[remote administrator] toegang zonder login

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 18:27
Ik heb op mijn servertje Remote Administrator zitten met login o.b.v. NT-credentials. Daarin heb ik alleen de gebruikersaccount van mijn desktopcomputer rechten gegeven (useraccount + paswoord van die computer), dus vanaf elke andere computer moet ik deze logingegevens ingeven als ik op de server wil, terwijl ik zonder login vanaf mn desktop - werkend onder mn desktopaccount - in kan loggen.

Gisteren zat ik bij mn broer op zijn computer te werken, en ik probeerde in te loggen gewoon bij wijze van probeersel (compleet nieuwe installatie gemaakt) en ik zat daarom gewoon als mijn broer ingelogd op zijn computer.

"Hij" kreeg echter zónder een vraag om login complete toegang om de hele computer te bedienen, terwijl hij helemaal niet als user opgegeven staat in de settings van Remote Administrator! :?

Ik snap werkelijk niet hoe dat nou kan...waar doe ik t fout. :|

edit: titel moet eigenlijk zijn: toegang zonder login

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 21-06-2004 10:25 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Titeleditje, login zonder toegang is idd wat anders :P
Een titeledit aanvragen gaat trouwens makkelijker / beter via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport.

Voor de zekerheid: Remote Administrator als in radmin.com?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:48
Heb je niet de goede credentials in je account zitten (ooit eens een share geopend vanaf je broers pc op je eigen pc met jouw eigen username & password)?
Probeer het anders eens met een nieuw aangemaakt profiel.

[OS] ?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 18:27
Inderdaad die Radmin :)

Ik heb bij het maken van dat installatieimage (image is alleen schone install van XP met updates en Sp1) dat we gisteren terug hebben gezet wel die computer in het netwerk bij mij gehangen en dus ook via een share bep. progs van mijn server gehaald.

Voor die share moest ik natuurlijk inloggen met de login van mn server (zelfde login als op mn desktop) en dat zal wel in dat image zitten, maar dat kan dan toch niet voor radmin gelden/blijven hangen? :?

Radmin werkt voor zover ik weet o.b.v. de op dat moment ingelogd NT-account, en die computer van mn broertje is onder ZIJN NT-accoutn ingelogd

[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 21-06-2004 12:13 ]