Scan pen?

Pagina: 1
Acties:

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 15:29

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Ik heb al eens een beetje rondgekeken op GoT en pricewatch maar ik kan nergens veel info vinden over een scan stick (scan pen). Ik heb zo'n ding nodig om gewoon uitgeprinte regels in te scannen om vervolgens verder te verwerken. Er moet dus ook OCR-software bij zitten. Heeft iemand ervaring met zulke apparaten? Hoe heten ze? (zodat ik eens op pricewatch kan kijken en op google beter kan zoeken) En ik wil natuurlijk ook wel weten hoe duur ze zijn en watvoor soort verschillende pennen er zijn...

Verwijderd

Wat is er mis met Google: OCR pen dan?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Waarom zou je een scan-stick willen gebruiken?
Bij een paar regels gaat intypen veel sneller, dan het scannen en toepassen van OCR-Software die vaak fouten maakt.
En bij grote lappen tekst werkt een flatbed scanner een stuk beter, dan dat je elke regel appart moet gaan scannen

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• roberts
  • Laatst online: 12-05 21:19
Zelf heb ik wel eens de iris scanpen gebruikt, opzich werkt die wel goed. Alleen tijd winst is 0 procent. Omdat je toch altijd moet verbeteren etc..
Meestal werkt scannen van complete A4 met gewone scanner, en dan wat copieren en plakken beter

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Moet je dan ook verbeteren als er gewoon netjes uitgeprinte cijfers scant? Daar wil ik het namelijk voor gebruiken. Intikken is dan meer foutgevoelig neem ik aan...

• roberts
Je moet z`n pen meestal precies horizontaal over het papier halen, en dat gaat niet altijd goed.
en vertrouwen op ocr als het om belangrijke cijfers is niet slim.
Je moet dus altijd contole doen, en dan kan je weer net zo goed gaan typen.

[ Voor 20% gewijzigd door roberts op 21-06-2004 11:28 ]

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Zijn er ook cijfers bekend over foutuitval dan zeg maar? Dus hoeveel procent gaat gemiddeld wel goed dan?

• roberts
Ligt natuurlijk aan veel factoren, meer dan 90 procent gaat wel goed.
Alleen aan die 10 procent die overblijft heb je zoveel werk dat z`n pen geen extra waarde meer heeft.
(En daarom gebruiken ze in winkels ook een barcode en niet gewoon cijfers.)
Pagina: 1