Toon posts:

[SBS2000]Het lijkt of bestand in geheugen blijft hangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP pro
Op Netwerk met SBS2000

Probleem: Als persoon A een bestand opent (.xls, .cdr etc.) en vervolgens afsluit en opslaat, krijgt vervolgens persoon B bij het openen van hetzelfde bestand een melding dat het bestand al geopend is, terwijl dit niet zo is.

Als ik dan via serverbeheer het bestand doe afsluiten gaat het weer goed, maar dit is natuurlijk niet te doen elke keer...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens geprobeerd je virusscanner (op de server en client) af te sluiten puur als test? :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 17:53
Alle Office/Windows Updates toevallig al geinstalleerd?

• VinceRMP
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik heb dit probleem ook eens gehad. Welk service pack staat er op de server?
Over het algemeen heb je met een standaard SBS installatie alleen SP3.
Als dit nog geen 4 is kan je twee dingen doen, namelijk:

1. Servicepack 4 installeren
2. Update draaien op XP werkstations

De update voor de werkstations is een hotfix (Q811492)
Als je op de Microsoft site kijkt zie je dat dit met vergrendeling van bestanden heeft te maken.

Ik zelf heb het probleem opgelost door de client patch te draaien, dit is een hotfix dus moet aangevraagt worden bij Microsoft.
Dit is een 100% werkende oplossing :)

[ Voor 17% gewijzigd door VinceRMP op 21-06-2004 14:03 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Heb je die patch ergens staan. hier hetzelfde probleem

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• VinceRMP
Hierbij de hotfix, dit is alleen de nederlandse versie voor XP.
Mocht iemand de engelse nodig hebben moeten ze deze echt aanvragen bij Microsoft.
http://www.rmp.demon.nl/Q811492_XP.exe

Er is ook een patch de SBS-server zelf, hiervan heb ik ook alleen de nederlandstallige.
http://www.rmp.demon.nl/Q810340_W2K.exe

De patch voor de windows 2000 server heb ik zelf nooit gebruikt, maar deze zou ook gewoon moeten werken. Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Zo, hartstikke bedankt. Heb de hotfix nu op alle stations gedraait dus ben eens benieuwd. Ga er trouwens vanuit dat het is opgelost. thx _/-\o_

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

thnx, daar zal mijn collega blij mee zijn. Die heeft altijd het probleem bij het verwijderen van files op een netwerk schijf. Wil eerst niet en na een minuut een foutmelding (file in use) en dan kan die wel verwijderd worden.

• VinceRMP
Ik ben er zelf ook een tijd mee bezig geweest voordat ik de oorzaak gevonden had. Op Windows 2000 servers heb ik het probleem nooit, omdat daar standaard SP4 op komt. Alleen op de SBS servers wordt SP3 mee geinstalleerd en krijg je dus het probleem in combinatie met XP machines.

Hoop dat het probleem nu echt weg is bij jullie :)

(ik zou die patch goed bewaren als ik jullie was :P )

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

waarschijnlijk bewaren totdat SP2 uitkomt, want volgens het KB artikel zou die daar in moeten zitten.

• VinceRMP
Ja klopt het is een patch die is opgenomen in XP SP2 en in SP4 van Windows 2000.
Maar goed ik ben meestal niet zo fanatiek met nieuwe service packs installeren, dus SP2 zal nog even moeten wachten ;)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ligt eraan welk service pack, Bij Progress 9.1D (4GL taal en RDBMS) moest je echt wel SP1 installeren toen die uit kwam, want zonder werkte bepaalde onderdelen niet (voornamelijk de mogelijkheid op met een domeinaccount webspeed brokers te laten starten). Dus die werd wel ongeveer blind geinstalleerd. nu hebben ze bij SP7 en SP8 weer een andere fout geintroduceerd, dus ff kijken of die er met SP9 weer uit is ;)

• VinceRMP
Ja ok, je hebt gelijk. Ik had iets specifieker moeten zijn ;)
Ik doelde eigenlijk op Microsoft servicepacks, deze servicepacks installeer ik echt niet blindelings in een produktieomgeving. Als er een probleem is installeer ik liever een patch/hotfix, omdat het altijd een raadsel is wat een nieuw servicepack zal doen :P
Pagina: 1