[.NET] URL in address bar wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 11:01
Ik wil graag de URL van mijn aspx pagina in de Adress Bar van de browser wijzigen.
Momenteel staat er iets van http://localhost/myapp/(<session_id>)/mypage.aspx

Ik wil sowieso de session_id uit de URL hebben, en als het even kan ook de naam van de aspx pagina, zodat ik alleen http://localhost/myapp over houd.

Ik heb al gekeken naar de RewritePath methode, maar die verandert niks aan hoe de URL in de address bar wordt getoond.

Is het mogelijk wat ik wil?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52
URL rewriting ?

Met IIS en ASP.NET is het ws wel niet zo eenvoudig als met PHP. Ik heb er ooit eens meegespeeld.
Met RewriteUrl en de RawUrl property oid moet je er wel komen. Op internet staan er ook wel wat tutorials, en als de P&W FAQ bijgewerkt is, zal er ook wel iets over in staan.
Jabbah schreef op 21 juni 2004 @ 10:16:

Ik heb al gekeken naar de RewritePath methode, maar die verandert niks aan hoe de URL in de address bar wordt getoond.

Is het mogelijk wat ik wil?
Rewrite path gaat dus niet het adres in de adresbalk gaan veranderen, maar met rewrite - path kan je dat adres zoals het in de adres balk staat laten doorlinken naar de juiste lokatie.
Als jij dan dus in de adresbalk dit intyped:
http://blaat.com/zwiep/melp
moet je dat adres zelf laten doorlinken naar het juiste adres.

Neem anders dit artikel eens door.

[ Voor 58% gewijzigd door whoami op 21-06-2004 10:21 ]

https://fgheysels.github.io/

• Jabbah
whoami schreef op 21 juni 2004 @ 10:18:
Rewrite path gaat dus niet het adres in de adresbalk gaan veranderen, maar met rewrite - path kan je dat adres zoals het in de adres balk staat laten doorlinken naar de juiste lokatie.
Als jij dan dus in de adresbalk dit intyped:
http://blaat.com/zwiep/melp
moet je dat adres zelf laten doorlinken naar het juiste adres.
Ok, maar da's het probleem niet. Ik hoef geen URL's te doorlinken naar andere pagina's, want de pagina waar de gebruiker op terecht komt is gewoon de juiste. Het gaat me er puur en alleen om, om de session ID en de naam van de pagina in de URL te verbergen voor de gebruiker.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Als het er alleen maar om gaat om het visueel te verbergen dan kun je van de default pagina van je systeem (default.aspx of default.htm) een frameset pagina maken bestaande uit 1 frame. In dat frame laat je de pagina zien die nu je startpagina is. Verder kun je alles hetzelfde laten.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Voor je session id moet je gewoon in je web.config bij je sessionstate dit neerzetten

<sessionState ..... cookieless="false" .......... />

dan worden je sessions gewoon aan de hand van cookies bijgehouden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

rwb schreef op 21 juni 2004 @ 11:39:
Voor je session id moet je gewoon in je web.config bij je sessionstate dit neerzetten

<sessionState ..... cookieless="false" .......... />

dan worden je sessions gewoon aan de hand van cookies bijgehouden.
En als de browser nu cookies uit heeft staan?
Ik denk dat de methode van bigbeng beter is omdat je dan niet afhankelijk bent van de browser.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52
cookieless sessions staan standaard op false, dus zal er misschien wel een reden zijn waarom de TS dat op true gezet heeft.

https://fgheysels.github.io/

• Jabbah
De website die in ontwikkeling is gaat jaarlijks gebruikt worden door naar schatting 30.000 - 60.000 gebruikers. Daarom is er idd bewust gekozen om geen gebruik te maken van cookies. Het verbergen van de pagina naam en session id is een extra beveiligings aspect (uiteraard niet de enige). Bovendien staat het niet chique.

Ik denk dat de oplossing van bigbeng ook de beste is. Simpel maar effectief. Bovendien hoeft de site niet geindexeerd te worden door zoekmachines, dus dat levert geen problemen op. En elke zichzelf respecterende browser ondersteunt frames.

Verwijderd

iets over beveiliging van asp.net

er staat dat men best wacht met cookieless sessions tot microsoft iets gedaan heeft aan het 'probleem' met die url

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:11

CaptBiele

No Worries!

Ik zou inderdaad een frameset maken, zoals bigbeng zegt. Kost 0 moeite, en je bereikt er precies mee wat je wilt.

kan in sommige situaties alleen wat meer werk opleveren als je veel doet met handmatige navigatie tussen pagina`s...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

bigbeng schreef op 21 juni 2004 @ 10:59:
Als het er alleen maar om gaat om het visueel te verbergen dan kun je van de default pagina van je systeem (default.aspx of default.htm) een frameset pagina maken bestaande uit 1 frame. In dat frame laat je de pagina zien die nu je startpagina is. Verder kun je alles hetzelfde laten.
Als je trouwens problemen wilt met je frame, moet je je hoofdpagina default.htm noemen. :) Wil je geen problemen met je frame, dan moet je hem default.aspx noemen.

(Oftewel: met dynamische pagina's, zeker met asp / asp.net, nooit je framepagina index.html / index.htm noemen)

[ Voor 10% gewijzigd door gorgi_19 op 21-06-2004 13:05 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:11

CaptBiele

No Worries!

gorgi_19 schreef op 21 juni 2004 @ 13:04:
Oftewel: met dynamische pagina's, zeker met asp / asp.net, nooit je framepagina index.html / index.htm noemen
En wat is hier de reden voor?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Dit is alleen van toepassing als je meer dan 1 pagina in je frame hebt. Dus als de website verder niet met frames werkt, is dat geen issue.
Pagina: 1