[Mysql + ODBC] Krijg connectie, geen data

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoi,

ik heb hier al een tijd, op mijn werk, een script lopen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
     $query          =   "SELECT * FROM afdeling ";
        $result         =   odbc_Exec($conn, $query) or die ("<font color=red>Query failed<br>");

while (odbc_fetch_row($result))
             echo addslashes(odbc_result($result, 1)) . "<BR>";

afdeling is 100% gevuld! Dat weten we heel erg zeker!
Ik krijg geen foutmelding met de connectie (wat ik eerst wel kreeg vannochtend.. maar had even verkeerd paswoord).
Maar ik krijg geen data terug! Helemaal niets!

Hoe is dit mogelijk?

Het heeft gewerkt, ineens niet meer. mijn collega's hebben ook geen idee, we hebben niet echt wat veranderd naar ons idee (en al helemaal niets aan het script).

Iemand enig idee???

Tnx!! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mir op 21-06-2004 13:50 . Reden: typfoutje in tabel naam ;) ]

Verwijderd

Je zegt dat je tabel `afdelingen` gevuld is.. maar je vraagt de tabel `afdeling` op.. normaal krijg je dan een error, maargoed.. het kan natuurlijk ook een typfoutje in je post geweest zijn 8)7

• Mir
  • Niet online
was inderdaad een typfoutje in mijn post.. hij heet dus 'afdeling' ...
;)

Verwijderd

probeer de odbc result eens named op te vragen.. of probeer eens '0' bij field, dat zou het moeten zijn.. :/

• Mir
  • Niet online
He,

er zitten een stuk of 20 velden in.. veld 1 moet dus ook kunnen! :)

en: het heeft dsus gewerkt zoals wij wilde!!

• Infinitive
  • Laatst online: 25-09-2023
Is het alleen bij die query het geval, of ook bij andere queries. Probeer bijvoorbeeld eens als query SELECT "10", of iets dergelijks. Kan je bovendien ook eens opvragen hoeveel resultaat records je teruggehad hebt?

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Mir
  • Niet online
Nee,

ik doe ook een count(*)... dat doet 'ie ook niet..
op andere tabellen heb ik dit probleem ook!

dus elke query!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 13:59:
probeer de odbc result eens named op te vragen.. of probeer eens '0' bij field, dat zou het moeten zijn.. :/
Begint bij 1 en niet bij 0.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 16:45:
[...]

Begint bij 1 en niet bij 0.
ow.. weer wat geleerd }:O

• Mir
  • Niet online
Het probleem bestaat nog steeds! Iemand een idee??

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

misschien dat de login account waarmee je op de database inlogt veranderd is, waardoor je opeens geen rechten meer hebt om queries uit te voeren? Als het script het eerst wel heeft gedaan en daarna niet meer kan het natuurlijk ook nog aan PHP zelf liggen, al denk ik het niet. Misschien heeft iemand iets geupdate op de server of iets dergelijks wat het kan verklaren.

[ Voor 15% gewijzigd door GambitRS op 23-06-2004 10:49 ]

MechWarrior || Monsters Game

• Infinitive
  • Laatst online: 25-09-2023
Maak eens een test scriptje waarin je alleen de database connectie opzet en een simpele query doet en daarvan het resultaat print. Zorg er wel voor dat je error-reporting maximaal zet en ook zelf eventuele foutraportages van de odbc functies opvangt. Plaats dit scriptje vervolgens op een andere computer (evt. door even een windows installer voor php te downloaden) en test daar. Op een windows machine kan je ook ODBC-tracing aanzetten, dan wordt elke query die je doet en alle antwoorden, etc. gelogd naar een logfile. Tot slot, gebruik management software van je database om te kijken wat je server er zelf van vindt. Wordt er daadwerkelijk een connectie opgezet, en wordt ook daadwerkelijk die query uitgevoerd en gaat dat ook goed, etc.
Kortom, zoek uit waar het mis gaat: elimineer de mogelijkheid van een bug in je script, elimineer de mogelijkheid van problemen met bibliotheken, servers, etc

[ Voor 11% gewijzigd door Infinitive op 23-06-2004 11:08 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Mir
  • Niet online
ok, het werkt dus nog steeds niet :(

Wat het nou is:
ik krijg Tabel NAMEN terug bij een " select * from medw " maar ik krijg GEEN tabel GEGEVENS terug!! :(

hoe kan dit?

We hebben PHP laatst geupdated (4 maanden geleden?)... kan het daaraan liggen??
Pagina: 1