Heel veel rare e-mails?

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik heb gisteren twee keer een stuk of 50 e-mails in mijn inbox van hotmail gekregen, allemaal met de mededeling dat een of ander bericht niet bezorgd kon worden aan een bepaald e-mail adres.

De eerste keer was 's ochtends en de tweede keer gebeurde 's avonds. Van de laatste keer heb ik een screenshot gemaakt (outlook):

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/7ZACZ1A77LL0/picserver.gif

Heeft iemand, of een of ander virus, mijn outlook gekaapt?

Ik heb ook nog een ander email account in outlook staan, maar daar is helemaal niks mis mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Barracuda_82 op 21-06-2004 11:12 ]

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08
Denk dat iemand die jou e-mail adres heeft een virus heeft, heb je up to date virusscanner?

Met uitgebreide headers zal je waarschijnlijk vinden dat de mailtjes niet van een hotmail-ip afkomen.

[ Voor 37% gewijzigd door NomoDigger op 21-06-2004 10:30 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Sja, wat denk je zelf. Iemand gebruikt jouw adres als bron of je hebt een virus dat vanuit jouw PC mails verstuurt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 04:35

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 16:59

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik had zelf ook al gedacht dat het iets met virussen te maken had, maar dit geeft mijn virusscanner aan:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/09PZK12MI90I/picserver.gif

En die heb ik vanmorgen helemaal laten updaten.

Over die extreem rechtse mails:

Dit mailtje is toevallig in het duits, maar de eerste was dat niet, ook al weet ik niet meer wat daar nu eigenlijk in stond want ik heb ze direct verwijderd zonder een screendump te maken.

[ Voor 44% gewijzigd door Barracuda_82 op 21-06-2004 11:12 ]

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 21:49
Exirion schreef op 21 juni 2004 @ 10:29:
...of je hebt een virus dat vanuit jouw PC mails verstuurt.
Met zijn hotmailadres als afzender :? 8)7

Zit wel goed met jouw pc denk ik zo. Lees dit ook maar eens: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=37073

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Niets aan te doen, je zult het moeten uitzitten (een goed ingesteld filter helpt je mailbox leeg te houden).

Virussen en spammers gebruiken namelijk nu niet bepaald vaak de echte afzender om de bounces en klachten op te krijgen. Check ook de info bij de jmeeste anti-virusbedrijven enzo :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:27

Exirion

Gadgetfetisjist

JeroenG33 schreef op 21 juni 2004 @ 10:34:
Met zijn hotmailadres als afzender :? 8)7
Simpel zat als ie die in Outlook Express gebruikt. Een virus kan de lokale email adressen zo vinden hoor.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik hem ook heb gehad op een niet hotmail adres. Verder kan ik er niet veel overzeggen, ik heb hem in ieder geval niet in zulke grootte aantallen ontvangen.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Exirion schreef op 21 juni 2004 @ 11:36:
[...]

Simpel zat als ie die in Outlook Express gebruikt. Een virus kan de lokale email adressen zo vinden hoor.
Maar waarom heb ik er dan geen last van op mijn andere mailaccount?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Meer iets voor Beveiliging & Virussen. :)

SA -> BV

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat het virus toevallig dit adres heeft uitgekozen 8)7 ;)

edit:

Nee dat is geen reactie op Rafe, die is gewoon te snel :+

[ Voor 39% gewijzigd door F_J_K op 21-06-2004 13:35 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Een vriendje van jou heeft het virus dat jouw hotmail adres heeft gebruikt als afzender. Je kunt even kijken of het bericht als attachment erbij zit en in de headers van die mail kijken wie het oorspronkelijk verstuurd heeft.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:43
bron

Nederland bedolven onder Duitstalige spam
Donderdag, 10 juni 2004 - Nederlandse internetgebruikers krijgen donderdag veel Duitstalige spamberichten met een dubieuze inhoud binnen.

Door Maarten Reijnders 26 reacties

Diverse lezers van WebWereld klagen over een stortvloed aan spammailtjes die in het Duits zijn gesteld. Ook in de nieuwsgroep nl.internet.misbruik spreken mensen van 'stapels Duitstalige racistische spam'.

De inhoud van de mailtjes varieert, evenals de subject-regels. Onderwerpen zijn onder meer: 'Bankrott des Gesundheitswesens durch Auslaender!' en 'Libanesen in Berlin'.

Gelet op de gebruikte ip-adressen maken de spammers voornamelijk gebruik van Nederlandse hosts. In de lijst met gebruikte providers komen ip-adressen voor van vrijwel alle grote Nederlandse internetaanbieders.

Zombie hosts
Volgens een bericht in nl.internet.misbruik zouden echter ook verbindingen in Nieuw-Zeeland, België, Italië worden ingezet.

De spammers zetten gekaapte pc's in van mensen met een breedbandverbinding - een veelgebruikte truc onder spammers. "Deze spammers beschikken over een leger 'zombie hosts' waar je duizelig van wordt", aldus een van de bezoekers van nl.internet.misbruik.

Volgens Judith van Erve, woordvoerster van XS4ALL, is er sprake van een 'goed voorbereide actie'. "Het versturen van de spam is vannacht begonnen. Veel providers hebben er last van." Volgens haar is het probleem niet beperkt tot Nederland. "We hebben ook al een melding uit Rusland gekregen."
Pagina: 1