Toon posts:

dc++ download beschadigde .bin files

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dc++ maar weer geinstalleerd, maar nu speelt het volgende probleem en jaja ik heb ook al gezocht.

Ik heb 3 verschillende bin files gedownload en allemaal geven ze een error bij het installeren. Het lijkt mij geen toeval... heeft het met dc++ te maken of met mijn firewall (norton personal firewall)?

Ik heb welleens ergens gehoord dat zonealarm en dc++ niet goed samengaan, dus kan het aan de firewall liggen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
alvast bedankt!!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Als je ZoneAlarm hebt dan kan daar heel goed het probleem liggen.
Ik had ook zonealarm en DC++ en dat gaf ook corrupte bestanden.

Zonealarm eraf.
Sygate heeft nog wel een leuke firewall die gratis is en geen problemen geeft met DC++

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Verwijderd

Topicstarter
mja ik heb dus norton personal firewall, dus ik weet niet of het probleem zich daar ook mee voordoet.

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

Je kunt een keer een bin file dl-en terwijl je firewall uitstaat.
Je zit dan wel ff zonder firewall. (niet het verstandigste maar ja)

Heb je al eens op wat DC++ fora gekeken over idit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb alleen het een en ander gevonden over zonealarm, dat dat dus corrupte downloads kan veroorzaken. Niet iets over andere firewalls.

Maar ik ben nu bezig met het downloaden van een bin met mijn firewall disabled. Hopelijk zijn ze dan wel goed...

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

Succes, hoop dat het werkt, moet je wel op zoek naar andere firewall dan. 8)7

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:24

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Zoek eens een programmaatje dat cdmage heet. Hiermee kun je beschadigde bestanden repareren.
Wanneer je alsnog een bestand tweemaal moet downloaden (omdat er toch nog beschadigingen over zijn) dan kun je zelfs het ene bestand gebruiken om het andere te repareren.

Het kan namelijk best zijn dat je twee corrupte downloads hebt, maar elk andere beschadigde sectoren heeft.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Verwijderd

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat het aan je firewall ligt. Er sluipen nou eenmaal makkelijk errors in de binfiles met als gevolg een CRC fout of redundency error. Je moet eens naar het programma CDmage zoeken, die kan deze fouten er voor een groot gedeelte uithalen.

Als je deze binfile (indien mogelijk) in rar bestanden had gedownload had je vanzelf gemerkt dat ze sfv controle wel/niet haalden en dus wel/niet corrupt was. En dan hoef je ook maar 14 MB opnieuw te downloaden in plaats van het hele bestand...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
mja ik heb die bestanden gewoon als .bin gedownload, dus niet met al die .rar bestandjes. Ik ben nu cdmage aan het downloaden, dan gaan we dat even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Jeeej, cdmage zorgt ervoor dat de bin files werken :D Problem solved!!
Maarja ik weet nog steeds niet waardoor de fouten in de bestanden veroorzaakt worden. Ik zal nog even posten of de bin files die ik zonder firewall gedownload heb werken.

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 21:16:
Jeeej, cdmage zorgt ervoor dat de bin files werken :D Problem solved!!
Maarja ik weet nog steeds niet waardoor de fouten in de bestanden veroorzaakt worden. Ik zal nog even posten of de bin files die ik zonder firewall gedownload heb werken.
TOP. ben ik wel benieuwd naar ja.

Verwijderd

Topicstarter
nou ja er blijven fouten in de bestanden zitten, ook al download ik ze met mijn firewall uit. Maar we weten nu iig hoe we het op kunnen lossen...

Verwijderd

Ik heb het ook vaak
maar dat komt omdat ik mischien te overdreven doe met revconnect
download je van 20 mensen tegelijk ofzo
en daarna heb ik dus ook die beschadigde bestanden, en dan deel je ze weel enzo
Pagina: 1