of de sessie nog actief is en zoniet ze kunnen doorsturen naar de loginpagina.
Dit lijkt me een beetje omslachtig en er zijn waarschijnlijk mooiere oplossingen voor.

Kan ik ( en zo ja hoe) ervoor zorgen dat als de sessie verloopt, automatisch de volgende code wordt aangeroepen ? (zelfde code als onder de log-out button)

Session.Clear() 'deze regel kan wrsch dan weggelaten worden
FormsAuthentication.SignOut()

Of is er misschien een andere goede methode ?

Alvast bedankt!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52
Van zodra er een handeling gebeurt op de pagina (mits dit een postback veroorzaakt), wordt je sessie-timeout 'gerefreshed'.
Je kan je session-time out wat hoger zetten dan 60 minuten,

In je global.asax heb je een aantal methods zoals OnSessionEnd ed.

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Een basePage maken, welke bij OnInit oid (in ieder geval vroeg) controleert of Session("item") Nothing is of niet. Indien nothing, dan redirecten naar logout pagina.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
Ik heb nu het volgende gedaan. Heb onderstaande code in global.asax gezet. Lees wel hier en daar op internet dat session_end in sommige geval niet aangeroepen wordt. Dat gaan we even testen...En anders is zo'n basepage inderdaad ook wel een idee....

Sub Session_End(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
' Fires when the session ends
FormsAuthentication.SignOut()
End Sub

Bedankt voor jullie reacties.