[Frontpage 2003] Layer probleem

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 12:23
Vroeger gebruikte ik altijd frames om mijn websites te bouwen (hele simpelen websites voor prive gebruik) Echter moet ik voor school een simpel websiteje bouwen. Nu heb ik het ontwerp uitgetekend op papier en ben ik met Frontpage 2003 aan de slag gegaan om dat ik daar al mee bekend was.

Nu is het probleem als volgt.
Ik heb een achtergrond kleur vervolgens voeg ik een foto in en nu wil ik over die foto tekst zetten dit kan met behulp van een layer (laag) maar wanneer de gebruiker vervolgens zijn browser maximaliseert verspringt de tekst in die laag. Hoe krijg ik het voor me kaar om de tekst gewoon op die foto te houden?

Is het tevens mogelijk om met behulp van layers van pagina te switchen? Vroeger met behulp van frames kon je aan de rechterkant je knoppen zetten die vervolgens netjes naar de juiste pagina wezen kan je dit ook doen met layers?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

P&W FAQ - HTML / javascript /css, etc..., dat had je toch ondertussen wel mogen weten :/

Hop, over de schutting maar.

Professionele website nodig?

• cool0
Sorry mijn fout. Zat met 2 windows op GOT dus posten in het verkeerde.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• cool0
Ok na het eindelijk te pakken krijgen van iemand heb ik het eerste probleem opgelost.

Ik maak een Tabel en kies de foto als achtergrond vervolgens typ ik daar over heen :).

Nu is alleen nog zoeken hoe ik van paginas kan verwisselen zonder frame?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

cool0 schreef op 21 juni 2004 @ 11:59:
Ok na het eindelijk te pakken krijgen van iemand heb ik het eerste probleem opgelost.

Ik maak een Tabel en kies de foto als achtergrond vervolgens typ ik daar over heen :).

Nu is alleen nog zoeken hoe ik van paginas kan verwisselen zonder frame?
Dat kan je dus ook met een <div> doen ;). Gebruik HTML-elementen alleen waar ze voor bedoeld zijn.

En waarom zou je niet je hele pagina opnieuw inladen (je wilt blijkbaar geen frames gebruiken?). Je zou als work-around een hidden iframe gebruiken en de inhoud overpompen in de div die je hebt aangemaakt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.