Toon posts:

[Java] JTextField uiterlijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik vraag me af of het mogelijk is dat de tekst iets verder getekend wordt van de kant in een JTextField. Ik heb dit al proberen te doen mbv een andere border maar dit schijnt niet te werken.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

JTextFields kunnen ook html aan. Dus je kan het in een table ofzo wrappen waardoor er wat meer ruimte omheen komt.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Probeer eens setMargin (in JTextComponent)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Macros:
JTextFields kunnen ook html aan. Dus je kan het in een table ofzo wrappen waardoor er wat meer ruimte omheen komt.
Euhm :X :X Wil je dat soort dingen nooit meer voorstellen? 8)7

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Macros

Macros

I'm watching...

Weet ik, ik gebruik altijd de meest ranzige methode om dingen op te lossen :p

• mbravenboer
Maar JTextFields kunnen alleen maar platte tekst aan? Ik denk dat je in de war bent met JLabels, die inderdaad een subset van HTML supporten.

[ Voor 3% gewijzigd door mbravenboer op 21-06-2004 13:44 ]

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Macros

Macros

I'm watching...

JTextArea's kunnen ook html aan. Ging er van uit dat alles wat erft van JTextComponent html aan kan...

• mbravenboer
Macros schreef op 21 juni 2004 @ 13:45:
JTextArea's kunnen ook html aan.
Een JTextArea is ook voor platte tekst. De componenten die wel HTML supporten zijn:
HTML rendering in ordinary Swing components was first added in v 1.2.2 and completed in 1.3. The components that supported HTML in 1.2.2 were JButton, JLabel, JMenuItem, JMenu, JRadioButtonMenuItem, JCheckBoxMenuItem, JTabbedPane, and JToolTip. HTML support was added in 1.3 to JToggleButton, JCheckBox, and JRadioButton.
(zie Using HTML in Swing Components )

• Macros

Macros

I'm watching...

Ik zal mijn components eens streng aanspreken zodat ze alleen html renderen als ze in jouw rijtje staan. Anders zal ik ze decompileren, dat zal ze leren!

[ Voor 1% gewijzigd door Macros op 21-06-2004 14:04 . Reden: decomileren is ook eng ]

• mbravenboer
Macros: Ik zal mijn components eens streng aanspreken zodat ze alleen html renderen als ze in jouw rijtje staan. Anders zal ik ze decomileren, dat zal ze leren!
Oei, dat is wel de ultieme straf idd! ;)

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing met setMargin werkt perfect, bedankt voor de hulp!
Pagina: 1