Toon posts:

[JS] inserted id opvragen aan mssql

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stukje code die een insert doet. Nu wil ik de id achterhalen van de zojuist ingevoegde record. Ik dacht dat je dat met MSSQL ook kon doen, iet van @@Identity. Maar ik weet niet hoe ik die moet toepassen in deze situatie

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
if(usernameExists == false)
        {

//Gebruikersnaam bestaat nog niet.
            DBAccess.executeUpdate("INSERT INTO Gebruiker (Gebruikersnaam, Wachtwoord, Voornaam, Voorvoegsel, Achternaam, Straat,
 Huisnummer, Plaats, Postcode,  Landcode, Emailadres, Telefoon, Geslacht, Geboortedatum, Nieuwsbrief, Userlevel, Pending) VALUES
 ('" + gebruikersnaam + "', '" + wachtwoord + "', '" + voornaam + "', '" + voorvoegsel + "', '" + achternaam + "', '" + straat +
 "', '" + huisnummer + "', '" + plaats + "', '" + postcode + "', '" + landcode + "', '" + emailadres + "', '" + telefoon + "', '"
 + geslacht + "', '" + geboortedatum + "', " + nieuwsbrief
 + ", 1, 1)");

//Op naar de volgende pagina.
            //out.write("<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT=\"0; URL=index.jsp?pagina=inloggen/succes.jsp?uid=" + gebruikersnaam + "\">"); 
        }else{
            //Gebruikersnaam bestaat al, redirect.
            out.write("<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT=\"0; URL=index.jsp?pagina=inloggen/registreren.jsp\">"); 
        }

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 06-07-2004 12:58 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Stored Procedure van maken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
euh..en hoe doe je dat, kan dat niet makkelijker? Met php heb je wel zon simpele functie. get_inserted_id();

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 12:38:
euh..en hoe doe je dat, kan dat niet makkelijker? Met php heb je wel zon simpele functie. get_inserted_id();
Kan ook, dan gooi je er nog een query achteraan waarin je @@Identity doet.

Maar als je al weet dat het waarschijnlijk iets is met @@identity, waarom probeer je dat niet uit? :? Een beetje zelfwerkzaamheid verwachten we hier van mensen. :)

Hoe je een Stored Procedure maakt moet ook wel uit te vinden zijn met Books Online of met Google. :)

[ Voor 20% gewijzigd door gorgi_19 op 21-06-2004 12:50 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.