Toon posts:

Welke bluetooth muis?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Binnen afzienbare tijd koop ik me een Acer Travelmate 8003 en die heeft ingebouwde bluetooth.
Welke muis kan ik hier nu best bij kopen. Ik weet dat Microsoft en Logitech elk zo een muis hebben, maar die komt standaard met een gigantische bluetooth module via usb, deze wil ik dus niet gebruiken en tevens zijn de muizen ook niet van de kleinste, wat ook niet ideaal is in combinatie met een laptop.

Kennen jullie redelijk kleine bluetooth muizen, die zonder usb toestanden rechtstreeks op m'n laptop kan?

Alvast bedankt!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

Het probleem met Bluetooth muizen, die zonder USB cradle op een laptop werken ligt meestal niet aan de muis, maar aan de drivers voor de USB controller op je laptop. Het is wel mogelijk om bijv. de Logitech MX900 te koppelen aan een Acer laptop zonder de bijbehorende cradle. Dit is echter geen officiele methode, dus er zitten risico's aan vast (ik heb het op een TM803 netjes werkend gekregen, dus het kan prima draaien :) )

Het zou kunnen dat Acer intussen aangepaste bluetooth software gebruikt, maar dat weet ik dus niet. De link:

[rml][ bluetooth] Versie 1.4.x.x[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is al heel wat dat het mogelijk is!

Maar een bluetooth muis kopen zonder de cradle erbij is waarschijnlijk niet mogelijk?
Ik heb er toch geen enkele gevonden.

Ach ja, dan maar eentje met cradle en die gewoon thuislaten.

Bedankt!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:10

SkyStreaker

Move on up!

Je bent wel ERG snel met je conclusie om maar eentje met cradle te kopen :) Even geduld jôh:

Een snel overzichtje -> http://www.kieskeurig.nl/...uetooth+and+mouse&pcode=0

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 10:37:
Kennen jullie redelijk kleine bluetooth muizen, die zonder usb toestanden rechtstreeks op m'n laptop kan?
Je kan er niet van uit gaan dat iedere BT muis veilloos werkt op iedere BT ontvanger. Mijn Micro$oft BT muis werkte niet goed op een Toshiba Pro6100 met ingebouwde BT. Hij reageerde traag, en de klik werd pas na 1 sec uitgevoerd.

Mijn sitecom PCMCIA werkt daarentegen top. Hij reageert zeer snel, de batterijen van de muis stromen daarbij wel snel leeg. Dit kaartje heeft widcomm software, en die werkt zeer fijn kan ik je melden.

Verwijderd

Zo, even tijd om oude koeien uit de sloot te halen.
Ik heb de search gebruikt, maar weet verder niet waar ik het moet zoeken, zonder een TS te beginnen. (En ja, ik ben bekend met het fenomeen Google).

Maar ik heb nogal een specifieke vraag.
Ik krijg binnenkort een MSI S260 laptop. Deze heeft (net zoals de TS) bluetooth ingebouwd, dus dat zou ik graag willen gebruiken icm een BT muis. Nou is de laptop wit, dus wil ik eigenlijk ook een witte muis. En Apple heeft nog geen 2 knops muis met BT dus dan wordt het verder zoeken..

Er zijn echt nog maar weinig BT muizen he of niet, je hebt er een paar van Trust, en andere onbekende merken, maar van de echte A-merken zitten er niet echt (witte!!) BT muizen bij.. |:(

Das minder..

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:10

SkyStreaker

Move on up!

Logitech zal ongetwijfeld een BT muis hebben in het wit. Hebbie de link die ik gegeven heb bijv. al bekeken? De site van logitech bekijken natuurlijk :) En, als het niet op de site van je locale pc-boer staat, goeie PC-winkel kan de muis in kwestie altijd voor je bestellen.

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 24-08-2005 16:34 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik kan dit met me foon. Deze word dan standaard opgepakt als HID device zou dus vrijwel voor elke BT muis moeten werken.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Pagina: 1