Printers in de Active Directory

Pagina: 1
Acties:

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hallo allen,

Wij zijn hier al geruime tijd bezig om onze printers in de Active Directory zichtbaar te maken, maar het schiet niet echt op.

De situatie bestaat uit een netwerk met de directory op Windows 2000 functional level (voornamelijk op Windows 2000 servers) en een printserver op Windows 2003. Er zijn een stuk of 20 domain controllers, de printserver zelf is geen domain controller.

Als ik op deze server een printer toevoeg met 'List in Active Directory' kun je hem op de clients vrolijk via de Add Printer wizard opzoeken in de AD. Echter is dit maar even, een paar uur later is hij spontaan verdwenen :?

Ik heb ze ook een keer van hun normale plaats in de AD (onder de server) naar een speciale Printers-OU verplaatst, maar als ik dan een dag later kijk zijn ze daar allemaal weer verdwenen en ook via de Add Printer wizard zijn ze niet meer te zien. Hoe wazig..

We hebben een Windows 2000 server (tevens belangrijkste domain controller) waar ook nog wat printers op stonden, deze waren wel allemaal in de Active Directory zichtbaar. Iemand een idee?

[edit]
Kleine toevoeging: Als je bij een printer het vinkje 'List in Active Directory' uitvinkt en weer aanvinkt (met tussendoor een keer op toepassen klikken) verschijnt hij weer.

[ Voor 9% gewijzigd door Bigs op 21-06-2004 11:05 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Krijg je geen fouten in het logboek?

Alle proemn in n drek

• Bigs
  • Niet online
Op de printserver zie ik niks in de logboeken, ik weet niet of er ergens een log van wijzigingen in de AD wordt bijgehouden?

Verwijderd

Op een Domain Controller naar Event Viewer en dan "Directory Service" aanklikken :)

• Bigs
  • Niet online
Ah kijk :) Nouja daar staat dus ook helemaal niks in. Ik kan me ook niet voorstellen dat het bij de replication fout gaat, want na het publishen zie je ze wel gewoon overal in de directory staan.

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 14:49
Kijk hier eens:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;234270

Met name de vierde bullet:
Prune printers that are not automatically republished:
This setting determines whether or not printers can be pruned from the directory. It is usually best to leave this unconfigured, but if you find that printers are being pruned even though the computer they are published from is functioning and on the network, enabling this policy prevents the pruning service from deleting the published printers during network outages or situations in which dial-up links that are only up intermittently are used.To prevent printers from being removed from Active Directory, enable this policy, and retain the default selection of Never in the Prune non-republishing printers list

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Bigs
  • Niet online
Hmm.. dat klinkt interessant, ik ga het eens proberen :)

• Bigs
  • Niet online
Het heeft niet mogen baten :( Ze zijn weer verdwenen..

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Waarschijnlijk een suf advies, maar hoor je na die policy wijziging geen reboot uit te voeren? Maargoed, als dat al nodig is, heb je dat al gedaan waarschijnlijk....

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• Bigs
  • Niet online
Nope.. alleen even een paar minuten te wachten tot de wijziging in de hele Active Directory bekend is :) Servers rebooten doe ik liever niet overdag

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:26
Ueh, waarom 20 Domain Controllers?

• Bigs
  • Niet online
Omdat het een multinational is met een stuk of 10-12 locaties, tussen die locaties liggen wel 1 of 2 mbit lijnen, maar je wil toch overal lokaal een domeincontroller hebben (en het liefst ook nog een backup) want anders duurt het inloggen e.d. gewoon te lang.

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:51

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Hmm, heb hier een soortgelijk probleem. Ik maak een printer aan in een bepaalde OU maar als je ok klikt, dan staat hij er niet meer.
Moet je eens zoeken in de top van het dom naar de naam die je aan de printer hebt gegeven. Ik denk dat je hem dan hebt... Suc6

640KB should be enough for everyone

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:01

Acmosa

...no comment.

Even een vraagje... Zijn alle domaincontrollers windows 2000 of zitten er ook Windows 2003 domaincontrollers tussen?

But then again, I could be wrong..

• Bigs
  • Niet online
Voor zover ik weet zijn ze allemaal Windows 2000, maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen.

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:51

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

A_De2 schreef op 22 juni 2004 @ 17:27:
Moet je eens zoeken in de top van het dom naar de naam die je aan de printer hebt gegeven. Ik denk dat je hem dan hebt... Suc6
@Bigs: Heb je mijn idee al geprobeerd? Het kan zijn dat de printer niet weg is maar simpelweg niet in de door jou gewenste OU.

640KB should be enough for everyone

• Bigs
  • Niet online
Ja heb ik geprobeerd, maar hij is echt niet meer te vinden dan. Nadat ik hem er in heb gezet vind ik hem zo wel (en met de uitgebreide list optie staan ze onder de server), maar als ze eenmaal verdwenen zijn vind ik ze ook niet meer terug.

Ik moet zeggen dat het me wel mateloos irriteert, want we hebben ook een aantal printers aan een Windows 2000 server hangen en blijven wel gewoon in de AD staan (zonder dat daar iets bijzonders mee is gedaan).

[ Voor 31% gewijzigd door Bigs op 24-06-2004 17:46 ]

Pagina: 1