Toon posts:

[XP] kan het zwervend profiel niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik beheer een klein netwerkje met 10 XP Prof NL UK cliënts en een Windows 2000 Small business server met AD. de cliënts zijn gekoppeld aan de server middels een Cisco Catalyst 2950 switch. Regelmatig komt het voor dat een van de cliënts na het inloggen, de volgende melding krijgt:

windows kan de serverkopie van uw zwervend profiel niet vinden en probeert nu u aan te melden met uw lokale profiel. wijzigingen in het profiel zullen niet naar de server worden gekopieerd wanneer u zich afmeldt.
dit word mogelijk veroorzaakt door netwerkproblemen of ofvoldoende beveiligingsrechten.
neem contact op met de netwerkbeheerder wanneer het probleem blijft bestaan.
detail: kan het netwerkpad niet vinden.

ik vermoed zelf dat het iets met de netwerk verbinding te maken heeft, het probleem is namelijk niet consequent en meestal na een keer of 4 rebooten lukt het inloggen wel. Rechten zullen het dus wel niet zijn. Het komt ook op verschillende werkstations voor, zonder regelmaat. Het ligt dus ook niet aan een specifieke cliënt. Iemand suggesties?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe staat je DNS ingesteld op de server en de clients?
Kijk anders bij howto's en guides om te kijken hoe DNS ingesteld moet worden in een AD.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Spreek je uit ervaring? (zal wel met 24000 posts)
Zou een foute instelling in bijv. DNS niet een consequent probleem opleveren?
Hoe de instellingen staan moet ik even bekijken, ik ben morgen weer op locatie.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 12:04:
Zou een foute instelling in bijv. DNS niet een consequent probleem opleveren?
Heb je in principe wel gelijk in. Maar in de meeste gevallen is het DNS, en dat is dus een van de eerste dingen waar ik naar kijk.

Edit: eventlogs doorgespitst mbt netwerkproblemen?

[ Voor 8% gewijzigd door blackd op 21-06-2004 12:22 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik morgen ook zeker even doen. kreeg hier overigens ook nog de tip om van de auto instellingen aan cliënt/server/switch side af te stappen en over te gaan op 100mb full duplex. misschien ook wel het proberen waard. In het DNS verhaal zal ik me morgen ook verdiepen. Alvast bedankt voor je hulp

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing gevonden:

spanning tree protocol uitgezet op de switch (Cisco Catalyst 2950)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 22:18:
Oplossing gevonden:

spanning tree protocol uitgezet op de switch (Cisco Catalyst 2950)
Had je er op gelet of de poort van je switch eerst 30 sec. staat te initialiseren als de pc opstart / aanzet ?
Op dat moment, als je pc snel opgestart is, kan hij inderdaad je DC niet vinden en dan krijg je de melding die jij omschrijft.
Pagina: 1