Toon posts:

[Excel] Moeilijke formule.

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik krijg net een excel scheet onder me neus gedrukt met in een veld een formule.
Nu vraagt men mij, of ik deze formule kan uitleggen.
Echter is excel niet echt mijn allersterkste kant, en formules al helemaal niet.
Wie kan mij helpen met het vertalen van de formule?

code:
1
=ALS(AA$27-$W4>=$V4;E4*(AA$27-$W4);E4*$V4)

Alvast zeer bedankt! _/-\o_

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Simpel: Als de waarde van AA$27 - $W4 groter of gelijk is dan de waarde in $V4, dan bevat het veld de waarde van E4 * AA$27 - $W4, anders bevat het veld E4 * $V4.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 21-06-2004 12:07 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 21 juni 2004 @ 12:05:
Simpel: Als de waarde van AA$27 - $W4 groter of gelijk is dan de waarde in $V4, dan bevat het veld de waarde van E4 * AA$27 - $W4, anders bevat het veld E4 * $V4.
That makes sence

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Microkid schreef op 21 juni 2004 @ 12:05:
Simpel: Als de waarde van AA$27 - $W4 groter of gelijk is dan de waarde in $V4, dan bevat het veld de waarde van E4 * (AA$27 - $W4), anders bevat het veld E4 * $V4.
Ik heb even wat extra haakjes gezet O-)

Maar inderdaad. En lullig, maar dit topic gaat op slot: je vraagt nu naar een van de meest basic zaken die mogelijk is in Excel ;)
Dit staat namelijk heel goed inclusief een A4-tje aan voorbeelden uitgelegd als je op het 'formule' teken drukt en dan op "Help-info over deze functie", en de rest van de notatie staat in de inleiding van F1 ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.