Toon posts:

[WinXP] Muis en Toetsenbord functioneren niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker,

Mijn systeem was zaterdag plotseling uitgevallen, dit terwijl hij vol bezig was met downloaden enz. Nu startte pc wel netjes weer op alleen hij startte niet meer firewall en virusscanner en alle andere programma's. Nou heb die allemaal opnieuw geïnstalleerd en werkten prima, alleen hij startte het niet bij opstarten automatisch op. Ik moest het steeds handmatig uitvoeren. Vervolgens heb ik een systeemherstel gedaan en de pc startte automatgisch opnieuw op en vroeg of ik deze intellingen wilde behouden. Vanaf hier kon ik de muis en toetsenbord niet meer gebruiken, dus was ik genoodzaakt pc uit te zetten. Nu start pc wel normaal en kom ik in mijn bureaublad maar kan niets verder.

Ik heb al geprobeerd met XP-cd te booten maar zegt geen harde schijf te vinden. Dus repareren en er opnieuw XP opzetten help niet!

Iemand suggesties?

Verwijderd

Werkt muis en toetsenbord wel is safe mode of daar ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 14:23:
Werkt muis en toetsenbord wel is safe mode of daar ook niet?
Ehm toetsenbord en muis werken zodra XP start in zijn geheel niet meer, in welke modus dan ook. Wel bijvoorbeeld in bios. Ik heb bijvoorbeel al geprobeerd om muis eruit te halen en in andere usb poort gezet, vervolgens geeft pc aan nieuwe hardware gevonden en probeert te installeren, maar geeft dan aan dat dit niet lukt. Zojuist heb ik via jumper op mijn moederbord bios gereset, ook dit help niet!

Het gekke is dat mijn muis en toetsenbord wel aan blijven staan als ik de computer al afgeloten heb

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand verder nog een oplossing? Ik word gek namelijk!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Probeer even een eerdere andere systeemherstel terug te zetten (*). Zet er even heel andere muis+keyboard op zodat andere drivers worden gebruikt.
Ik heb al geprobeerd met XP-cd te booten maar zegt geen harde schijf te vinden. Dus repareren en er opnieuw XP opzetten help niet!
Hoe is je partitie-indeling? Heb je vreemde hardware (welke hardware: keyboard, muis, mobo, RAID, SCSI?)

(*) disclaimer: ik heb nooit van m'n leven serieus een sysherstel terug hoeven zetten, weet niet eens zeker of dat goed kan :D

offtopic:
Titeledit: funcitoneren --> functioneren + SA --> WOS

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 21-06-2004 18:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 21 juni 2004 @ 18:06:
Probeer even een eerdere andere systeemherstel terug te zetten (*). Zet er even heel andere muis+keyboard op zodat andere drivers worden gebruikt.

[...]

Hoe is je partitie-indeling? Heb je vreemde hardware (welke hardware: keyboard, muis, mobo, RAID, SCSI?)

(*) disclaimer: ik heb nooit van m'n leven serieus een sysherstel terug hoeven zetten, weet niet eens zeker of dat goed kan :D

offtopic:
Titeledit: funcitoneren --> functioneren + SA --> WOS
Nou probleem is dat ik geen systeemherstel KAN doen omdat muis en toetsenbord niet functioneren. Ik heb al geprobeerd andere muis erop te zetten, maar dit werkt niet. Ik werk met XP Pro. Ik het als MOBO MSI K8T NEO FIS2R, toetsenbord is microsoft optical mulitimedia, muis is Logitech MX500 en ik heb geen partities. Ik heb een WD2500JD harde schijf (SATA). Ik had eerst al problemen dat XP harde schijf niet kon vinden ivm SATA, maar dit had ik opgelost. Steeds heb ik gezeur dat ik geen diskettestation heb, maar wel uiteraard een USB stick. De drivers van SATA waren alleen op diskette.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is na veel gepiel het probleem opgelost en ziet XP eindelijk mijn SATA WD2500JD. Nu alleen alles opnieuw installeren, anders wordt het zo'n rommeltje op harde schijf.

Dus nu weer :z

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 01:35 ]

Pagina: 1