Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus zo'n surfsneladsl maximaal pakket aangevraagd. Alles binnengekregen enzo. Allemaal prima, maar het probleem is dat de eerste telefoonaansluiting (dus dat varkenspoot-kastje) op de 1e verdieping van ons studentenhuis zit. De server staat beneden en dáár wil ik ook graag het modem plaatsen.

Nu is het wel zo dat de telefoonkabel achter de server loopt. Hoe kan ik nu het makkelijkst te werk gaan. Ik dacht zelf om daar zo'n extra kastje te plaatsen. Maar dan stuit ik op het probleem dat ik dus de kabel door midden knip, een kastje plaats en dan? Dan moet de splitter ertussen. Maar de kabel die verder naar boven loopt bevat dan geen connector. Deze is echter wel nodig, want anders kan ik 'm niet bevestigen in de splitter. Kun je deze connectoren er zelf aanzetten? En hoe kom ik aan gereedschap hiervoor?

Help!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De tang met aansluitingen kan je bij de mediamarkt, gamme, en vast nog wel andere zaken halen. Zoiets kost €10-15 euro ofzo.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Dat varkenspootje is dus niet de juiste plek om de boel op aan te sluiten...
Je moet de splitter plaatsen na het nt isra kastje.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 21-06-2004 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 21 juni 2004 @ 13:36:
Dat varkenspootje is dus niet de juiste plek om de boel op aan te sluiten...
Je moet de splitter plaatsen na het nt kastje.
Maar er moet toch een kabel van 't kastje aan de muur (dit versta ik dus onder varkenspootje) naar de splitter? Hoe wil je de splitter anders aansluiten dan? Er zitten alleen maar van die connector-aansluitpunten op.

• job

job

De splitter sluit je rechtstreeks aan op de nt1 isra
Dus de plek waar de telefoon lijn het huis binnenkomt.... Waarschijnlijk bij de meterkast.

En wat die connectoren betreft, dacht dat ze die dingen bij het doe het zelf pakket meeleverden....

Kijk je zou de boel kunnen aansluiten op op zo'n kastje..
Maar dan kan je 2 problemen krijgen...
- Het is al eerder afgesplitst.. en je internet zal elke maal verbreken als je gebelt wordt
- De kabel is te lang/kwaliteit is te slecht... zodat je nooit de maximum snelheid kan halen.
(Ik weet niet wat voor abbo je hebt, voor lite variant is de lengte van de telefoon kabel meestal niet zo'n probleem... maar mocht je nou een 4mbit abbo hebben dan wordt het met een lange of slechte kabel wel een probleem.)

Dat kastje aan de muur is dus niet de plek waar de telefoon lijn het huis binnenkomt.. Dat moet ergens op de begaande grond zijn. Er zitten dus al een aantal meter tussen die plek en het kastje. En over de kwaliteit van de kabel kan je ook niet veel zeggen.

Het beste is om de boel aan te sluiten op de nt1 isra :)
Maar als je niet zou weten hoe dat moet.. probeer het zoals jij wilt. Misschien heb je geluk met de bekabeling.. (maar in de meeste studentenhuizen is het crap) en werkt het.
Haal er anders iemand bij die weet hoe je boel aansluit...
Misschien toch niet zo handig om de installatie kosten te besparen door geen monteur te laten komen...

[ Voor 44% gewijzigd door job op 21-06-2004 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar een NT1-kastje is alleen voor ISDN, dat hebben we dus niet! We hebben gewoon een analoog binnenkomend signaal. En dit signaal komt normaal gesproken toch binnen op zo'n kastje? Of heb ik het helemaal mis nu?

• job

job

Je hebt gelijk nt1 is voor isdn..
ach... hoe heet zo'n kastje.. uhh
Er zit ook zo'n kastje bij analoog, bij oude huizen is het niet een kastje, maar een ronde metalen.

Sorry Isra punt. dat was het :)
Bij het isra punt komt de lijn het huis binnen.
En het is aan te raden om vanaf daar de boel aan te sluiten

[ Voor 50% gewijzigd door job op 21-06-2004 14:43 ]

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-11 16:44

Nessuno

io sono nessuno

ik zal het heel simpel uit leggen
ergens bij de gangkast of meter kast oid komt die ptt kabel binnen
dat is een vrij grote dikke grijze kabel
daar uit vandaan gaan 4 draaden meestal naar zo'n muur doosje waarin je normaal je telefoon plugt

schroef dat muurdoosje open en maak de kabel los uit het doosje
knip er een stekker aan stop die in je splitter en van je splitter ga je met kabel1 naar je modem en met kabel 2 naar het houde kastje aan de muur en klaar ben je sim-pel

Na rose e cient spin

Verwijderd

Topicstarter
Kutman.. en die 'grote dikke grijze' kabel kan ik dus niet vinden. Wél het punt waarvan ik denk dat ie dicht in de buurt ligt van 'de bron'. Kan het erg veel kwaad om dáár de splitter te plaatsen? Aan welk snelheidsverlies moet ik denken dan?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Er zit bij een doe het zelf ADSL pakket een vrij uitgebreide handleiding.

Die al gelezen ?
Of staan daar dingen in die niet duidelijk zijn ?

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1