wat gebruiken jullie voor backups van blokkies?

Pagina: 1
Acties:

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
hi, ik ben met de kerst niet thuis, en wil eigenlijk dat de proxy even gaat sparen dan.
Maar ik wil wel dat er van de outfile van de proxy regelmatig backups (automatisch) worden gemaakt.
Ik heb al verschillende keren gelezen dat velen van jullie met een proxy backups maken. Wat gebruiken jullie daarvoor?

• weird0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 00:09

weird0

The Luck is Dying

een computer ?

€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl

• Frenzy
de leukste thuis zeker :'(

• weird0
  • Laatst online: 16-04 00:09

weird0

The Luck is Dying

sorry... ik kon et nie laten ...

de verveling en moeheidsgehalte steigen hier met de minuut

€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik flush de pproxy van mijn subteam 1x per week en om te backuppen heb ik zelf een perlscriptje draaien dat 1x per etmaal een kopie maakt van de buffer-out en daar als extra extensie de dag van de week achter plakt. Dus bijvoorbeeld de backup voor vandaag heet: pprc5out.rc5.Fri.
Ik heb dus 7 kopieen waarvan de oudste na een week wordt overschreven. Ze staan helaas wel op dezelfde hd (de machine heeft er maar 1) dus het is geen beveiliging tegen een hd crash. Maar als er om wat voor reden een buffer opnieuw geflusht moet worden, heb ik wel een redelijk recente bij de hand.

• Frenzy
en dat scriptje zou je eventueel willen delen met de menigte?

Verwijderd

Ik gebruik automate 4 ... werkt zeer lekker... een demo kan je bij tucows wel weghalen...
maar ik moet eerlijk zeggen dat het scrippie me goed toe lijkt !!!

Verwijderd

Gewoon een cron of at opdrachtje die de file via NFS share naar andere pc kopieert. }:O

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

..backup?! wa's dat? ;)

zorg dat je pc in orde is.. dan is backup nie nodig :P

• anthonov
Hier is mijn scriptje. Ik heb er maar wat comments bij geplaatst:

http://130.161.67.34/rc5/download/backup.pl

Let wel: Dit scriptje is geschreven voor linux en zal wat aangepast moeten worden voor andere OS'en.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
welk os heb je eigenlijk ?
ik laat bij mijn nt bak, gewoon met een AT opdracht iedere 30 min de hele proxy dir kopiëren naar een andere hdd. Je kan gewoon een batch file aanmaken voor dat soort dingen.

• Frenzy
ik draai NT, maar ga dat scriptje wel ff proberen (thanx man!). Want alleen kopieren maakt geen fuck uit. Als mijn buffer om een vage reden plots corrupt raakt en vervogels wordt er 30 minuten later vrolijk een backup van gemaakt met dezelfde naam als de vorige backup, dan heb je er dus geen f*ck aan.
Ik heb dus liever zo'n date+time achter mijn backup filenaam :)

• anthonov
Frenzy,
Als je 'm onder NT aan de praat hebt, kan je mij dan een kopietje sturen? Ben wel benieuwd naar de nodige aanpassingen voor met name de shell commando's. Ik weet weinig van perl onder Windows. Ben meer een linux-fiel maar niet te beroerd om wat bij te leren. Ik wil toch mee kunnen praten. :)

Verwijderd

Op zaterdag 23 december 2000 14:06 schreef Frenzy het volgende:
ik draai NT, maar ga dat scriptje wel ff proberen (thanx man!). Want alleen kopieren maakt geen fuck uit. Als mijn buffer om een vage reden plots corrupt raakt en vervogels wordt er 30 minuten later vrolijk een backup van gemaakt met dezelfde naam als de vorige backup, dan heb je er dus geen f*ck aan.
Ik heb dus liever zo'n date+time achter mijn backup filenaam :)
:( heb ik dus een keer gehad..... braaf elke 20 minuten een back-up maken.. VOOR NIETS :(

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 december 2000 23:37 schreef Frenzy het volgende:
hi, ik ben met de kerst niet thuis, en wil eigenlijk dat de proxy even gaat sparen dan.
Maar ik wil wel dat er van de outfile van de proxy regelmatig backups (automatisch) worden gemaakt.
Ik heb al verschillende keren gelezen dat velen van jullie met een proxy backups maken. Wat gebruiken jullie daarvoor?
Ehmz:

1. Kopie naar ander WS (auto elk uur)
2. Backup op DAT (auto 4x per dag)

• radial
  • Laatst online: 15:50

radial

Watch out

weet iemand waar je dit script kan halen? graag zou ik ook regelmatig een backup laten draaien alleen met scripts kan ik niet echt goed overweg

bvd

20xSF170s - ozo

Verwijderd

Waarom niet gewoon continu flushen ? of is dat weer te ingewikkeld ... ik doe dat ook zo als ik ga werken om het uur flushen , ben je zeker dat al ge blokjes gebackupped zijn op distributed :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49

crisp

Devver

Pixelated

Op zondag 18 februari 2001 21:47 schreef xfiles het volgende:
Waarom niet gewoon continu flushen ? of is dat weer te ingewikkeld ... ik doe dat ook zo als ik ga werken om het uur flushen , ben je zeker dat al ge blokjes gebackupped zijn op distributed :)
Ik kan mij nog herinneren van vorig jaar december dat we nog steeds 30 uur aan geflushte blocks missen; kwijtgemaakt door Dnet.... :(

Intentionally left blank

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Batchfile met roterende logs :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04-2025
Pagina: 1