[freebsd] Hoe aan strfmon komen?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Hallo, ik ben bezig met money_format() op php op freebsd, maar money_format is eigenlijk een wrapper voor de strfmon functies op de shell.

Nu wil ik dus die strfmon instaleren op de bsdbak anders kan ik niet verder, dan krijg je

Fatal error: Call to undefined function: money_format()

zoeken en zoeken op google levert vreemd genoeg weinig op, hoe ik hieraan geraak :(

EDIT: ik ben een stukje verder ik vermoed dat het bij de GNU C library hoort, maar ook nu kom ik er niet uit, hoe ik dit instaleer.

[ Voor 16% gewijzigd door M4RTiN op 21-06-2004 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHP updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
Nee dat zal niet werken, lees maar op de PHP website bij money_format

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat lijkt me van je versie van php afhangen of dat zal werken of niet, maar die vermeld je niet dus dat kunnen we niet raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
Nee nogmaals heeft er niet mee te maken en is niet relevant, ik zei, dat die php functie een wrappers is voor een comando van het systeem zelf, is die er niet? dan is ie er ook niet op php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Volgens PHP.net:
money_format() returns a formatted version of number. This function wraps the C library function strfmon(), with the difference that this implementation converts only one number at a time.
Het gaat dus om een C functie (niet een SHELL commando). Dit zou je moeten oplossen door de goede C library te installeren. Volgens mijn manpage: (libc, -lc).
Opgezocht onder FreeBSD 5.2.1

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
M4RTiN schreef op 21 juni 2004 @ 12:42:
Nee nogmaals heeft er niet mee te maken en is niet relevant, ik zei, dat die php functie een wrappers is voor een comando van het systeem zelf, is die er niet? dan is ie er ook niet op php.
m4rtin, als je wil dat mensen je helpen zul jij je echt wat vriendelijker moeten opstellen. Je TS voldoet _niet_ aan de eisen hier in Nos, en wel op de volgende punten:

PHP Versie is niet genoemd
BSD versie is niet genoemd

neem daar even bij dat je gewoon ronduit bot reageerd naar blaataaps die je hier al op wijst dan kom je vanzelf uit op het punt waar ik nu sta: dicht.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.